r za P VYSOKÁ ŠKOLA ZDRAVOTNICKÁ, o. p. s. se sídlem v Praze 5, Duškova 7, PSČ: 150 00 ZÁPIS Z PORADY ředitele Ing. Františka Kunce, PhD. a rektorky doc. PhDr. Jitky Němcové, PhD. dne 24. 10. 2016 Přítomni: dle prezenční listiny Omluveni: prof. Seidl, doc. Horák, Mgr. Pekara, Mgr. Turečková, PhDr. Hlinovská, Mgr. Taybner PROGRAM: 1. Kontrola plnění úkolů 2. Personální změny 2. Organizační otázky 3. Diskuze 4. Úkoly Ad 1. Kontrola úkolů 1.1 Rektorka apel na poslední zápis a povinnost vést docházku. 1.2 Obnovení akreditace kurzu PP – úkol byl splněn. 1.3 Stále je otevřený sborník prací vydávaný u příležitosti konference realizované ve spolupráci s ROSOU. O kontrolu abstractu požádat Dr. Jílkovou. Ad 2. Personální změny 2.1 Dne 26. 10. 2016 končí vrátná pí. Přibylová – zaměstnanec VOŠZ Alšovo nábř. Obdrželi jsme informaci o nástupkyni. Od 1. 11. 2016 nastupuje pí. Hana Maříková. Ad 3. Organizační otázky 3.1 Ředitel poděkoval za zdárný průběh SZZk, promocí a imatrikulací. 3.2 Ředitel informoval o stavu parkovacích míst. VŠZ má 9 míst, je nutné parkovat zkraje, aby bylo parkoviště optimálně využité. Na Studentském parlamentu budou studenti informováni, že na parkovišti nemohou parkovat. 3.3 Dne 3. 11. 2016 proběhne zasedání Studentského parlamentu – podněty k projednání lze zasílat tajemnici školy včetně spoluúčasti. 3.4 Ředitel informoval o kontrole výuky u kombinované formy studia. Zjištění, že externisté nedodržují časy výuky. Ředitel přijme odpovídající opatření. 3.5 Sestra Sympatie – Mgr. Turečková zajištuje organizační záležitosti, k dnešnímu datu je 5 přihlášek. Nominační komise bude zasedat 31. 10. 2016, kdy proběhne výběr zástupců. Mgr. Turečková se spojí se členy komise. Snaha založit tradici pro mimoškolní činnost. 3.6 Ředitel informoval o kontrole ze strany MŠMT ohledně dotace. Kontrola proběhla bez výhrad. Zbytek dotace pro rok 2016 bude doposlán. 3.7 Ředitel informoval o plánovaném zasedání Akademické rady, Dozorčí rady a Správní rady dne 14. 12. 2016. 3.8 Do 15. 11. 2016 mohou být za jednotlivé katedry podány návrhy na vybavení studijními pomůckami na rok 2017. Dva návrhy – jeden maximalistický, jeden minimalistický, návrh na studijní materiály i na vybavení pracoviště. Do konce listopadu musejí být připraveny podklady pro Dozorčí a Správní radu. 3.9 Knihovna – Mgr. Turečková úkol připravit rozpočet pro r. 2017. Snaha maximálně doplnit knihovnu o aktuální tituly. 3.10 Mgr. Turečková vybere fotografie z promocí za účelem doplnění pláten na chodby cca 5 kusů. 3.11 Ředitel informoval o poklesu počtu studentů včetně finančních dopadů. V tomto období je zasílán výkaz o počtu studentů do SIMSU. V roce 2015 bylo 484 studentů, k červnu 2016 bylo 463, k 1. 11. 2016 máme 443 studentů. Všeobecných sester je 72 %, porodních asistentek je 15 %, RA 1 %, ZZ 12 %. 3.12 Do konce listopadu je nutné odevzdat dovolenky na vánoční volno. Nástup do školy je 2. 1. 2017. 3.13 Je nutné provést revizi testových otázek u studijních opor v rámci rozdílových zkoušek. Některé testové otázky nejsou správně vyhodnoceny. Je nutné, aby vše bylo v pořádku od nového semestru - 1. února 2017. 3.14 Ke konci listopadu končí pracovní poměr pí. Kischerová – úvazek bude rozdělen. Pí. Kischerová sepíše popis pracovních činností – předá do 25. 10. 2016. 3.15 Ředitel apeloval na pracovníky, kteří mají služební telefony s neomezeným tarifem. Upozornění, že některé služby jsou zpoplatněny. 3.16 Ředitel apeloval na problematiku výuky externistů. Veškeré změny ve výuce je nutné řešit operativně s Ing. Jexovou, aby mohla informovat studenty. Druhá záloha pro informace je studijní oddělení. 3.17 Ředitel informoval o způsobu vyřizování cestovních příkazů. Cestovní příkazy budou vyřizovány max. do 14 dnů, za předpokladu, že jsou vyplněny správně. U finančně náročnějších cest je možné vyplatit zálohu. Pokyn č. 1/2016 o poskytování cestovních náhrad při služebních cestách je přílohou tohoto zápisu. 3.18 Ředitel a rektorka informovali o plánech na realizaci dalších studijních programů. Škola se chce zaměřit na získání akreditace pro programy: Veřejné zdravotnictví Fyzioterapie Dětská sestra Pro programy Veřejné zdravotnictví a Dětská sestra již máme garanty. Do srpna 2019 byla také prodloužena akreditace pro programy Porodní asistentka a Všeobecná sestra na základě přijetí novely zákona o vysokých školách – zákona č. 137/2016 Sb. 3.19 Rektorka připomněla termín opravných státnic dne 15. 