HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2018/2019 Jakub Jiruška Název práce: Znalosti první pomoci u studentů středních škol Oponent práce Mgr. Jaroslav Pekara, Ph.D. Studijní obor Zdravotnický záchranář Počet stran (úvod-závěr) 58 Počet stran teoretické části 29 Počet stran praktické části 29 Počet příloh 4 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 28 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 28 Počet internetových zdrojů 1 Originalita práce v % 95% Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahuje obsahuje částečně v 's JS 03 ■Q A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce (co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit). X B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury (přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu). X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci (kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury). C Praktická část Cl Obsahová konzistence praktické části s částí teoretickou a s cíli práce. X C2 Použití vhodných metod a nástrojů (průzkum). X D Analytická část Dl Použitá metodika má požadované náležitosti a fáze. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce (obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji). E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Splnění stanovených cílů práce. X E2 Práce obsahuje doporučení pro praxi. X E3 Výstupem práce je využitelný materiál. X F Formální úroveň práce Fl Úplnost obligátních náležitostí, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce (titulní list, čestné prohlášení, abstrakt, klíčová slova, přílohy). X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň. X F3 Stylistická a gramatická úroveň (terminologická správnost, překlepy, gramatické chyby, rozsah, proporcionalita...). F4 Bibliografie dle platné normy (správnost zápisu citací, citační nekázeň, dodržení CSN 690: 2, 2011, harvardský styl zápisu zdrojů, dostačující počet zdrojů). X F5 Respektování legislativních a etických norem. X Pozitiva: Práce se zabývá první pomocí u středoškoláků v jednom kraji v ČR. Práce má rozsah do praxe, kdy autor provedl přednášku a dokázal jednoduchost přínosu informací v oblasti první pomoci. Negativa: • klíčová slova nejsou dle abecedy, ani seznam odborných termínů • Vokurka nepřesně citován v textu • porušení ak. plurálu v úvodu • s. 27, 28 mezery mezi číslem a procenty • odborná chyba kvalitativní a kvantitativní poruchy vědomí • s. 31 šok považuji pro laiky za nadbytečný a složitý • v metodice mohl student uvést, jaké učební obory ve školách konkrétně studenti navštěvují • student hojně používá slova nejhůře, nejhorší odpověď - jedná se o laiky, mají právo se mýlit • Tabulka 7 - jak student hodnotil v tabulce odpovědi „dobře a špatně", když šlo o odpovědi ano a ne??? • s. 52 domnívám se, že poměr u dětí 15:2, jak ho popisuje autor je zavádějící a neodpovídá Guidelines 2015 • seznam literatury je dle normy VŠZ je pouze částečně Závěr: Práce je svým obsahem zajímavá, chválím praktickou část i dopad do praxe. Kvalitu lehce snižují dva odborné nedostatky, překlepy, mezery a porušení akademického plurálu. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI S VÝHRADAMI Otázky k obhajobě1 Jaké je KPR u dětí všech věkových kategorií dle platných Guidelines 2015 pro KPR? Návrh na hodnocení: A B C D E FX C V Praze dne podpis Oponent musí položit minimálně jednu otázku