VYSOKÁ ŠKOLA ZDRAVOTNICKÁ, o. p. s. se sídlem v Praze 5, Duškova 7, PSČ: 150 00 Pokyn ředitele č. 3/2013 k vyřizování stížností, oznámení a podnětů na VŠZ, o. p. s. Vydáno dne 21. 11. 2013 Účinnost od 1. 12. 2013 Preambule Postup při vyřizování stížností, oznámení a podnětů (dále jen „stížnosti“) se řídí tímto pokynem a zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, a to včetně dalších stížností, při jejichž vyřízení nelze výše uvedený Správní řád uplatnit. Čl. 1. Přijímání stížností 1. Stížnosti přijímají: - ředitel - rektorka - prorektoři - tajemník - ostatní vedoucí zaměstnanci 2. Stížnosti jsou přijímány v písemné nebo ústní podobě. O ústní podané stížnosti musí příjemce spolu se stěžovatelem sepsat zápis. Pokud stěžovatel neuvede místo trvalého pobytu, popřípadě jinou adresu pro doručování, je stížnost kvalifikována jako anonymní. 3. Je-li stížnost zaslána elektronickou poštou, nikoliv však prostřednictvím zaručeného elektronického podpisu, vyzve příjemce stěžovatele, aby tento údaj v přiměřené lhůtě doplnil. Pokud tak neučiní, nelze stěžovateli zaslat vyrozumění o vyřízení stížnosti. 4. Pokud příjemce ústní stížnost nevyřídí ihned, stěžovatele vyslechne a sepíše s ním písemný zápis (viz příloha č. 1) a předloží jej stěžovateli k podpisu. 5. Z obsahu stížnosti musí být zřejmé, čeho se stěžovatel domáhá. Nelze-li toto určit, stížnost se bez dalšího odkládá. Anonymní stížnost příjemce posoudí s přihlédnutím k obsahu a řeší jako ostatní stížnosti. 6. Evidence všech stížností se vede centrálně na sekretariátu školy v Knize stížností. Čl. 2 Povinnosti tajemníka 1. Úředně eviduje všechny stížnosti došlé organizaci a zajišťuje jejich správné a včasné vyřízení. Stížnosti předává vedoucím zaměstnancům dle organizačního schématu k vyřízení. 2. Požádá-li stěžovatel, aby jeho jméno nebylo uváděno, nebo jestliže je to v zájmu správného vyřízení stížnosti, postoupí k vyjádření opis stížnosti bez uvedení jména stěžovatele. 3. O výsledku šetření vyrozumí stěžovatele ve lhůtě 30 dnů. O přijatých opatřeních informuje stěžovatele, pokud o to požádal. 4. V případě postoupení stížnosti podle místní a věcné příslušnosti jiné právnické osobě, vyrozumí o tom stěžovatele písemně. 5. Písemnosti související s vyřizováním stížnosti zakládá s evidenčním listem stížnosti odděleně od ostatních spisů. 6. O došlých, vyřízených a nevyřízených stížnostech s rozborem jejich obsahu, příčin zjištěných závad a s uvedením opatření provedených k nápravě zpracovává podklad do výroční zprávy. Čl. 3 Povinnosti vedoucích zaměstnanců 1. Přijímají stížnosti, zajišťují jejich předání tajemníkovi školy k zaevidování. 2. Požádá-li stěžovatel o doklad o podání stížnosti, lze její převzetí potvrdit podpisem na kopii stížnosti. 3. Ředitel organizace zajistí písemnou odpověď stěžovateli i s uvedením přijatých opatření ve lhůtě 30 dní. Čl. 4 Postup při vyřizování stížnosti 1. Všechny body stížnosti musí být objektivně prošetřeny a zjištění musí být dokladováno. 2. Ve vyřízení stížnosti se uvede, zda byla stížnost jako celek, resp. její jednotlivé části, důvodná. V odůvodnění se uvede, o jaké skutečnosti, právní předpisy nebo vnitřní směrnice se vyjádření opírá. 3. U důvodných stížností je nutné přijmout opatření k odstranění zjištěných nedostatků. 4. Opatření přijímá příslušný vedoucí zaměstnanec a informuje o něm nadřízeného pracovníka dle organizačního schématu. 5. Stížnost proti rozhodnutí ředitele se podává správní radě. 6. Stížnost proti podmínkám, průběhu a výsledkům vzdělávání se podává vedoucímu studijní skupiny nebo vedoucímu katedry nebo prorektorovi pro pedagogickou činnost nebo rektorce. 7. Stížnosti v oblasti pracovněprávních vztahů je povinen projednat ředitel se zaměstnancem. Zaměstnanec se může domáhat svých práv u soudu. Čl. 5 Lhůty k vyřízení stížnosti 1. Stížnost musí být vyřízena do 30 dnů ode dne jejího doručení. V této době musí stěžovatel obdržet odpověď v písemné nebo elektronické podobě. Tuto lhůtu lze prodloužit jen ve výjimečných případech. O důvodech musí být stěžovatel vyrozuměn. 2. Stížnost se považuje za vyřízenou, jakmile po jejím prošetření byla učiněna opatření potřebná k odstranění zjištěných závad a kdy je vyřízení stížnosti předáno k doručení stěžovateli. V Praze dne 21. listopadu 2013 Ing. František Kunc, PhD., v. r. ředitel Příloha č. 1 Evidence stížnosti Evidenční číslo stížnosti: Stěžovatel: Jméno, příjmení, adresa: Datum přijetí stížnosti: Předmět stížnosti: Kdo převzal stížnost: Kdy a komu byla stížnost postoupena k vyřízení: Vyřídil: Datum vyrozumění stěžovatele: Záznam o způsobu šetření a přijatá opatření: