HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2017/2018 Autor práce Monika Srkalová Název práce Rozdíly ve vzdělávání a kompetencích záchranářů v ČR a SRN Oponent práce PhDr. Milan Laurinc, PhD., dipl. s. Studijní obor Zdravotnický záchranář Počet stran (úvod-závěr) 75 Počet stran teoretické části 75 Počet stran praktické části 75 Počet příloh 4 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 5 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 7 Počet internetových zdrojů 11 Originalita práce v % % Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahuje obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématuz odborné literatury. X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) C Praktická část Cl Ošetřovatelský proces/kazuistika/průzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. X X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). X X D Analytická část Dl Ošetřovatelský proces nebo kazuistika/průzkum obsahuje všechny X D2 Použitá metodika má požadované náležitosti/správné formulace Y D3 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X 1 Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí - jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce.(titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, proporcionalita...) X F2 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů/citační nekázeň/variabilita zdrojů). X F3 Požadovaný počet stran/dostačující počet zdrojů X Komentář: Téma bakalárskej práce „Rozdíly ve vzdělávání a kompetencích záchranářů v CR a SRN" bola vhodne zvolené, je aktuálna a originálna. Práca sa venuje zdravotníckej záchrannej službe v ČR a SRN z pohľadu vzdelávania a kompetencií. Prierezovo sa zaoberá históriou a charakteristikou jednotlivých odborov s dôrazom kladeným na SRN. Zaujímavé je porovnanie kompetencií zdravotníckych záchranárov v ČR a SRN. Práca je teoretického charakteru. V práci sa nachádza niekoľko formálnych nedostatkov ako napríklad využívanie odsekov; v podkapitole 1. 3 skomolené vety - duplicitné slová byl a je; str. 34 - nesprávne umiestnenie nadpisu kapitoly; str. 39 - 5.4 Předpoklady pro přijetí ke vzdělání - správne je: vzdělávaní; 5.5 Vzdělání na odborné škole pro NS v Sasku - správne je: vzdělávaní; str. 49 - nesprávne doktor - správne lekár; opakovane chybná skratka RZ - správne je RZP. kristaloidy - správne je krystaloidy; v Zozname skratiek nie sú uvedené všetky skratky, napr. CVI. Chybné označenie kapitoly: 3 NOTFALLSANITÄTER o 5.1 Charakteristika obom o 5.2 Notfallsanitätergesetz o 5.3 Vzdělávání Notfallsanitätera o 5.4 Předpoklady pro přijetí ke vzdělání o 5.5 Vzdělání na odborné škole pro NS v Sasku o 5.6 Studium oboru NS, atď. Okrem formálnych chýb práca nemá obsahové chyby. Práca môže byť prínosom pre napredovanie povolania zdravotnícky záchranár v Českej republike v nadväznosti na skúsenosti zdravotníckych záchranárov v SRN. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI/ DOPORUČUJI S VÝHRADAMI/NEDOPORUČUJI Otázky k obhajobě1 1. Ako vidíte budúce vzdelávanie povolania zdravotnícky záchranách v Českej republike? 2. V čom vidíte pomalé napredovanie kompetencií povolania zdravotnícky záchranár v Českej republike? Návrh na hodnocení: A 6 C D E FX X V Bratislave dňa 21. 05. 2018 1 Oponent musí položit minimálně jednu otázku