VYSOKÁ ŠKOLA ZDRAVOTNICKÁ, o. p. s. se sídlem v Praze 5, Duškova 7, PSČ: 150 00 ZÁPIS Z PORADY ředitele Ing. Františka Kunce, PhD. a rektorky doc. PhDr. Jitky Němcové, PhD. dne 1. 11. 2021 Přítomni: dle prezenční listiny Omluveni: dle prezenční listiny PROGRAM: 1. Kontrola plnění úkolů 2. Organizační otázky 3. Diskuze 4. Úkoly Ad 1. Kontrola úkolů 1.1 Úkoly z minulé porady splněny. Ad 2. Organizační otázky 2.1 V úvodu porady prezentovala MUDr. Nejedlá ze SZÚ projekt Preventivních programů zaměřených na primární prevenci. Představila 11 témat protektivního životního stylu. Pedagogové si budou moci téma vybrat a ve spolupráci se SZÚ zařadit do své výuky. 2.2 Ředitel informoval o aktuálním stavu v rámci covidové situace. Opatření se budou aktualizovat dle aktuálního stavu. Oficiální opatření jsou dostupná na stránkách MZ. Rektorka seznámila s aktivitou vysokých škol. Byla podána žaloba proti opatření, dle kterého by se měla o covidové zahraniční studenty kompletně postarat škola. Neočkovaní pedagogové musejí ve výuce nosit respirátor. 2.3 Ředitel představil nového kolegu Mgr. Pavla Málka vedoucího studijního programu Fyzioterapie. Mgr. Málek vyjádřil pochvalu škole od studentů včetně těch, kteří přestoupili z jiné VŠ. 2.4 Ředitel informoval o aktuálním počtu studentů - máme jich 650 (k 31. 10. 2021). Vloni jich bylo 450. Rektorka požádala studijní oddělení o zpracování zprávy z přijímacího řízení. 2.5 Ředitel poděkoval za práci při zvýšeném počtu studentů. Na zahájení akademického roku byly vypůjčeny prostory ve Vltavské ulici. Naše budova má kapacitu 700 studentů. Ředitel informoval o odsvěření budovy VOŠ Alšovo nábř. k 1. 10. 2021. Proběhne protokolární předání, poté se ujme budovy jako vlastník Hl.m.Praha. 2.6 Konzultační hodiny akademických pracovníků již byly pí, Novotné nahlášeny – týdně 2 hodiny. 2.7 Byly nahlášeny návrhy na vybavení kanceláří. Bude dovybavena studijními pomůckami učebna fyzioterapie. Do konce roku je možné zaslat i návrh na nákup dalších nových studijních pomůcek. 2.8 Ředitel informoval o dvou proběhlých kontrolách. Proběhla daňová kontrola z odboru speciálních činností MF. Pravidelná kontrola z MŠMT proběhla bez výhrad, a proto byla VŠZ dofinancována na zbytek roku 2021. 2.9 Ředitel poděkoval všem kolegům, kteří zajišťovali promoce. 2.10 Ředitel informoval o vánočním teambuildingu – datum bude upřesněno. 2.10 Ředitel informoval o účasti našich studentů v univerzitní lize futsalu. 2.11 Ředitel informoval o plánovaném studentském parlamentu 30. 11. 2021 od 13:00 hod. Podněty k projednání na SP je možné zasílat tajemnici VŠZ. 2.12 Ředitel informoval o zvýšení hodinové sazby pro externí pracovníky o 100 Kč/hod na 500 Kč/hod. 2.13 Ředitel informoval o nových webových stránkách školy. 2.14 Ředitel informoval o způsobu zapisování zápočtů do IS – před zkouškou musí být zapsán zápočet. Nelze, aby student šel na zkoušku bez zapsaného zápočtu – řeší Dr. Jexová. U předmětů, u kterých je zkouška, je nutné zakládat poznámkové bloky a zápočet zapsat dle předepsané formulace. Do budoucna se neotevře bez zápočtu možnost zapsání se ke zkoušce. 2.15 Rektorka upozornila na sjednocení podmínek pro hodnocení testů. Bylo dohodnuto, že v letošním akademickém roce zůstane v platnosti Pokyn rektorky č. 1 k zabezpečení rovného přístupu při hodnocení testů studentů VŠZ, o. p. s. Od dalšího akademického roku bude směrnice případně upravena. 2.16 Rektorka informovala o jednání v rámci Asociace vysokoškolských vzdělavatelů nelékařských profesí o psaní závěrečných bakalářských prací. Asociace nesouhlasí s upuštěním od této součásti státní závěrečné zkoušky. Problematika byla otevřena na zasedání Komory B soukromých vysokých škol a zároveň bude prezentována na zasedání ČKR. 2.17 Ředitel apeloval na spolupráci vedoucích studijních programů s Dr. Moravcovou ohledně odborných praxí. Plánujeme vyzkoušení a zakoupení počítačového systému zpracovávajícího odborné praxe, který byl vyvinut TUL. Dr. Moravcová poděkovala pí. Charvátové za spolupráci. 2.18 Ředitel informoval o poplatku za externí vedení bc. práce. Studenty je nutné poslat s platbou za pí. Novotnou. Informaci je nutné předat studentům v rámci semináře k bakalářské práci. 2.19 Byl stanoven termín státních závěrečných zkoušek 31. 1. 2022 – 4. 2. 2022. Ad. 3 Diskuze 3.1 Mgr. Škorpíková informovala, že ne všichni požádali o vedoucí bc. práce. V žádostech jsou chyby, chybí anglický text. Apel na vedoucí prací, aby si zkontrolovali název v čestině a angličtině. Od příštího akademického roku si bude témata každý vedoucí bc. práce zadávat sám. Budou nutné úpravy v IS. 3.2 Mgr. Jansa informovala o podmínkách programu Erasmus+. Je možné studium v zahraničí, nikoliv však praxe v nemocnicích. O podmínkách budou studenti informováni v hodinách. 3.3 Mgr. Turečková informovala akademiky o možnosti objednat knížky do knihovny. Informaci poslat Mgr. Turečkové do pátku 5. 11. 2021. Školní oblečení je možné objednat z webu do 8. 11. 2021. Do IS budou založeny informace o přijímacím řízení pro rok 2022/2023. U programu Fyzioterapie bude 3 kolové přijímací řízení. Ad 4. Úkoly 4.1 Doručení potvrzení o lékařské prohlídce. Odpovídaji: jednotliví zaměstnanci Termín: 31. 1. 2022 Zapsala: PhDr. Jana Kolářová Příští porada: Schválil: Ing. František Kunc, PhD., ředitel VŠZ, o. p. s. doc. PhDr. Jitka Němcová, PhD., rektorka VŠZ, o. p. s