VYSOKÁ ŠKOLA ZDRAVOTNICKÁ, o. p. s. se sídlem v Praze 5, Duškova 7, PSČ: 150 00 ZÁPIS Z PORADY ředitele Ing. Františka Kunce, PhD. a rektorky doc. PhDr. Jitky Němcové, PhD. dne 2. 5. 2024 Přítomni: dle prezenční listiny Omluveni: dle prezenční listiny PROGRAM: 1. Kontrola plnění úkolů 2. Organizační otázky 3. Diskuze 4. Úkoly Ad 1. Kontrola úkolů 1.1 Úkoly z minulé porady splněny. Ad 2. Organizační otázky 2.1 Ředitel informoval o termínu letní dovolené a uzavření školy. V červnu bude škola uzavřena v termínu od 15. – 19. 7. 2024, v srpnu bude uzavřena v termínu od 12. – 16. 8. 2024. Nástup do školy po dovolených je v týdnu od 26. 8. 2024, kdo potřebuje změnu požádá ředitele (e-mail). 2.2 Ředitel informoval o termínu studentského parlamentu. Studentský parlament se bude konat dne 23. 5. 2024 od 13.:00. Zasedání parlamentu se zúčastní Mgr. Málek, PhDr. Jansa a obě koordinátorky praxí. Jejich účast je povinná. 2.3 Ředitel informoval o přiznání provozní dotace ze strany MŠMT (dotace byla poskytnuta na rok 2024). 2.4 Ředitel informoval o průběhu přijímacího řízení – v počtu založených a podaných přihlášek převyšujeme rok 2022 i 2023. 2.5 Ředitel informoval o rektorských termínech – vedení je připraveno se z důvodů objektivity účastnit, účastnit se mohou prorektoři i vedoucí kateder. 2.6 Ředitel informoval o zavedených bezpečnostních opatřeních. Vchod do školy je zabezpečen přes čip nebo ISIC, na chodbách jsou zprovozněna bezpečnostní tlačítka, (Panika), v učebnách je vyvěšen postup AMOK, v každém patře je vyvěšen půdorys školy a schéma. Vedení absolvovalo semináře organizované Policií ČR. Vybraní pracovníci mají u sebe panická tlačítka). 2.7 Ředitel informoval o nových tiskárnách. Nová tiskárna je umístěna v kanceláři tajemnice, tiskárna od tajemnice je umístěna v 4. patře, tiskárna ze 4. patra bude určena studentům a bude umístěna ve 2. patře. Výměna proběhne do konce května 2024. 2.8 Rektorka poděkovala za odevzdání plánů karierního rozvoje. Formulář byl součástí zápisu z minulé porady. Zároveň poděkovala za zaslání Výročních zpráv za katedry, pochvala za zpracování Dr. Markové a Mgr. Málkovi. 2.9 Rektorka informovala o změnách složení komisí státních zkoušek. Předsedat komisím bude doc. Hamplová. Případné problémy lze konzultovat s Dr. Jexovou. Dle vysokoškolského zákona stačí, že komise má 3 členy. Při změnách je nutné vyvěsit opravené složení komise. Rektorka informovala i o soudním procesu studentky UK, která napadla oponentský posudek bc. práce. Soud tato studentka prohrála. 2.10 Rektorka informovala o budoucí možnosti nepsat bc. práce tradičním způsobem. Je nutné se zamýšlet nad budoucí podobou, nezpracovávaly by se oponentské posudky, byl by pouze posudek vedoucího a student by musel práci obhájit před komisí. Rektorka připomněla, aby byli studenti po SSZk upozorňováni na nutnost přihlásit se do registru absolventů. Je to povinností i pro budoucí zaměstnavatele. 2.11 Rektorka informovala o navázané spolupráci s CVVŠ při přípravě magisterského studia. Je nutné mít zpracované podpůrné materiály, CVVŠ rozjede agendu, budou se konat workshopy, budou osloveni jednotliví pracovníci k účasti. Kontaktní osobou ze strany školy a vedením procesu je pověřena doc. Hamplová. 2.12 Rektorka informovala o nezájmu o mentoring v nemocnicích, týká se i lékařských oborů. Soukromá zařízení nemají zájem o akreditaci pro odborné praxe. Dle evropské směrnice si studenti v prezenční formě nesmějí přivydělávat – odborná praxe je součást výuky. 2.13 Ředitel informoval o činnosti konzultačního střediska v Sokolově. Poděkoval Ing. Bartůňkové, dosud se v kombi formě vzdělávají VS, do budoucna se plánují i ZZ. Ředitel poděkoval za výuku doc. Hamplové, Mgr. Příbíkové a Dr. Krausemu. V současnosti studuje 15 studentů, do budoucna se plánuje 15-20 studentů. 2.14 Ředitel informoval o plánovaném prodloužení nájemní smlouvy na Vltavské 14 do srpna 2025. 