SZ Autor práce 1 [HODNOCENI VEDOUCÍHO BAKALÁRSKE PRACE AKADEMICKY ROK 2018/2019 Svobodová Nikola Název práce Edukace pacienta s diabetes mellitus 2. typu v diabetologické ambulanci Vedoucí práce PhDr. Ivana Jahodová, PhD. Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 59 Počet stran teoretické části 27 Počet stran praktické části 32 Počet příloh 8 Počet titulu použité literatury v českém jazyce 19 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce i 1 Počet internetových zdrojů 0 Originalita práce v % 98% Počet konzultací1 6 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahuje obsahuje částečně obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce (co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit). X B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury (přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu). X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci (kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury). X C Praktická část Cl Obsahová konzistence praktické části s částí teoretickou a s cíli práce. X C2 Použití vhodných metod a nástrojů (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). X D Analytická část Dl Použitá metodika má požadované náležitosti a fáze/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce (obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji). X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Splnění stanovených cílů práce. X E2 Práce obsahuje doporučení pro praxi. X E3 Výstupem práce je využitelný materiál. X F Formální úroveň práce Fl Úplnost obligátních náležitostí, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce (titulní list, čestné prohlášení, abstrakt, klíčová slova, přílohy). X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň. X F3 Stylistická a gramatická úroveň (terminologická správnost, překlepy, gramatické chyby, rozsah, proporcionalita...). X F4 Bibliografie dle platné normy (správnost zápisu citací, citační nekázeň, dodržení CSN 690: 2, 2011, harvardský styl zápisu zdrojů, dostačující počet zdrojů). X F5 Respektování legislativních a etických norem. X 1 Vyplňuje pouze vedoucí práce. Pozitiva: Téma práce je aktuální, je zpracováno na základě relevantních odborných zdrojů, je zpracováno přehledně. Edukační proces u pacienta s nově diagnostikovaným DM2 je zpracován na základě dobrých znalostí studentky z praxe, edukační témata jsou dobře zvolená. Edukační karty odpovídají jednotlivým tématům edukace. Doporučení pro praxi jsou jak obecná, tak i konkrétní. Negativa: Nepřesně je popsán harmonogram edukace. Celkem byly 3 edukační bloky a ty sestávaly z pěti edukačních j ednotek. Formální nedostatky: Ne zcela povedené je formátování Seznamu použité literatury. Chybné číslování v oddíle 3.2. V Abstraktu není text zarovnán do bloku. Některé odstavce nezačínají odskokem. Cíle práce uvedené v Abstraktu neodpovídají stanoveným cílům v Úvodu. Chyby při psaní číslovek. V datu chybí mezery. Ve zhodnocení edukace je porušen akademický plurál. V edukační kartě v příloze C je používaná odborná terminologie (morbidita, mortalita), která nemusí být srozumitelná laikům. Jazykové chyby: Vézt rozhovor. Závěr: Bakalářská práce Nikoly Svobodové po stránce obsahové, formální i jazykové odpovídá požadavkům Vysoké školy zdravotnické, o. p. s. Hodnocení snižuji z důvodu formálních nedostatků. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Návrh na hodnocení: A B C D E FX x V Praze dne 18.4. 2019