f sz ■t HODNOCENI VEDOUCÍHO BAKALÁRSKE PRACE AKADEMICKY ROK 2017/2018 Autor práce TŮMOVÁ SIMONA Název práce Edukace pacientů v adolescenci s fenylketonurií Vedoucí práce PhDr. Jana Hlinovská, Ph.D. Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 45 Počet stran teoretické části 26 Počet stran praktické části 17 Počet příloh 5 Počet titulu použité literatury v českém jazyce 19 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 1 Počet internetových zdrojů 5 Originalita práce v % 92 % Počet konzultací1 5 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahu obsahuje částečně m Vi ň o A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) x A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) x B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) x B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) x C Praktická část Cl Ošetřovatelský proces/kazuistika/průzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. x C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). x D Analytická část Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. x »2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) x E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí - jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň x F3 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). X 1 Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentář: Výběr tématu považuji za optimální. Teoretická část je zpracovaná komplexně, svědčí o dobré práci s literaturou. Obsah práce je totožný se zvoleným tématem. Cíle stručně a výstižně charakterizují obsah práce. V úvodu je identifikovaná vstupní literatura. V příloze D je uvedena a popsaná rešeršní strategie což je v rozporu s manuálem vysoké školy. ISO norma je porušena v Seznamu použité literatury u internetových zdrojů. Text obsahuje některé gramatické a stylistické nepřesnosti např. s. 57 tedyúspěšná; cílese, v ambulancipku, kde bude sloužit...... Struktura práce je propracovaná. Praktickou část tvoří kazuistika pacientky v adolescenci s fenylketonurií v rámci ambulantní péče. Komplexně je provedeno posouzení pacientky po stránce ošetřovatelské a pedagogické. Edukační proces je zmapován v pěti fází. V rámci prvního kroku jsou dobře stanoveny ošetřovatelské a edukační problémy pacientky. Ošetřovatelské diagnózy jsou formulované dobře - Nedostatečné znalosti (00126) a Snaha zlepšit znalosti (00161). Cíle edukace a metody jsou specifikovány podle pedagogické taxonomie. Jedná se o individuální edukaci v edukačních jednotkách: Komplexní péče u pacientů v adolescenci s fenylketonurií. - Život adolescenta s fenylketonurií. Praktickou část bakalářské práce považuji za velice dobrou, kvalitně zpracovanou s hlubokou znalostí tématu. Cíle edukace jsou specifikovány podle pedagogické taxonomie. Komplexní zhodnocení edukačního procesu je provedeno dobře. Doporučení pro praxi je provedeno zjednodušeně. V závěru práce postrádám detailní vyjádření k míře splnění stanovených cílů. Doporučení pro praxi je v obecné podobě. Přílohy vhodně doplňují obsah bakalářské práce. Čestné prohlášení studenta k získání podkladů a rešeršní protokol jsou součástí bakalářské práce. Kladně hodnotím výstup do klinické ošetřovatelské praxe - edukační karty s názvem Komplexní péče u pacientů v adolescenci s fenylketonurií a Život adolescenta s fenylketonurií. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Návrh na hodnocení: A B C D E FX B V Praze dne: 6.5.2018 Podpis: PhDr. Jana Hlinovská, PhD.