2.15 Rektorka informovala o nové člence Akademické rady Ing. Udženiji v současnosti náměstkyni primátora a člence Rady hl. m. Prahy pro oblast sociálních věcí, bydlení a zdravotnictví. 2.16 Rektorka informovala, že od září by vedení chtělo mít novou podobu studentského parlamentu. Budou tutoři, za jednotlivé ročníky byla dodána jména, vedení věří, že bude lepší komunikace se studenty. Zároveň informovala o zavedení chatbotu pro komunikaci se studenty a potencionálními zájemci o studium. 2.17 Ředitel informoval o plánovaném spuštění projektu ze strany MZ, který by měl navýšit počty studentů a absolventů nelékařských zdravotnických oborů o 20 % (projekt na 12 let). V současnosti obdobný projekt funguje u lékařských oborů. 2.18 Dr. Jexová informovala o posunutí termínu pro projekt J.A. Komenský, žádala o větší součinnost akademických pracovníků. 2.19 Ředitel informoval o termínech promocí: 1. 7. 2024 – VS, 2. 7. 2024 PA, FYZ, ZZ. Účast: 1.7. 2024 – doc. Němcová, doc. Hamplová, Dr. Jexová, Dr. Marková, Dr. Hlinovská, Mgr. Froňková, Dr. Krause, Dr. Kočovská. Dr. Jansa 2. 7. 2024 – doc. Němcová, doc. Hamplová, doc. Hulinský, Dr. Jexová, Dr. Pekara, Mgr. Přibíková, Mgr. Málek, bc. Kalinová, Mgr. Vlk, Začátek je od 9:00, nácvik začíná od 10:00 hod., samotné promoce v 11:00, nácvik 12:30, promoce 13:30 a nácvik v 15:00 a promoce v 16:00. 2.20 Vedení apelovalo na způsob konání zkoušek. U kombi formy je možné zkoušení on-line testy. U prezenční formy je důraz na zkoušení prezenční formou. 2.21 Ředitel informoval o navýšení rychlosti internetu (1 GB) a požádal, aby si každý pracovník udělal test rychlosti na svém počítači. V létě by mělo dojít i k výměně kabeláže v celé škole. 2.22 Ředitel informoval o adaptačním kurzu pro nové studenty v září 2024. Vedení chce, aby se kurzu již zúčastnili všichni tutoři. Kurz bude pro studenty prezenční formy. Výuka začíná 9. 9. 2024 (PA, VS). Vedení požádalo o maximální součinnost i akademické pracovníky. 2.23 Vedení informovalo o výsledcích ankety studentů, výsledky dopadly uspokojivě. Vedení apelovalo na větší používání studijních pomůcek. V hodnocení došlo ke zlepšení u odborné praxe, některé podněty je ještě nutné prodiskutovat. Ad. 3 Diskuze 3.1 Dr. Kočovská – upozornila na svou přednášku ohledně vitamínu D, kterou bude pro kolegy pořádat dne 6. 5. 2024. Pokud by někdo nemohl, zopakuje ještě další týden. 3.2 Dr. Hlinovská – reagovala na hodnocení využívání pomůcek, pomůcky v hodinách využívají, studenti na nich cvičí. 3.3 Pí. Charvátová informovala, že byl spuštěn vstupní systém u vchodu školy (čipy v ISIC). 3.4 Doc. Hamplová informovala o navázání spolupráce s CVVŠ ohledně výzkumu, poslala kolegům žádost o publikační činnost. Ne všichni reagovali, termín byl prodloužen o týden. 3.5 Dr. Jexová navrhla, aby byla opět vytvořena informační brožura pro studenty. Ne všichni studenti jsou počítačově zdatní. Je důležité i vytipovat dotazy pro chatbot. Informovala, že za ní chodí studenti s nejrůznějšími problémy ohledně bc. práce a doporučila, pokud bc. práce splňuje po požadavky, tak neřešit maličkosti. 3.6 Mgr. Turečková informovala, že do 15. května je nutné zaslat příspěvek do sborníku z konference. 3.7 Mgr. Řehořová informovala o problému u PA – hledají vedoucí práce, potřebujeme nové pracovníky. Je nutné připomenout vedení, až bude na SZZK doc. Měchurová. 3.8 Pí. Charvátová řešila počet vstupenek na promoci. Bylo rozhodnuto, že vzhledem k množství absolventů budou na promoce poskytnuty pouze 3 vstupenky. Ad 4. Úkoly 4.1 Doplnit legendy ke Dni otevřených dveří, zkoušky, burza práce atd. Odpovídá: Mgr. Turečková Termín: 30. 6. 2024 4.2 Zaslat příspěvky do Sborníku konference. Odpovídá: akademičtí pracovníci Termín: 15. 5. 2024 4.3 Nahlásit řediteli dovolenou v letních měsících Odpovídají: všichni pracovníci Termín: 14. 6. 2024 Zapsala: PhDr. Jana Ondruchová Příští porada: Schválil: Ing. František Kunc, PhD., ředitel VŠZ, o. p. s. doc. PhDr. Jitka Němcová, PhD., rektorka VŠZ, o. p. s.