HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2018/2019 Autor práce Jolana Kratinová, DiS. Název práce Edukační proces u pacienta s Bechtěrevovou chorobou Oponent práce PhDr. Marcela Rybová Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 46 Počet stran teoretické části 21 Počet stran praktické části 25 Počet příloh 6 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 15 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 1 Počet internetových zdrojů 4 Originalita práce v % 97% Počet konzultací1 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. OJ (/> V O 6 c obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezeni do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co tná být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) x B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část Cl Edukační proces/kazuistika/průzkum sc vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/edukační proces). X D Analytická část Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství Kl Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí-jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, Čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) \ 12 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň. X F3 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). X ' Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentář: Autorka bakalářské práce posuzuje a interpretuje specifické ošetřovatelské problémy u pacienta s Bechtěrevovou chorobou se zaměřením na ošetřovatelskou péči formou edukačního procesu. Teoretická část práce je přehledně a stručně popsaná se Specifiky ošetřovatelské péče u pacienta s Bechtěrevovou nemocí. V praktické části autorka zvolila edukační proces u pacienta s výše uvedeným onemocněním, ve kterém jsou stanoveny a rozpracovány tři edukační jednotky. Edukační jednotky jsou obsahově dostatečně zvolené. První i druhá edukační jednotka je nevhodně realizovaná v jeden den a není z textu patrné, jak dlouho bude každá edukační jednotka trvat. U druhé edukační jednotky není uvedeno časové rozpětí. U třetí edukační jednotky je nevhodně uvedeno, že předpokládaná délka trvání bude 40 minut. Výstupem práce je zpracované Doporučení pro praxi a vytvoření naučných Edukačních karet týkající se životního režimu v souvislosti s danou diagnózou. Cíle bakalářské práce byly splněny. Bakalářská práce po stránce obsahové odpovídá stanoveným požadavkům. Z formálních náležitostí je v práci chybně uveden rok 2018 a to na přední desce, titulním listu, prohlášení a abstraktech. Práci k obhajobě; DOPORUČUJI Otázky k obhajobě2 Vysvětlete, proč jste u pacienta realizovala dvě edukační jednotky v jeden den? Návrh na hodnocení: A B C D E FX X V Praze dne: 24.06.2019 podpis: PhDr. Marcela Rybová : Oponent musí položit minimálně jednu otázku