r za P VYSOKÁ ŠKOLA ZDRAVOTNICKÁ, o. p. s. se sídlem v Praze 5, Duškova 7, PSČ: 150 00 ZÁPIS Z PORADY ředitele Ing. Františka Kunce, PhD. a rektorky doc. PhDr. Jitky Němcové, PhD. dne 27. 1. 2016 Přítomni: dle prezenční listiny Omluveni: doc. Němcová, prof. Seidl, doc. Horák, MUDr. Hamplová, RNDr. Jílková, Mgr. Pekara, PhDr. Taybner PROGRAM: 1. Kontrola plnění úkolů 2. Personální změny 2. Organizační otázky 3. Diskuze 4. Úkoly Ad 1. Kontrola úkolů Ad 2. Personální změny Ad 3. Organizační otázky 3.1 Ředitel informoval o možnosti nákupů studijních pomůcek – mohou být pořizovány až od února, vzhledem k opětnému výpadku v platbách školného . 3.2 Schůzky s vybranými pracovníky s ředitelem proběhnou během února. Odměny by byly směrovány na pololetí. 3.3 Ředitel informoval o společné schůzce s paní rektorkou na MŠMT u náměstka ministryně ohledně dotace na další období. Jedním z důležitých argumentů bylo, že vzhledem k zaměření je VŠZ pro státní rozpočet nejlevnější. Je plánována schůzka i na MZ. 3.4. Ředitel informoval o záměru promítnout do nových platů i výši nových úvazků. 3.5 Ředitel apeloval na sledování docházky na cvičeních – stává se, že není přehled, zda student chodí nebo ne. Vyučující by měl podat zprávu vedoucímu studijní skupiny, ten bude komunikovat se studentyi se studijním oddělením. Absence je nutno podchytit dříve. 3.6 Žádosti o odprodej majetku shromáždila pí. Novotná – během února až března by se zrealizovalo. 3.7 Do konce ledna musí být ukončeno finanční zúčtování všech projektů a dotací. 3.8 Sestra Sympatie – do konce ledna, probíhá hlasování. Naše zástupkyně jsou zatím na 23., 16. a 13. místě. Do finále postupuje 12 soutěžících. 24. února se koná ples na Žofíně, kde proběhne finále. 3. března se koná 2. ples ČAS. 3.9 Ředitel informoval o stravovacích automatech, ve kterých by byla možnost zakoupit jídlo. Stávající automaty spravuje VOŠ, ředitel VŠZ by chtěl mít i vlastní, které by sloužily hlavně studentům kombi formy. 3.10 Ředitel důrazně upozornil na to, že někteří pracovníci se nepřihlašují v elektronickém systému. Systém nelze obcházet bez následků. 3.11 Ředitel informoval o způsobu řešení případného poklesu úvazků. Bude možné navýšit určitým počtem vedení bakalářských prací. 3.12 Ředitel informoval o zaslání osnovy pro zpracování Výroční zprávy – zasláno MŠMT. Termín pro dodání Výroční zprávy za rok 2016 je do 30. 6. 2017. Osnova je přílohou zápisu. 3.13 Ředitel požádal akademické pracovníky o názor – lékařské fakulty nově požadují za možnost výuky platbu. Nově se platí za výuku v Anatomickém ústavu a Patologickém ústavu 1.LF. 3.14 Ředitel informoval o Erasmu+ - chceme, aby studenti více vyjížděli. Vrátila se studentka z Itálie, má certifikáty na uznání. VŠZ bude tyto certifikáty zohledňovat při uznávání výuky. 3.15 Ředitel požádal jménem rektorky, aby vedoucí kateder a vedoucí úseků včetně Mgr. Turečkové a Mgr. Procházkové zaslali roční zprávy o činnosti a zároveň akademičtí pracovníci zaslali svou aktualizovanou publikační činnost. 3.16 Ředitel informoval o dni otevřených dveří 7. 2. od 16:30. Požádal o podporu ze strany akademických pracovníků. Je potřeba, aby se zúčastnil vždy vedoucí oboru. 7. 2. 2016 se zúčastní Mgr. Marková, PhDr. Jahodová, Mgr. Pekara. 