HODNOCENI OPONENTA BAKALÁRSKE PRACE AKADEMICKY ROK 2018/2019 Autor práce OLENA VIVATENKO Název práce Edukace dětského pacienta a jeho rodičů o režimových opatřeních před a po lumbální punkci Oponent práce Mgr. Hana Mikova Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 44 Počet stran teoretické části 23 Počet stran praktické části 21 Počet příloh 10 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 20 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 3 Počet internetových zdrojů 1 Originalita práce v % 97% Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. ■S es s« .o e v e částečně Obsahuje A Úvodní řást AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce (co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit). B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury (přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu). B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci (kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury). x C Praktická část Cl Obsahová konzistence praktické části s částí teoretickou a s cíli práce. x C2 Použití vhodných metod a nástrojů (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). x D Analytická část Dl Použitá metodika má požadované náležitosti a fáze. x D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce (obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji). E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Splnění stanovených cílů práce. x E2 Práce obsahuje doporučení pro praxi. x E3 Výstupem práce je využitelný materiál. x F Formální úroveň práce Fl Úplnost obligátních náležitostí, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce (titulní list, čestné prohlášení, abstrakt, klíčová slova, přílohy). x F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň. x F3 Stylistická a gramatická úroveň (terminologická správnost, překlepy, gramatické chyby, rozsah, proporcionalita...). X F4 Bibliografie dle platné normy (správnost zápisu citací, citační nekázeň, dodržení ČSN 690: 2, 2011, harvardský styl zápisu zdrojů, dostačující počet zdrojů). x F5 Respektování legislativních a etických norem. x Pozitiva: Bakalářská práce má jasný, konkrétní výstup pro praxi - edukační materiál, který studentka vytvořila. Velikost edukačního letáku je optimální pro jeho rozmnožení při minimálních nákladech. Negativa: V práci se vyskytují překlepy typu pro dětí, mozkomišní atd. V textu se ojediněle vyskytují interpunkční chyby. Na straně 55 je uvedena chybná formulace dodržovánípospunkčních obtíží, která tím logicky nezapadá do ostatního textu. Závěr: Bakalářská práce splňuje všechny nároky kladené na tento typ práce. Teoretická a praktická část jsou vyvážené, obsahem navzájem korespondují. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Otázky k obhajobě 1) Využila jste vytvořený edukační materiál i u dalších dětských pacientů na Vašem pracovišti, s jakým výsledkem ? 2) Nabídla jste edukační materiál ostatním pracovištím, kde je prováděna LP u dětí? Pokud ano, jaký byl ohlas ošetřujícího personálu ? 3) V kazuistice uvádíte, že je na noc do oka postiženého parézou víčka aplikována mast s následným krytím. Vysvětlete důvod. Návrh na hodnocení: A B C D E FX X V Praze dne 14.5.2019 Mgr. Hana Míková