HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKY ROK 2017/2018 Autor práce Jiři Mooz Název práce Vzděláváni hasičů zdra^'otniků u HZS a jejich součinnost v rámci IZS Oponent práce PhDr. Milan Lauiinc. PhD., dipl. s. Studijní obor ZdraTOtnickv záchranář Počet Mnu (úvod-závér) 51 Počet stran teoretické části 20 Počet stran praktické části 31 Počet příloh 11 Počet titulu použité literatury v českém jazvce 19 Počet titulu použité literatuiT v cizím jazyce 1 Počet internetových zdrojů 7 Originalita práce v % 94% Sledovaná kriteria Pomocný rejstřík pio hodnoceni závěrečných prací. Označte X. zda predložená práce obsahuje niže uvedené znaky. Jí c B t, ft* 'a M JS j J 5 — g M O A Úvodní část AI Zřetelné vymezeni do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se tyká?) X A3 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, ziiitěno. čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) x B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury (Fiiraérenv počet použitých zdiojú včetně internetu.) x B2 Je zřetelné, kde jde o autorsky text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) x C Praktíc Li část Cl Ošetřovatelský proces kazuistika průzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. X c: Byly použit}- vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model kazuistika průzkum). x D Analytická část Dl Analytická část má požadované náležitosti, je provedena analýza získaných údajů. x Dl Zhodnocení diskuze umožňuje zpracování doporučeni, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi: uvedenými teoreftckvmi zdroji.) x E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. e: Práce obsahuje adresné vyjádřeni, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii praxi, náviny, metodické postupy, příručka, manuál vymezeni rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitosti — jazyková úroveň, dodrženi formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list čestné piohl.. abstrakt, klíčová slova, rozsah, propojcionaiita...) x f: Bibliografie dle platné normy (správnost citaci a odkazů-citačni nekázeň variabilita zdrojů). x Ti Bibliografie dle platné normy (správnost citaci a odkazů, dostačující počet zdrojů). x Komentář: Téma bakalárskej práce „ Vzdělávání hasičů/zdravotníků u HZS a jejich součinnost v rámci IZS" bola vhodne zvolené, je aktuálna a originálna. Práca sa venuje vzdelávaniu hasičov -zdravotníkov a ich podielu na IZS. V teoretickej časti sa autor venuje integrovanému záchrannému systému, jeho zložkám, vzdelávaniu hasiča - zdravotníka a jeho kompetenciám. V praktickej časti sú popísané 4 kazuistiky z pohľadu hasiča - zdravotníka/ zdravotníckeho záchranára. V práci sa nachádza niekoľko formálnych nedostatkov ako napríklad využívanie odsekov; absencia niektorých skratiek v zozname skratiek (NLK, FNLK, PČR); „dále len hasič" bez zátvoriek (str. 14); v použitej literatúre chýba zdroj HZS 2018. Obsahové nezrovnalosti Apaurin nenavodzuje r elaxáciu ale sedaciu (str. 59); v kazuistike č. 3 absentuje v posádke HZS hasič - zdravotník; v kazuistike č. 4 chýba indikácia/ dôvod hospitalizácie imobilného príbuzného; cieľom práce bolo poukázať na dôležitosť komunikácie pri akcii IZS avšak v diskusii sa málo o tejto oblasti píše. Viac sa autor venuje algoritmu záchrannej akcie. Práca môže byť prínosom pre napredovanie povolania hasič - zdravotník v Českej republike v nadväznosti na potreby praxe a celoživotné vzdelávanie. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI/ DOPORUČUJI S VÝHRADAMI/NEDOPORUČUJI Otázky k obhajobě1 1. Popíšte akú úlohu zohráva hasič - záchranár v kazuistike č. 1 ? 2. Využívate vo svojej praxi Peerov a interventov? Návrh na hodnocení: A B C E FX ___1 ___ V Bratislave dňa 21. 05. 2018 1 Oponent musí položit minimálně jednu otázku