HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2018/2019 Autor práce: Magová Ludmila Název práce: Edukační proces u pacienta s epilepsií. Oponent práce: PhDr. Ľubica Kurucová Studijní obor : všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 48 Počet stran teoretické části 26 Počet stran praktické části 22 Počet příloh 9 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 24 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 4 Počet internetových zdrojů 14 Originalita práce v % 96% Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahuje obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce (co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit). X B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury (přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu). X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci (kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury). X C Praktická část Cl Obsahová konzistence praktické části s částí teoretickou a s cíli práce. X C2 Použití vhodných metod a nástrojů (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). X D Analytická část Dl Použitá metodika má požadované náležitosti a fáze. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce (obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji). X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Splnění stanovených cílů práce. X E2 Práce obsahuje doporučení pro praxi. X E3 Výstupem práce je využitelný materiál. X F Formální úroveň práce Fl Úplnost obligátních náležitostí, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce (titulní list, čestné prohlášení, abstrakt, klíčová slova, přílohy). X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň. X F3 Stylistická a gramatická úroveň (terminologická správnost, překlepy, gramatické chyby, rozsah, proporcionalita...). X F4 Bibliografie dle platné normy (správnost zápisu citací, citační nekázeň, dodržení ČSN 690: 2, 2011, harvardský styl zápisu zdrojů, dostačující počet zdrojů). X F5 Respektování legislativních a etických norem. X Pozitiva: Velmi dobře stručně, ale výstižně popsaná etiologie, klinické projevy a historie onemocnění Pozitivně je vysvětlená edukace tj. její dělení, procesuálni stádium se zaměřením na osobnost pacienta V praktické části nutno kladně hodnotit vstupní a výstupní testování pacientky s cílem zjistit výsledek edukace Negativa: Praktické testování provést na další vzorek pacientů- výsledek by měl větší relevantnost Závěr: Metodu vstupní a výstupní testování je možné aplikovat v praxi při ověřování správně provedené edukace u pacienta s epilepsií Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Otázky k obhajobě1 1/ Vyjmenujte nej častější kognitivní a psychosociální důsledky u pacienta při onemocnění epilepsii. 21 Čím se liší edukace u dětí s epilepsií s porovnáním s dospělým pacientem s touto diagnózou? Návrh na hodnocení: A B C D E FX X V Praze dne ^- podpis 1 Oponent musí položit minimálně jednu otázku