HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2018/2019 Autor práce Jiří Neier, DiS. Název práce Edukační proces u pacienta s cévní mozkovou příhodou Oponent práce PhDr. Marcela Rybová Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 50 Počet stran teoretické části 19 Počet stran praktické části 31 Počet příloh 6 Počet titulů použité literatur>' v českém jazyce 22 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 4 Počet internetových zdrojů 4 Originalita práce v % 95% Počet konzultací1 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. 3 =. n JCi —i O obsahuje částečně š J= n ir Si O A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X B Dosavadní řešení problému B1 Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část Cl Edukační proces/kazu isti ka/průzku m se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský niodel/kazuistika/edukační proces). X 1) Analytická část Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxí, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí - jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň. X K3 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). X 1 Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentár: Bakalárska práce na téma Edukační proces u pacienta s cévní mozkovou príhodou charakterizuje problematiku daného onemocnění, která patří mezi civilizační choroby. Teoretická část je zpracována přehledně v kapitolách a podkapitolách. Chválím za kapitolu Specifika ošetřovatelské péče, která je výstižně rozpracována. V praktické Části autor zvolil edukační proces u pacienta po ischemické cévní příhodě. V první fázi edukace u posuzování je uvedeno, že pacient trpí dalším onemocněním, a to arleriálnť hypertenzí III. stupně a diabetem mellitus II. stupně na P AD. Při příjmu i během hospitalizace nejsou uvedeny hodnoty TK, P a glykémie, což je z hlediska léčebného i ošetřovatelského velmi důležité. Edukace dle struktury je rozdělena do čtyř edukačních jednotek, které jsou Časově i obsahově správně provedeny. Výstupem práce je doporučení pro praxi a edukační karta. Cíle práce byly splněny. Bakalářská práce splňuje náležitosti po formální stránce dle předepsaných kritérií. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Otázky k obhajobě1 Vysvětlete, jaká je důležitost pravidelného měření TK+P u pacienta po prodělané mozkové příhodě s diagnostikovanou hypertenzí III. stupně. Návrh na hodnoceni: A B C D E FX X V Praze dne: 19.06.2019 podpis: PhDr. Marcela Rybová 2 Oponent musí položit minimálne jednu otázku