0\a£dr, HODNOCENI VEDOUCÍHO BAKALÁRSKE PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2019/2020 Autor práce: Černocká Kristýna Název práce: Efektivita kurzu ALS v praxi zdravotnického záchranáře Vedoucí práce MUDr. Jiří Knor, Ph.D. Studijní obor zdravotnický záchranář Počet stran (úvod-závěr) 53 Počet stran teoretické části 25 Počet stran praktické části 28 Počet příloh 2 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 9 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 4 Počet internetových zdrojů 10 Originalita práce v % 90% Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahuje obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce (co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit). X B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury (přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu). X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci (kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury). X C Praktická část Cl Obsahová konzistence praktické části s částí teoretickou a s cíli práce. X C2 Použití vhodných metod a nástrojů (průzkum). X D Analytická část Dl Použitá metodika má požadované náležitosti a fáze. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce (obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji). X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Splnění stanovených cílů práce. X E2 Práce obsahuje doporučení pro praxi. X E3 Výstupem práce je využitelný materiál. X F Formální úroveň práce Fl Úplnost obligátních náležitostí, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce (titulní list, čestné prohlášení, abstrakt, klíčová slova, přílohy). X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň. X F3 Stylistická a gramatická úroveň (terminologická správnost, překlepy, gramatické chyby, rozsah, proporcionalita...). X F4 Bibliografie dle platné normy (správnost zápisu citací, citační nekázeň, dodržení ČSN 690: 2, 2011, harvardský styl zápisu zdrojů, dostačující počet zdrojů). X F5 Respektování legislativních a etických norem. X Pozitiva: Nejvíce hodnotím zaujetí autorky a zájem o danou problematiku. V teoretické části lze vycítit nadšení pro neodkladnou resuscitaci včetně historie vzniku kurzu ALS. Srovnání úrovně znalostí absolventů kurzu ALS a těch, kteří jej neabsolvovali je nápad sice zajímavý, nikoliv však originální. Nicméně autorka téma uchopila novým způsobem. Dotazníkové šetření není zcela jisté ohledně spolehlivosti výsledku, ale otázky byly voleny s viditelnou znalostí problematiky. Negativa: K drobným formálním nedostatkům patří: • Předposlední větě anglického abstraktu je text poněkud krkolomný, • vysvětlení neznámého pojmu musí být vysvětleno na začátku kapitoly (ABCDE), • CPR/AED Provider, ale KPR/AED Instructor, • Str. 30,18-65, pomlčka není oddělená, • indexy PaC02 má být PaC02 • spojení „team leader" v českém textu by mělo být v uvozovkách, • v seznamu tabulek se střídá velké a malé „a" ve slově absolventi, • ve větě za „Úvodem" má být tečka až za závorkou nebo vůbec, • na str. 53 je použito slovo „byfázický" • „pokročilá hyperkalémie" j e poněkud nezvyklý přívlastek, • „jak dlouhá je interval" není gramaticky správně. Závěr: Výsledky práce nepodporují předpoklad, že absolventi kurzu ALS budou mít lepší znalosti, což je jistě zajímavé. Analýza dat byla provedena pečlivě a zodpovědně, nicméně už vlastní hlavní myšlenka práce využitelnost výsledků poněkud limituje. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Otázky k obhajobě1 Je vhodné požadovat kurz ALS jako povinný pro práci zdravotnického záchranáře? Jako jsou nej větší přednosti kurzu ALS? Návrh na hodnocení: A B C D E FX B V Praze dne ^ .dl WW w(j\J podpis 1 Oponent musí položit minimálně jednu otázku