VYSOKÁ ŠKOLA ZDRAVOTNICKÁ, o. p. s. se sídlem v Praze 5, Duškova 7, PSČ: 150 00 ZÁPIS Z PORADY ředitele Ing. Františka Kunce, PhD. a rektorky doc. PhDr. Jitky Němcové, PhD. dne 15. 4. 2019 Přítomni: dle prezenční listiny Omluveni: prof. Seidl, doc. Horák, doc. Hamplová, PhDr. Procházková PROGRAM: 1. Kontrola plnění úkolů 2. Organizační otázky 3. Diskuze 4. Úkoly Ad 1. Kontrola úkolů 1.1 Úkoly z minulé porady byly splněny. Ad 2. Organizační otázky 2.1 Ředitel informoval o studentském parlamentu – bylo přítomno pouze 5 studijních skupin, pouze 1 skupina se omluvila. Devět skupin nebylo a ani nebyly omluveny. Jednání bylo konstruktivní – ředitel poděkoval Mgr. Janse za francouzštinu, Mgr. Turečkové za Burzu práce, doc. Hamplové za Očkování a Dr. Pekarovi za modelové situace. 2.2 Ředitel informoval o fungování vedoucích skupin – popis komunikace v pořádku. Ředitel požádal Mgr. Jansu, aby prokonzultovala s ostatními pedagogy, jak aktivně komunikovat se studenty a jak podchytit nechodící studenty. 2.3 Ředitel informoval o zavedení možnosti pro studenty platit kartou nebo přes telefon ve studijním oddělení. 2.4 Ředitel informoval o vyřazení počítačů. Možný odkup za 3 000,- Kč – zájem nahlásit do konce dubna pí. Charvátové (počítače jsou ze studovny). 2.5 Ředitel jménem studijního oddělení požádal o rozebrání bc. prací na oponentní posudky. Zatím si práce nevyzvedla k oponentským posudkům rektorka, je možné oslovit i Mgr. Martínka, PhDr. Žihlavníkovou (psychologická témata). Oponentské posudky je nutné vrátit do poloviny května. Posudky by měli zpracovávat naši akademičtí pracovníci nebo oponenti, se kterými spolupracujeme. 2.6 Ředitel informoval o vyhlášení konkursu na ředitele VOŠ Alšovo nábř. Toto řízení má proběhnout do konce června 2019, nový ředitel má nastoupit od září 2019. 2.7 Ředitel informoval o odsouhlasení termínu promocí ve dnech 2. a 3. července. 2. 7. 2019 – 11:00 3AVS, 13:30 3BVS, 1. skup. 3CVS, 16:00 2. skup. 3CVS 3. 7. 2019 – 11:00 3APA, 3AZZ, 13:30 3CZZ Promotorem bude Ing. Jexová Účast 1. den - doc. Němcová, Dr. Jexová, doc. Horák, doc. Hamplová, Dr. Marková, PhDr. Moravcová, Dr. Hlinovská, Dr. Jahodová, PhDr. Procházková (Mgr. Jansa) Účast 2. den - doc. Němcová, Dr. Jexová, doc. Horák, doc. Hamplová, Dr. Pekara, Dr. Marková, Dr. Jahodová, PhDr. Procházková, Mgr. Jansa (PhDr. Moravcová). 2.8 Ředitel informoval o komunikaci s magistrátem – byla přislíbena rekonstrukce fasády v letošním roce. 2.9 Studijní pomůcky jsou označeny – apel na aktivní užívání, umístěny jsou v učebnách č. 6, 7 a 9, je potřeba s nimi maximálně možně aktivně pracovat. USB licenční klíč do jazykové učebny byl zaslán dodavatelskou firmou. Klíč od učebny č. 5 bude mít pouze Mgr. Jansa a vrátnice.V učebně č. 5 nebude probíhat jiná výuka než jazyková výuka. 2.10 Ředitel informoval o návštěvě spolu s rektorkou v Edukačním centru Vsetín – byla zhodnocena situace s počtem studentů EC a hlavně na základě vyhodnocení situace směrem k NAÚ, bude ke konci září 2019 ukončena činnost EC. Byla podána výpověď z nájmu prostor k tomuto datu. 2.11 Ředitel informoval o kampani na facebooku – běží do konce dubna, v květnu bude nasazena nová kampaň. 2.12 Ředitel informoval o podaných žádostech o akreditace VS a PA a informoval o plánu otevření nových studijních programů Fyzioterapie a Veřejné zdravotnictví. 