HODNOCENI OPONENTA BAKALÁRSKE PRACE AKADEMICKY ROK 2019/2020 Autor práce Lenka Vejnarová Název práce Edukační proces u nemocného s diagnózou revmatoidní artritída Oponent práce doc. PaedDr. Ilona Mauritzová, PhD. Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 46 Počet stran teoretické části 24 Počet stran praktické části 19 Počet příloh Počet titulů použité literatury v českém jazyce_ 25 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce_ Počet internetových zdrojů Originalita práce v % 95 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. B ja ■■r. -C C ľ 's c CA t« ja ■« o *J x: c Úvodní část Al Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce (co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit)._ B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury (přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu)._ B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci (kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury)._ C Praktická část Cl Obsahová konzistence praktické části s částí teoretickou a s cíli práce. C2 Použití vhodných metod a nástrojů (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). D Analytická část Dl Použitá metodika má požadované náležitosti a fáze/je provedena analýza získaných údajů. D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce (obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji)._ X Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Splnění stanovených cílů práce. X E2 Práce obsahuje doporučení pro praxi. E3 Výstupem práce je využitelný materiál. Formální úroveň práce Fl Úplnost obligátních náležitostí, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce (titulní list, čestné prohlášení, abstrakt, klíčová slova, přílohy). X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň. X F3 Stylistická a gramatická úroveň (terminologická správnost, překlepy, gramatické chyby, rozsah, proporcionalita...)._ F4 Bibliografie dle platné normy (správnost zápisu citací, citační nekázeň, dodržení ČSN 690: 2, 2011, harvardský styl zápisu zdrojů, dostačující počet zdrojů)._ F5 Respektování legislativních a etických norem. Pozitiva; Výstupem z bakalářské práce je několik informačních brožurek, které mají pacientovi poskytnout stručné informace a vhodně tak doplňují celý edukační proces. Negativa: Bakalářská práce obsahuje ojedinělé formální chyby (tečka u části nepřímých citací, překlep s. 42 - Bathel test, s. 48 - invazivní postupy, s. 50 - prupiska). V Seznamu použité literatury nalézám chyby v uplatnění ČSN 690:2-2011 a tento seznam neobsahuje zdroj z textu (FRAŠKOVÁ et al., 2006). Obsahová stránka: Na s. 45 nalézám chybné pojmenování první fáze edukačního procesu. Závěr neobsahuje informaci, zda bylo dosaženo cílů práce, které si autorka stanovila v Úvodu. U informačních letáků postrádám uvedení zdroje (uvedený zdroj - autor - neakceptuji). Za nadbytečné v teoretické části bakalářské práce považuji kapitolu Role všeobecné sestry a podkapitolu Edukační proces. Závěr: Studentka prokázala, že je schopna zpracovat zvolenou problematiku do uceleného a logického celku za respektování metodiky VSZ. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Otázky k obhajobě1 Na s. 42 uvádíte v rámci realizovaného testu Barthelové mírnou závislost, ale oš. problém jste zde nenalezla. V rámci obhajoby očekávám vysvětlení tohoto rozporu. Návrh na hodnocení: A B C D E FX x V Praze dne 20. 5. 2020 Oponent musí položit minimálně jednu otázku podpis