HODNOCFPfHÍ OPONFWT/ä RAKAI ÁŘSK1^ R>lQ>/á^ic AKADEMICKÝ ROK 2018/2019 Autor práce Edita Buchalová Název práce Edukační proces u pacienta po transplantaci kostní dřeně Oponieinit práce PhDr. Jana Hlinovská, PhD. Studijní obor Všeobecná sestra Počet strara (úvod-závěr) 42 Počet stram teoretické části 16 Počet straní praktické části 23 Počet príloh 4 Počet titulu použité literatury v českém jazyce 24 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce Počet iateiraetovýchi zdU ;.;|ů 1 Originalita práce v % 94% Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahuje obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce (co má být ovčřcno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit). X B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury (přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu). X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci (kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury). X C Praktická část Cl Obsahová konzistence praktické části s částí teoretickou a s cíli práce. X C2 Použití vhodných metod a nástrojů (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). X D Analytická část Dl Použitá metodika má požadované náležitosti a fáze. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce (obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji). X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Splnění stanovených cílů práce. X E2 Práce obsahuje doporučení pro praxi. X E3 Výstupem práce je využitelný materiál. X F Formální úroveň práce Fl Úplnost obligátních náležitostí, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce (titulní list, čestné prohlášení, abstrakt, klíčová slova, přílohy). X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň. X F3 Stylistická a gramatická úroveň (terminologická správnost, překlepy, gramatické chyby, rozsah, proporcionalita...). X F4 Bibliografie dle platné normy (správnost zápisu citací, citační nekázeň, dodržení CSN 690: 2, 2011, harvardský styl zápisu zdrojů, dostačující počet zdrojů). X F5 Respektování legislativních a etických norem. X Výběr tématu považuji za optimální. Teoretická část je zpracovaná komplexně, svědčí o dobré práci s literaturou. Obsah práce je totožný se zvoleným tématem, zpracování odpovídá stavu poznání o dané problematice. Edukační proces je rozdělen na čtyři edukační jednotky: 1) Režim a chod oddělení, bariérový režim. 2) Hygienické zásady v období transplantace. 3) Stravovací návyky a dietní omezení. 4) Zásady sto dní po transplantaci. Obsah edukačních jednotek odpovídá kompetencím všeobecné sestry na transplantační jednotce na hematoonkologickém oddělení. Praktickou část považuji dobrou. Přílohy vhodně doplňují obsah bakalářské práce. Dva edukační letáky s názvem: Základní principy ochrany před infekcemi v období transplantace a Doporučení ve výživě v období transplantace tvoří výstup do klinické ošetřovatelské praxe. Negativa: Citační norma je nedodržena u Seznamu použitých zkratek a Seznamu použitých výrazů -postrádám uvedení druhého autora J. Huga u publikace Velký lékařský slovník. U cílů teoretické části práce není patrný rozdíl...s. 13 cíli Zmapovat problematiku transplantace kostní dřeně, cíl 2 Zpracoval aktuální informace o transplantaci kostní dřeně. Velikost kapitoly 2 a podkapitoly 2.7.2 .. .neodpovídá metodice vysoké školy - v počtu znaků. První krok ošetřovatelského procesu v Doméně 5: Percepce/kognice zjednodušeně mapuje deficit informací v oblasti bariérového režimu, stravování a hygienická péče. V Doméně 3: Vylučování a výměna je špatně identifikován fonendoskop, tlaková manžeta, EKG svody a elektrody.....jako měřící technika. Situační analýza zčásti nekoresponduje se stanovenou ošetřovatelskou diagnózou Nedostatečné znalosti (00126) s. 40 spíše mapuje průběh péče. Postrádám podkapitolu s názvem Zhodnocení edukačního procesu. Doporučení pro praxi je pojato zjednodušeně spíše v obecné rovině - strana 54 dbejte na dostatečnou hygienu rukou, používejte roušku na ústa, dbejte na celoživotní vzdělávání atd. Závěr neobsahuje detailnější zhodnocení stanovených cílů. V příloze postrádám čestné prohlášení o získání podkladů pro zpracování bakalářské práce. Závěr Kladně hodnotím výběr tématu. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Otázky k obhajobě1 1) Stručně charakterizuje metody výuky, které jste při realizaci edukačního procesu využila? 2) Jaké jsou obecné zásady bariérové ošetřovatelské péče na oš. jednotce? Návrh Eia hodnocení: A B C D E FX X V Praze dne 30.4. 2019 Podpis: PhDr. Jana Hlinovská, PhD. Oponent musí položil minimálně jednu otázku