HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2018/2019 Autor práce Sabina TORACOVA Název práce Edukace pacientů s atopíckým ekzémem Oponent práce PhDr. Mgr. Miroslava Kubicová, PhD. Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 50 Počet stran teoretické části 24 Počet stran praktické části 25 Počet příloh 1 Počet titulů použité literatury v českém 22 Počet titulů použité literatury v cizím 2 jazyce jazyce Počet internetových zdrojů 5 Originalita práce v % 97 % Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahuje obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce (co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit). X B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury (přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu). X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci (kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury). X C Praktická část Cl Obsahová konzistence praktické části s části teoretickou a s cíli práce. X C2 Použití vhodných metod a nástrojů (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). X D Analytická část Dl Použitá metodika má požadované náležitosti a fáze. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce (obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji). X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Splnění stanovených cílů práce. X E2 Práce obsahuje doporučení pro praxi. X E3 Výstupem práce je využitelný materiál. X F Formální úroveň práce Fl Úplnost obligátních náležitostí, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce (titulní list, čestné prohlášení, abstrakt, klíčová slova, přílohy). F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň. F3 Stylistická a gramatická úroveň (terminologická správnost, překlepy, gramatické chyby, rozsah, proporcionalita...). F4 Bibliografie dle platné normy (správnost zápisu citací, citační nekázeň, dodržení ČSN 690: 2, 2011, harvardský styl zápisu zdrojů, dostačující počet zdrojů). F5 Respektování legislativních a etických norem. Pozitiva: Vhodně zvolené téma. Negativa: Zavádějící název práce - (edukace konkrétního pacienta, ne pacientů). Absentuje protokol o provádění sběru podkladů pro zpracování bakalářské práce. Literatura není řazena dle abecedy,u seznamu zkratek a odborných výrazů chybí literální zdroj. Popis rešeršní strategie není v souladu s manuálem školy. Nesprávně formulovány cíle práce. V abstraktu je uvedeno, že bude použit dotazník?? U třetí edukační jednotky jsou nevhodně formulovány otázky. V seznamu literálních zdrojů chybí autoři - např. (Špirudová, Malíková, Machovcová, Pánková, Gregora, MZ ČR, atd). Edukace provedena u 171eté dívky, doporučení pro praxi jsou navržena pro kojence. Stanovení edukačních dg. dle NANDA Internacionál- nepřesná formulace Taxonomiell NANDA I. Postrádám požadovaný harvardský styl zápisu. Závěr: : Práce po formální stránce nesplňuje požadavky na bakalářskou práci. Práci k obhajobě: NEDOPORUČUJI Otázky k obhajobě1 Podle jakého modelu jste provedla objektivní posouzení. Navrhněte doporučení pro praxi. Návrh na hodnocení: A B C D E FX X Praze dne 27. 4.2019 podpis 1 Oponent musí položit minimálně jednu otázku