11. 2016. V komisi budou: rektorka, ředitel, doc. Horák, MUDr. Hamplová, Mgr. Marková. Zapisovatelkou bude pí. Kischerová. Další opravné státnice proběhnou 7.- 9. února 2017. 3.20 Vánoční setkání pracovníků proběhne dne 20. 12. 2016 v Bowling Zličín. Od 16:00- 17:00 jsou rezervovány dráhy, poté bude následovat večeře cca od 18:00. Ad. 4 Diskuse 4.1 Ing. Jexová upozornila na nové nastavení Sharepointu – nově jsou nastaveny platnosti u oznámení studentům – nutné vyplnit. Po vypršení platnosti se oznámení nebude zobrazovat a je v systému pro studenty neviditelné, zobrazují se pouze filtrované výsledky. V případě potřeby je možné oznámení zviditelnit, nastavit nový filtr zobrazení. Od tohoto akademického roku se bude na vyplňování platnosti trvat. P. Chmelař založil na ShP (na webech studijních skupin, v knihovně Pro studenty) složky pro jednotlivé semestry s předměty. Informace k předmětům je nutné vkládat do příslušných složek, nutnost dodržovat systém. 4.2 Mgr. Procházková informovala o praxích. V jednání je smlouva s Pražskou záchrannou službou, praxe bude placena, výhodou je zpětná vazba, kdy na studenty bude vypracováván posudek. 4.3 PhDr. Jahodová připomínka potřeby spolupráce s odběrovým centrem – nyní jsou studenti vysíláni do Krče, na Homolku a toto není dostačující. Dále upozornila na problém s 3APA – problém s úrazovým pojištěním, studentky chtějí schůzku s ředitelem. 4.4 Ředitel informace o plánované inventuře. Za VOŠZ ji ke konci listopadu provede p. Rükl. Za VŠZ provedou inventuru pí. Novotná a pí. Kischerová. 4.5 Pí. Charvátová – prosba, aby si AP zkontrolovali nastavení výchozích tiskáren. Stává se, že tisknou do knihovny. Neví se, komu tisky patří, navíc jdou do již probíhajících tisků. 4.6 MUDr. Hamplová – upozornění na odborný seminář IZS (hasiči + vojáci) ve dnech 13. a 14. 11. 2016. Bylo by vhodné oslovit organizátory, zda by byla možná prezentace naší školy v rámci náboru do programu zdravotnický záchranář. 4.7 RNDr. Jílková informovala o stavu programu Erasmus+ – máme zpětnou vazbu od studentky vyslané do Itálie – vše je v pořádku. Nutné domluvit termíny dalšího výběrového řízení na Erasmus pro další období. Možnost výjezdu platí i pro akademiky. Je možné jet se podívat na pracoviště nebo přidat přednášku či praktika. Jsou možné všechny země i zámoří. Zájemci se mohou hlásit do konce listopadu. Peníze je nutno vyčerpat – do konce roku 2016 musí být plán dalšího čerpání s možností vyčerpání finančních prostředků do konce příštího roku. Ad 5. Úkoly 5.1. Zpracovat návrhy na doplnění vybavení studijními pomůckami na rok 2017. Termín: 15. 11. 2016 Odpovídají: vedoucí kateder 5.2 Připravit podklady - rozpočet pro doplnění knihovnického fondu na rok 2017. Termín: 15. 11. 2016 Odpovídají: Mgr. Turečková 5. 3 Vybrat cca 5 nových fotografií z promocí za účelem doplnění pláten na chodbách. Termín: 30. 11. 2016 Odpovídají: Mgr. Turečková 5.4 Revize testových otázek v rámci rozdílových zkoušek u studijních opor. Termín: 30. 12. 2016 Odpovídají: vedoucí kateder 5.5 Hlídat aktuální odkazy na webu ohledně programu Erasmus+ Termín: průběžně Odpovídají: RNDr. Jílková 5.6 Povinně vést docházku na seminářích a cvičeních a upravit podmínky v časových tematických plánech. Termín: průběžně Odpovídají: všichni AP 5.7 Sledování a zpětné zpracování bakalářských prací z hlediska poměru uváděných kompilačních analytických výstupů a edukace/ošetřovatelský proces. Zpracovat přehled přímých výstupů do praxe (letáky, brožury apod.). Termín: 31. 12. 2016 Odpovídá: Mgr. Turečková 5.8 Apel - inovovat skripta na základě podkladů od Mgr. Pekary. Termín: 30. 11. 2016 Odpovídají: doc. Němcová, rektorka 5.9 Apel na dodržování nutnosti hlásit nepřítomnost na pracovišti tajemnici a informovat o realizovaných/absolvovaných akcích Mgr. Turečkovou jako PR. Termín: průběžně Odpovídají: všichni Zapsala: PhDr. Jana Kolářová Příští porada: Příloha: 1 Schválil: Ing. František Kunc, PhD., ředitel VŠZ, o. p. s. doc. PhDr. Jitka Němcová, PhD., rektorka VŠZ, o. p. s.