f/ SZ Autor práce i HODNOCENI VEDOUCÍHO BAKALÁRSKE PRACE AKADEMICKY ROK 2018/2019 Jan Šícha Název práce Úroveň výuky první pomoci pro držitele řidičského průkazu pohledem zdravotnického záchranáře Vedoucí práce Mgr. Jaroslav Pekara, Ph.D. Studijní obor Zdravotnický záchranář Počet stran (úvod-závěr) 64 Počet stran teoretické části 29 Počet stran praktické části 35 Počet příloh 3 Počet titulu použité literatury v českém jazyce 15 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 1 Počet internetových zdrojů 13 Originalita práce v % 91 % Počet konzultací1 1 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahu obsahuje částečně obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce (co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit). X B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury (přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu). X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci (kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury). X C Praktická část Cl Obsahová konzistence praktické části s částí teoretickou a s cíli práce. X C2 Použití vhodných metod a nástrojů (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). X D Analytická část Dl Použitá metodika má požadované náležitosti a fáze/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce (obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji). X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Splnění stanovených cílů práce. X E2 Práce obsahuje doporučení pro praxi. X E3 Výstupem práce je využitelný materiál. X F Formální úroveň práce Fl Úplnost obligátních náležitostí, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce (titulní list, čestné prohlášení, abstrakt, klíčová slova, přílohy). X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň. X F3 Stylistická a gramatická úroveň (terminologická správnost, překlepy, gramatické chyby, rozsah, proporcionalita...). X F4 Bibliografie dle platné normy (správnost zápisu citací, citační nekázeň, dodržení CSN 690: 2, 2011, harvardský styl zápisu zdrojů, dostačující počet zdrojů). X F5 Respektování legislativních a etických norem. X Vyplňuje pouze vedoucí práce. Pozitiva: Bakalářská práce se zabývá úrovní výuky první pomoci pro držitele řidičského průkazu pohledem zdravotnického záchranáře. V teoretické části je popsána zajímavě právní problematika a legislativní rámce (neposkytnutí) první pomoci, autolékárničky a mechanismy nárazu při střetu chodců s osobním autem. Negativa: • Abstrakt by měl být umístěn při horním okraji strany; klíčová slova nejsou seřazena abecedně • s. 15 - citace v závorce velké písmo, následně malé + překlep 1 26 (??) • s. 18 mohl být uveden i sloup veřejného osvětlení při volání na ZZS • s. 20 nejsou uvedeny zdroje • s. 24 Česko - vyhláška, měl by být popsán resort • s. 35 - úvod do krvácení mi přijde na tuto práci nadbytečný/neodborný • s. 37 poranění pohybového aparátu lze rozdělit podle mechanismu úrazu - popis však chybí • s. 41 lépe používat slovo „průzkum/ný"; není uvedena návratnost dotazníků, autor uvádí, že odpovědi byly získány v počtu 53, nicméně na další straně operuje s počtem 100 respondentů - není jasné, co tedy platí • s. 42 průzkumné otázky měly být lépe formulovány • tabulka 6 a 12 - souhrn neodpovídá 100 % (pokud autor započítal více odpovědí, měl pro každou položku uvést i počet odpovídající 100 %) • otázka č. lije velmi sporná - jsou potřeba na zavřenou zlomeninu rukavice? • Otázka 14 je velmi subjektivní a měla zahrnovat spojení „první pomoc" • Otázka 21 - je dle mého názoru správně odpověď A i B • s. 70 - chĺ test (k sestavení tabulky bylo zapotřebí více otázek, nikoli pouze otázky č. 5); autor neuvádí stupně volnosti; závěr hypotézy mohl být popsán jasněji - délka vlastnictví řidičského průkazu nemá dle našich zjištěných výsledků vliv na poskytování první pomoci • s. 73 srovnává s Pickovou - dle mého uvážení však není možné srovnat (srovnává subjektivní názor na poskytnutí KPR z průzkumu Pickové a srovnává ho se subjektivním názorem na výuku v autoškole a telefonickou podporu ZZS) • s. 74 - výsledky otázky 9 by bylo vhodné srovnat s otázkou č. 10 • Picková a Sedláková chybí v seznamu literatury • Závěr: Student práci nekonzultoval, což všeobecně reflektuje výše zmíněné nedostatky. I přesto práci schvaluji a doporučuji k obhajobě. Práce splňuje požadavky Vysoké školy zdravotnické, o. p. s. částečně. Práci k obhajobě; DOPORUČUJI/DOPORUČUJI S VÝHRADAMI Návrh na hodnocení: A B C D E FX D V Praze dne