2.13 Ředitel informoval o pokračujících úsporných opatřeních (preventivních). Ze 30 avizovaných studentů na minulé poradě nepokračuje 16. Oproti říjnu 2018, kdy probíhá hlášení do SIMSU došlo k poklesu o 29 studentů. Ředitel reagoval na dotazy ohledně Penzijního připojištění a počítá s jeho doplacením. Vše záleží na počtu přihlášených nových studentů. Ředitel připomněl další benefity – mobilní telefon, office a antivir pro domácí použití, parkoviště, proplácení klinického dne. Akademičtí pracovníci mají možnost si zapůjčit počítač domů (je nutné nahlásit zájem pí. Charvátové) pro home- office. 2.14 Rektorka požádala o schůzku Dr. Jahodovou, Dr. Markovou a Dr. Jexovou k akreditačnímu spisu programu PA. 2.15 Rektorka informovala o žádosti o spolupráci Centra pro výzkum vysokých škol DASCHE – výzkum kompetencí na VŠ (průmysl 04). Dr. Beseda oslovil rektorku s účastí na výzkumu, druhou oslovenou je Ostravská univerzita. Bude schůzka za účasti doc. Němcová, Dr. Pekara, Dr. Marková, Mgr. Jansa. Focus group se studenty zajistí Dr. Pekara – schůzka proběhne 6. nebo 7. května 2019. 2.16 Rektorka vznesla dotaz na stav vyplňování dotazníků pro UPOL, vyplněno jich je cca polovina, není určeno pro dálkaře. Ad. 3 Diskuze 3.1 Dr. Jahodová reagovala na informaci ze Studentského parlamentu. 2APA má praxe, 1APA se dohodla, že nepůjdou (nebyl splněn jejich požadavek z předchozího parlamentu - chtěli botník, chtěli by jídlo, wi-fi, údajně nefunguje Sharepoint, ale IT psát nebudou). Nefunguje připojení z mobilu. Ředitel reagoval s tím, že připojení z mobilu bude s novým ISIS – ten podporuje všechny technologie. Možné se připojit ze studovny, jsou zde novější počítače, zvýšená rychlost. Studovna je ovšem většinou prázdná. Ředitel reagoval – jídlo není možné zajistit jinak než automaty (hygiena, prostor). Sharepoint a wi-fi fungují. Ve škole se nepřezouvá, takže nutnost botníků postrádá smysl. Dr. Jahodová informovala o schůzce v ÚPMD s hlavní sestrou Mgr. Vackovou – budou zde praktické zkoušky včetně praktické zkoušky Všeobecné sestry. Budou probíhat 2 dny. Doc. Krofta připravuje kurs Ošetření porodního poranění (3APA + 2APA). Jedná se o 3denní kurs, máme svolení kurs zveřejnit – doc. Krofta je garantem. Podklady již máme, dáváme informace dopředu = spolupráce s praxí. ÚPMD požádalo, zda by bylo možné poskytnout kvalitní bc. práce ke studiu pro porodní asistentky (formát pdf). Dr. Jahodová informovala o semináři Žilní vstupy 23. 4.2019, chystá se studenty, je nutná součinnost s doc. Horákem. Dr. Jahodová navrhla, zda by bylo možné vydávat osvědčení, že student má kvalifikaci sanitáře. Dosud praxe, že pokud si zažádají, studijní oddělení vydá potvrzení. Dr. Jahodová upozornila na Instagram, zda by byla možná aktivnější prezentace školy. Ředitel požaduje svolání schůzky s 1APA. 3.2 PhDr. Procházková upozornila na stížnosti na naše studentky – velký problém jsou mobily v průběhu praxí - stěžují si ÚPMD, Motol, Homolka. 3.3 Dr. Hlinovská informovala, že 3. a 5. 6. 2019 proběhnou praktické zkoušky v budově VŠZ v rámci ošetřovatelských postupů. Studenti budou v uniformách. 3.4 Mgr. Jansa upozornila na možnost výjezdu v rámci programu Erasmus+. Ad 4. Úkoly 4. 1 Vytipovat 1-2 studenty, kteří by pravidelně přispívali na náš Instagram. Termín: co nejdříve Odpovídají: vedoucí studijních skupin 4.2 Vedoucí kateder odevzdají zprávu o činnosti kateder do 30. dubna Termín: do 30. 4. 2019 Odpovídají: vedoucí kateder 4.3 Svolání schůzky s 1APA . Termín: co nejdříve Odpovídá: Dr. Jahodová Zapsala: PhDr. Jana Kolářová Příští porada: 13. 5. 2019 od 13:40 Schválil: Ing. František Kunc, PhD., ředitel VŠZ, o. p. s. doc. PhDr. Jitka Němcová, PhD., rektorka VŠZ, o. p.