HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁRSKE PRACE AKADEMICKY ROK 2018/2019 Autor práce Tereza SVOBODOVA Název práce Ošetřovatelský proces u pacienta a AV blokádou III. stupně a dočasnou kardiostimulací Oponent práce PhDr. Hana Belejová, PhD. Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 51 Počet stran teoretické části 23 Počet stran praktické části 28 Počet příloh 17 Počet titulu použité literatury v českém jazyce 22 Počet titulu použité literatury v cizím jazyce 2 Počet internetových zdrojů 1 Originalita práce v % 95% Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. £ •- o e 'a c SS *» Hvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce(co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit).___ B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základe odborné literatury (přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu). B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci (kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury).______ X C Praktická část Cl Obsahová konzistence praktické části s částí teoretickou a s cíli práce. \ C2 Použití vhodných metod a nástrojů (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). \ D Analytická část Dl Použitá metodika má požadované náležitosti a fáze. \ D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce (obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji).___ E Závěry a přinos pro oblast ošetřovatelství El Splnění stanovených cílů práce. E2 Práce obsahuje doporučení pro praxi. E3 Výstupem práce je využitelný materiál. Formální úroveň práce Fl Úplnost obligátních náležitostí, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce{titulni list, čestné prohlášení, abstrakt, klíčová slova, přílohy). F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň. \ F3 Stylistická a gramatická úroveň (terminologická správnost, překlepy, gramatické chyby, rozsah, proporcionalita...). F4 Bibliografie dle platné normy(správnost zápisu citací, citační nekázeň, dodržení ČSN 690: 2, 201 harvardský styl zápisu zdrojů, dostačující počet zdrojů)._ F5 Respektování legislativních a etických norem. Pozitiva: Autorka si pro svoji bakalářskou práci vybrala v dnešní době velmi aktuální téma. Teoretická část je zpracovaná jasně a přehledně s menšími formálními nedostatky (do obsahu se nevkládají kapitoly, které nemají čísla, při uvádění citací se jako první uvádí starší titul). Negativa: Ve zpracování ošetřovatelského procesu jsou nedostatky. V situační analýze jsou definované problémy, které nebyly popsané v hodnocení pacienta (akutní bolest na hrudi). Str. 51 Aktuální diagnóza se skládá z problému, etiologie a symptomu (narušená integrita kůže). Str. 53 Nesprávně definovaný cíl: Cíl se orientuje na problém; Cíle jsou formulované všeobecně a jsou dále specifikované očekávanými výsledky. Pokud je problém „Snížený srdeční výdej" polom bude cílem zvýšit a udržet srdeční výdej... Očekávaný výsledek musí být specifický a konkrétní a musí být dosažitelný. Dále musí být hodnotitelný a měřitelný a musí mít časový horizont. Je definovaný tak, aby ho mohla ověřit i jiná osoba (pacientovi se zlepší stav vědomí nemůžeme akceptovat jako očekávaný výsledek). Očekávaný výsledek „pacient bude mít zajištěnou fyziologickou hodnotu srdeční akce" je intervence. Nesprávně plánované ošetřovatelské intervence. Ty by měly být plánované tak, aby co nejdříve vyřešily problém pacienta. Str. 56 Nejsou zhodnocené všechny očekávané výsledky. Není jasné které intervence pokračují. Str. 59 Nedostatečné hodnocení. Str. 60 Nesprávně definovaný cíl (správně by mělo být „pacientovo dýchání je efektivní". Očekávaný výsledek 1 je intervence. Str. 62 Hodnocení je nedostatečné. Není jasné, které intervence pokračují. Závěr: Zpracování teoretické části je přehledné. Ošetřovatelský proces autorka zvládla s metodickými chybami. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI S VÝHRADAMI Otázky k obhajobě1 Definujte potřebu. Jaké edukační postupy by jste zvolila v rámci sekundární prevence u pacienta s kardiovaskulárním onemocněním? Návrh na hodnocení: „E" A B C D E FX X V Praze dne 26. 06.2019 podpis 1 Oponent musí položit minimální jednu otázku