HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁRSKE PRACE AKADEMICKY ROK 2018/2019 Autor práce Lucie Horkelová, DiS. Název práce Edukační proces u pacienta po cévní mozkové příhodě Oponent práce PhDr. Jarmila Verešová, PhD. Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 49 Počet stran teoretické části 21 Počet stran praktické části 28 Počet příloh 4 Počet titulu použité literatury v českém jazyce 32 Počet titulu použité literatury v cizím jazyce 7 Počet internetových zdrojů 4 Originalita práce v % 95% Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahuje obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce (co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit). X B Dosavadní řešeni problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury (přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu). X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci (kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury). X C Praktická čásl Cl Obsahová konzistence praktické části s částí teoretickou a s cíli práce. X C2 Použití vhodných metod a nástrojů (edukační proces). X D Analytická část Dl Použitá metodika má požadované náležitosti a fáze. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce (obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji). X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Splnění stanovených cílů práce. X E2 Práce obsahuje doporučení pro praxi. \ K3 Výstupem práce je využitelný materiál. \ F Formální úroveň práce Fl Úplnost obligátních náležitostí, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce (titulní list, čestné prohlášení, abstrakt, klíčová slova, přílohy). X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň. \ F3 Stylistická a gramatická úroveň (terminologická správnost, překlepy, gramatické chyby, rozsah, proporcionalita.,.). \ F4 Bibliografie dle platné normy (správnost zápisu citací, citační nekázeň, dodržení CSN 690: 2, 2011, harvardský styl zápisu zdrojů, dostačující počet zdrojů). X F5 Respektování legislativních a etických norem. \ Pozitiva: Výběr tématu považuji za optimální vzhledem k nárůstu CMP v populaci. Teoretická část bakalářské práce obsahuje kapitoly, které na sebe navazují, mají logickou strukturu a byly vhodně zvoleny. Výstupem práce je edukační materiál. Negativa: Vstupní literatura není seřazena dle abecedy. Na str. 14 Epidemiologie - uveden zdroj z roku 2013, poměrně zastaralý. Na str. 39 ve vstupním vědomostním testu autorka pokládá otázku: cituji: „Slyšela jste o onemocnění cévní mozková příhoda"? Odpověď pacientky zní: „ANO", přičemž autorka edukuje pacientku o tomto onemocnění. Toto není přípustné, neboť o onemocnění edukuje lékař, a to i tehdy pokud by pacientka odpověděla NE. 1. Edukační jednotka byla tudíž nesprávně stanovena. Další otázka ve vstupním testu zní: cituji: „Existuje více druhů mozkových iktů"? Slovo iktus nemusí pacientka znát a rozumět mu. Edukační jednotky nevycházejí z odpovědí uvedených ve vstupním testu. Test je chaotický a pro laiky nesrozumitelný. Studentka v edukačním procesu používá řadu odborných výrazů, aniž by je vysvětlila např. realimentace a jiné. Závěr: I přes všechny výše uvedené nedostatky práci k obhajobě doporučuji s výhradami. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI S VÝHRADAMI Otázky k obhajobě1 Jaký je současný stav výskytu onemocnění CMP u nás a ve světě? Návrh na hodnocení: A B C D E FX E V Praze dne: 20. 6. 2019 / podpis