3.17 V souvislosti se špatnou jazykovou znalostí některých studentů (úroveň B2) ředitel informoval o záměru vytvoření kurzů ČJ v rámci CŽV. Vytvořením návrhu kurzu byla pověřena Dr. Jílková. Ad. 4 Diskuse 4.1 Diskuse k bodu 3. 13 - Dr. Jahodová vyjádřila nespokojenost s výukou, výsledek neodpovídá prestiži. Dr. Marková naopak vidí jako přínosné. 4.2 Mgr. Procházková informovala o nových smlouvách. Byla uzavřena smlouva s Psychiatrickou nemocnicí Bohnice a se ZZS Praha, kde budou mentoři a budeme mít zpětnou vazbu. 9. 2. proběhne schůzka v Alzheimer centru v Průhonicích. Proběhla schůzka v Nemocnici sv. Alžběty, kde mají odběrová centra. Bude spolupráce i s poliklinikou prof. Řeháka (MED POINT, Stroupežnického, Smíchov), kde jsou také odběrová centra, kam mohou studenti na praxi. 4.3 Dr. Marková – připomínka k fungování ShP – nastavit tak, aby studenti, kteří nemají splněný zápočet , se nemohli přihlásit ke zkoušce. Nastavit tak, aby byla možná kontrola, zda byl zápočet udělen. Pokud nebyl, tak aby nebyla možnost přihlášení ke zkoušce. V současné době to ShP neumožňuje. Je pouze příznak „N“ bez rozlišení, zda nezapočten nebo neomluven. 4.4 MgA. Němcová – v současnosti mají možnost editace v ShP studijní oddělení - zvážit možnost editace všemi akademickými pracovníky. 4. 5 Dr. Jahodová by chtěla vidět v ShP studijní výsledek studenta - sumář známek studenta. 4. 6 Dr. Kymrová upozornila na nízký počet hodin psychologie. Bylo by vhodné počty hodin navýšit při reakreditaci studijních programů. Ad 5. Úkoly 5.1 Povinně vést docházku na seminářích a cvičeních a upravit podmínky v časových tematických plánech. Termín: průběžně Odpovídají: všichni AP 5.2 Apel na dodržování nutnosti hlásit nepřítomnost na pracovišti tajemnici a informovat o realizovaných/absolvovaných akcích Mgr. Turečkovou jako PR. Termín: průběžně Odpovídají: všichni 5.3 Rozšíření funkcí ShP. Termín: 31. 3. 2017 Odpovídá: Ing. Chmelař 5.4 Vypracování návrhu kurzů ČJ v rámci CŽV. Termín: 30. 4. 2017 Odpovídá: Dr. Jílková Zapsala: PhDr. Jana Kolářová Příští porada: Příloha: 1 Schválil: Ing. František Kunc, PhD., ředitel VŠZ, o. p. s. doc. PhDr. Jitka Němcová, PhD., rektorka VŠZ, o. p. s. Příloha č. 1 Textová příloha výroční zprávy o činnosti vysoké školy pro rok 2016 Osnova textové přílohy výroční zprávy je členěna do 11 kapitol. Ke každé kapitole vypracuje vysoká škola stručný komentář dle uvedených témat a další komentáře vztahující se k relevantním činnostem souvisejícím s hlavní činností školy. Pokud vysoká škola nemůže z objektivních důvodů okomentovat příslušné téma, uvede důvod. Soukromé vysoké školy uvedou informace týkající se finančních prostředků v kapitole 8 dle svého uvážení. Informace jsou požadovány k 31. 12. 2016, pokud není uvedeno jinak. Textovou přílohu výroční zprávy o činnosti vysoké školy předají elektronicky (ve formátu doc/docx) Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy spolu s Hlavní částí výroční zprávy vysoké školy. OBSAH Základní údaje o vysoké škole a) Úplný název vysoké školy, běžně užívaná zkratka, sídlo (vč. adresy) vysoké školy a všech součástí (fakult, institutů, ústavů a poboček). b) Organizační schéma vysoké školy. c) Složení (s uvedením změn v roce 2016) vědecké rady, správní rady, akademického senátu a dalších orgánů dle vnitřních předpisů vysoké školy. d) Zastoupení vysoké školy v reprezentaci