r za P VYSOKÁ ŠKOLA ZDRAVOTNICKÁ, o. p. s. se sídlem v Praze 5, Duškova 7, PSČ: 150 00 ZÁPIS Z PORADY ředitele Ing. Františka Kunce, PhD. a rektorky doc. PhDr. Jitky Němcové, PhD. dne 17. 3. 2017 Přítomni: dle prezenční listiny Omluveni: prof. Seidl, doc. Horák, PhDr. Jahodová, Mgr. Turečková, Mgr. Škorpíková, Mgr. Procházková PROGRAM: 1. Kontrola plnění úkolů 2. Personální změny 2. Organizační otázky 3. Diskuze 4. Úkoly Ad 1. Kontrola úkolů Ad 2. Personální změny Ad 3. Organizační otázky 3.1 Ředitel informoval o umístění defibrilátoru v přízemí VŠZ a o umístění klíčů ke skříňce defibrilátoru. Klíče jsou v popsaných obálkách umístěny na nástěnkách ve vrátnici, u tajemnice školy a u Mgr. Pekary. Ředitel také doporučil zaměstnancům školy stáhnutí aplikace Záchranka, v jejímž rámci je i informace o umístění defibrilátoru do Národního registru AED. Mgr. Pekara proškolil přítomné - první pomoc s použitím defibrilátoru. Školení je pro všechny zaměstnance a bude na příštích poradách opakováno. 3.2 Rektorka požádala vedoucí kateder, koordinátorku Erasmus + a Mgr. Turečkovou (knihovna a PR) o zaslání zprávy o činnosti za rok 2016. Tyto zprávy musí obsahovat vyjádření k plnění Strategických plánů II. řádu na období 2016 – 2020. Do výroční zprávy musí být dodána informace o nových studijních pomůckách. Všichni akademičtí pracovníci zašlou aktualizovaný přehled publikační činnosti za rok 2016. Žádost o součinnost všech akademiků. 3.3 Ředitel informoval o pořízení nových automatů značky Delikomat – 1 automat je na kávu, 1 na potraviny. Paní Turečková zadá informaci na náš fcb, upozorníme naše studenty. Firma přislíbila flexibilní zavážku, jsme v tříměsíčním zkušebním provozu. Budeme používat i v případě potřeby občerstvení na našich akcí – např. konference, workshopy, jednání atd. 3.4. Ředitel požádal katedru ošetřovatelství o první návrh na koupi studijních pomůcek (výše do 100 000,- Kč). 3.5 Ředitel informoval o intenzivních jednáních o dotaci na další období – jednání proběhla s Ministerstvem zdravotnictví i MŠMT . 3.6 Ředitel informoval o daňovém přiznání. Podáváme k červnu 2017. Hospodaření skončí v plusových hodnotách. Ke dni porady se eviduje dluh na školném cca 800 000,- Kč. Studenti byli obesláni s výzvou o zaplacení. Do konce března by měla přijít provozní dotace na období leden – srpen z MŠMT. 3.7 Ředitel informoval o poklesu počtu studentů – oproti výkazu (SIMS – 31. 10. 2016) ubylo 7 studentů v porovnání s koncem akademického semestru. Pro školu je to pozitivní informace. 3.8 Ředitel poděkoval všem, kteří se zúčastnili plesu sester – naše zástupkyně vyhrála MISS Sympatie plesu (studentka Kateřina Meindlová). 3.9 Ředitel informoval o aktuálním stavu projednávání zákona o vzdělávání sester. Zákon jde do třetího čtení a 4+1 s největší pravděpodobností bude schválen. Končí obor ZZ na VOŠ, studium ZZ bude možné pouze na VŠ. Zavádí se nově program Dětská sestra, a to jak na VOŠZ, tak na VŠ. 3.10 Ředitel informoval o zasedání Studentského parlamentu dne 11. 4. – podněty k projednání je možné zasílat tajemnici. Kdo má z akademiků zájem zúčastnit se, bude vítán. 3.11 Ředitel informoval o termínu promocí – promoce budou 3. a 4. července od 9:00 do 17:00 jako obvykle na Staroměstské radnici (Brožíkova síň). 3.12 Dovolená akademiků bude od pondělí 10. 7. do 25. 8. 2017. Informace o uzavření školy bude oznámena. Výjimky z dovolené jsou možné pouze po odsouhlasení ředitelem školy. 3.13 Ředitel informoval o desinfekčních přístrojích umístěných na chodbách a v učebnách VŠZ cílem je učit studenty profesionálním návykům zdravotníka a zároveň předcházet nosokomiálním nákazám. 3.14 Ředitel informoval o probíhající inventuře majetku – do konce března bude dokončena. Informoval o odprodeji vyřazených počítačů akademickým pracovníkům (duben 2017). 3.15 Ředitel informoval o uzavřených smlouvách s Anatomickým a Patologickým ústavem. Za Anatomický ústav spolupracuje MUDr. Dudová, za Patologický ústav prof. Dušková. Naši studenti budou nadále absolvovat cvičení v těchto ústavech. 3.16 Ředitel informoval o úpravách na Shp – akademik si bude moci vyfiltrovat při zkoušce kartu studenta za daný semestr, kde bude informace o udělených zápočtech a zkouškách. 3.17 Ředitel požádal akademiky o důsledné plnění informovanosti směrem ke studentům. Za každého akademika a předmět musí být na ShP sylabus, studijní tematický plán a podmínky pro udělení zápočtu a zkoušky. Tento proces musí být automatický pro každý semestr. 3.18 Ředitel apeloval na provádění zápisů akademických pracovníků do indexu – studenti vypisují pouze předmět a jméno vyučujícího. Ad. 4 Diskuse 4.1 MUDr. Hamplová upozornila na nákup UV lampy, mohou použít k výuce i jiné katedry. Katedra ošetřovatelství má k dispozici Cardiocheck. 4.2 MUDr. Hamplová upozornila na povinnost zaslání Výroční zprávy na Ministerstvo zdravotnictví v souvislosti s probíhajícími projekty k 30. 6. 2017. 4.3 RNDr. Jílková upozornila, že v pondělí 20. 3. přijede opět delegace z Polska- Kielců, bude se pracovat na finalizaci podkladů pro společný projekt. 4.4 MUDr. Hamplová upozornila na návštěvu doc. Kymákové z LF Košice v rámci projektu Erasmus. Ad 5. Úkoly 5.1 Zaslat rektorce zprávu o činnosti za rok 2016. Termín: 30. 4. 2017 Odpovídají: vedoucí kateder 5.2 Zaslat rektorce aktualizovanou publikační činnost za rok 2016. Termín: 30. 4. 2017 Odpovídají: všichni AP 5.3 Zaslat rektorce zprávu o činnosti za oblast PR za rok 2016. Termín: 30. 4. 2017 Odpovídá: Mgr. Turečková 5.4 Zaslat rektorce zprávu o činnosti za program Erasmus + za rok 2016. Termín: 30. 4. 2017 Odpovídá: RNDr. Jílková 5.5 Zaslat rektorce zprávu o stavu nákupu nových studijních pomůcek za rok 2016. Termín: 30. 4. 2017 Odpovídá: pí. Novotná 5.6 Povinně vést docházku na seminářích a cvičeních a upravit podmínky v studijních tematických plánech. Termín: průběžně Odpovídají: všichni AP 5.7 Doplnit na ShP informace pro studenty: sylabus, studijní tematický plán, podmínky zápočtu a zkoušky. Termín: 31. 3. 2017 Odpovídají. Všichni AP 5.8 Apel na dodržování nutnosti hlásit nepřítomnost na pracovišti tajemnici a informovat o realizovaných/absolvovaných akcích Mgr. Turečkovou jako PR. Termín: průběžně Odpovídají: všichni 5.9 Rozšíření funkcí ShP o kartu studenta. Termín: 31. 4. 2017 Odpovídá: Ing. Chmelař 5.10 Vypracování návrhu kurzů ČJ pro cizince v rámci CŽV. Termín: 30. 4. 2017 Odpovídá: Dr. Jílková 5. 11 Všichni AP vést sdílený kalendář. Termín: průběžně Odpovídají: všichni Zapsala: PhDr. Jana Kolářová Příští porada: Příloha: Schválil: Ing. František Kunc, PhD., ředitel VŠZ, o. p. s. doc. PhDr. Jitka Němcová, PhD., rektorka VŠZ, o. p. s.