vysokých škol (Česká konference rektorů, Rada vysokých škol) s uvedením členů (vč. změn v roce 201) a jejich funkcí v orgánech reprezentace. e) Vysoká škola stručně charakterizuje své poslání, vize a strategické cíle. f) Vysoká škola uvede, k jakým změnám došlo v roce 2016 v oblasti vnitřních předpisů. g) Poskytování informací podle § 18 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím. Studijní programy, organizace studia a vzdělávací činnost a) Vysoká škola uvede, jaký je celkový počet akreditovaných studijních programů popsaných metodikou výsledků učení v souladu s Rámcem kvalifikací vysokoškolského vzdělávání České republiky. b) Vysoká škola stručně charakterizuje další vzdělávací aktivity (mimo uskutečňování akreditovaných studijních programů), které v daném roce realizovala, a které považuje za významné. Studenti a) Vysoká škola stručně uvede, jaká opatření uplatňuje pro snížení studijní neúspěšnosti, například s ohledem na problematiku vyrovnávání nízkých kompetencí na vstupu, adekvátní informovanosti o náplni studijních programů, jejich souladu s požadavky studentů, apod. b) Vysoká škola okomentuje, jaká opatření uplatňuje pro omezení prodlužování studia. c) Vysoká škola stručně charakterizuje, zda a jaké realizuje vlastní/specifické stipendijní programy. d) Vysoká škola stručně uvede, jaké poradenské služby a v jakém rozsahu poskytuje studentům. e) Vysoká škola stručně charakterizuje, jakým způsobem podporuje studenty se specifickými potřebami a jakým způsobem jsou tito studenti identifikováni. f) Vysoká škola uvede, jakým způsobem podporuje a pracuje s mimořádně nadanými studenty a zájemci o studium. g) Vysoká škola stručně charakterizuje, jakým způsobem podporuje studenty se socioekonomickým znevýhodněním a jakým způsobem jsou tito studenti identifikováni. h) Vysoká škola stručně charakterizuje, jakým způsobem podporuje rodiče mezi svými studenty. Absolventi a) Vysoká škola stručně uvede, jakým způsobem spolupracuje a udržuje kontakt se svými absolventy. b) Vysoká škola uvede, jakým způsobem sleduje zaměstnanost a zaměstnatelnost svých absolventů a jaká opatření uplatňuje pro její zvýšení, zda provádí vlastní průzkumy uplatnitelnosti svých absolventů a zjištěná fakta reflektuje např. v obsahu studijních programů. c) Vysoká škola uvede, jakým způsobem spolupracuje s budoucími zaměstnavateli svých studentů. Zájem o studium a) Vysoká škola stručně uvede, jaký charakter mají přijímací zkoušky, zda jsou zajišťovány vlastními zdroji, zda jsou připraveny externími dodavateli atd. b) Vysoká škola uvede, jakým způsobem spolupracuje se středními školami v oblasti své propagace. Zaměstnanci a) Vysoká škola stručně uvede, zda má zpracovaný kariérní řád pro své akademické pracovníky, zda a jaké přijala motivační nástroje pro odměňování zaměstnanců v závislosti na dosažených výsledcích. b) Vysoká škola uvede, jakým způsobem zajišťuje rozvoj pedagogických dovedností akademických pracovníků. c) Vysoká škola stručně charakterizuje, jakým způsobem podporuje rodiče mezi svými zaměstnanci. Internacionalizace a) Vysoká škola uvede, jakými způsoby podporuje účast studentů na zahraničních mobilitních programech, zejména s ohledem na nastavení studijních plánů a možnost uznání udělených kreditů a absolvovaných předmětů v zahraničí. b) Vysoká škola uvede, jak zajišťuje integraci zahraničních členů akademické obce do svého života. Výzkumná, vývojová, umělecká a další tvůrčí činnost (ve smyslu §1 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách) Rozvoj výzkumné, vývojové, umělecké a další tvůrčí činnosti vysoké školy a posílení vazeb mezi těmito činnostmi a činností vzdělávací (dle §1 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách) a dle vyhlášky MŠMT č. 42/1999 Sb., o obsahu žádosti o akreditaci studijního programu): a) Vysoká škola dále stručně uvede, jakým způsobem propojuje tvůrčí činnost s činností vzdělávací. b) Vysoká škola stručně charakterizuje, jakým způsobem se zapojují studenti bakalářských a magisterských, resp. navazujících magisterských studijních programů do tvůrčí činnosti na vysoké škole. c) Vysoká škola uvede, jaké účelové finanční prostředky na výzkum, vývoj a inovace byly získány v roce 2016 celkem a z toho specifikuje, kolik z nich bylo vynaloženo při řešení grantů a projektů přímo vlastní vysokou školou, resp. kolik z nich vysoká škola vydala spoluřešitelům a dodavatelům. d) Vysoká škola stručně charakterizuje, jakým způsobem podporuje studenty doktorských studijních programů a pracovníky na tzv. post-doktorandských pozicích (tj. přibližně do 5 let od absolvování doktorského studijního programu). e) Vysoká škola stručně charakterizuje, jakým způsobem se aplikační sféra1 podílí na tvorbě a uskutečňování studijních programů, a jakým způsobem toto zapojení aplikační sféry vyhodnocuje. f) Vysoká škola stručně charakterizuje, jakým způsobem probíhá spolupráce s aplikační sférou na tvorbě a přenosu inovací a jejich komercializace. g) Vysoká škola na příkladech z praxe uvede, jakými způsoby podporuje horizontální (tj. mezisektorovou) mobilitu studentů a akademických pracovníků a jejich vzdělávání směřující k rozvoji kompetencí pro inovační podnikání. Zajišťování kvality a hodnocení realizovaných činností a) Vysoká škola uvede významné události a skutečnosti týkající se zajišťování kvality a hodnocení realizovaných činností, ke kterým došlo v roce 2016. Národní a mezinárodní excelence vysoké školy Vysoká škola zhodnotí své postavení a významné úspěchy v roce 2016 v následujících oblastech: a) mezinárodní a významná národní výzkumná, vývojová a tvůrčí činnost, integrace výzkumné infrastruktury do mezinárodních sítí a zapojení vysoké školy do profesních či uměleckých sítí, b) národní a mezinárodní ocenění vysoké školy, c) mezinárodní hodnocení vysoké školy nebo její součásti, včetně zahraničních akreditací. Třetí role vysoké školy a) Vysoká škola zhodnotí své působení v oblasti přenosu poznatků do praxe (např. centra pro přenos poznatků a technologií, inkubátory, spin-off). 1 Subjektem aplikační sféry se zde rozumí právnická osoba, která je podnikatelem (jejíž hlavní činností není výzkum a vývoj) a orgán veřejné správy s přímým vyloučením jiných výzkumných organizací. b) Vysoká škola charakterizuje svoje působení v regionu (ne jen v regionu svého sídla, ale i případných dalších). Uvede, jakým způsobem probíhá spolupráce s regionálními samosprávami a významnými institucemi v regionu (např. na přípravě strategií a plánů rozvoje regionu, řešení environmentálních a sociálních problémů.) c) Vysoká škola charakterizuje své nadregionální působení a význam (existuje-li).