VYSOKÁ ŠKOLA ZDRAVOTNICKÁ, o. p. s. se sídlem v Praze 5, Duškova 7, PSČ 150 00 ZÁPIS ze schůze Studentského parlamentu konaného dne 3. 11. 2022 Přítomni: dle prezenční listiny Omluveni: Neomluveni: viz zápis PROGRAM: 1. Zahájení 2. Organizační otázky 3. Diskuze Ad 1. Zahájení 1 Jednání se zástupci studentského parlamentu zahájil a řídil Ing. František Kunc, PhD., ředitel školy. Ad 2. Organizační otázky 2.1 Ředitel přivítal přítomné. 2.2 Ředitel informoval o nové situaci ohledně potvrzení o studiu. Došlo ke změně, na zdravotní pojišťovny již nehlásí studenty škola, ale každý student si musí zajít s potvrzením o studiu na pojišťovnu sám. Týká se i studentů cizinců. Prosba o předání informace studentům 1 AZZ, 1 AVS a 1APA. Případné informace poskytne studijní oddělení. 2.3 Ředitel informoval o akreditaci studijního programu Porodní asistence. Minulý měsíc byla s předstihem zaslána na Ministerstvo zdravotnictví. 2.4 Ředitel informoval o finanční kontrole ze strany MŠMT. Tato kontrola proběhla bez výhrad. Škola byla na zimní semestr 2022/23 dofinancována. 2.5 Ředitel informoval o stavu studentů – v současnosti máme 750 studentů cca o 290 studentů více než v předchozím akademickém roce. Část výuky se proto plánuje přesunout do budovy ve Vltavské ulici. Zatím máme do konce roku krátkodobý pronájem, od 1. 2. 2023 bychom chtěli do této budovy přestěhovat Fyzioterapeuty a případně i Zdravotnické záchranáře. Mgr. Málek sestaví plán výuky do konce tohoto roku. 2.6 Ředitel informoval o výměně počítačů v učebnách, je plánována rekonstrukce P-1 měla by být dokončena do konce roku 2022. 2.7 Ředitel informoval o plánovaném dovybavení školy novými studijními pomůckami. 2.8 Ředitel informoval, že každý vyučující má stanoveny konzultační hodiny v rozsahu 2 hodin týdně, rektorka po předchozí e-mailové domluvě. 2.9 Ředitel informoval o tom, že hlavně u prezenčního studia se budou konat zkoušky převážně ústní formou. Je to i příprava na státní závěrečné zkoušky. 2.10 Ředitel informoval, že nastoupila na odborné praxe nová koordinátorka Mgr. Vlasta Kebrdlová. Zároveň informoval o nutnosti předkládat k podpisu smlouvy o praxi s dostatečným předstihem. 2.11 Ředitel informoval o instalaci Zdravé lednice v přízemí školy. 2.12 Ředitel apeloval na dodržování čistoty v budově školy a nevhazování plných kelímků či plechovek do odpadkových košů. 2.13 Ředitel apeloval na studenty, že není možné narušovat výuku (odchody z výuky, konzumace jídla, telefony, nevhodné komentáře atd.). 2.14 Rektorka upozornila na nutnost dodržet termíny v ISu, pokud není vše zadáno do příslušného termínu, nejde zadat zpětně. Studenti jdou ke státnicím až v dalším vypsaném termínu. Ad. 3 Diskuse 3.1 1 AVS – připomínky k zápisu on-line, polovina lidí nebyla přihlášena do skupin. Byli by rádi za adaptační kurz, kde by se také poznali. 1APA a 1BVS by též přivítali adaptační kurz. Poděkování Mgr. Froňkové, nezdravotníkům přidala hodinu navíc, aby mohli procvičovat. 3.2 1BVS též měli největší problém u zápisů, problém s jazyky, nevyznali se v ISu. Ředitel, pokud má někdo se studentů problém s IS, má možnost obrátit se o radu na prorektorku Dr. Jexovou nebo Mgr. Turečkovou v knihovně. 3.3 1AFY – požádali o doplnění 1 mikrovlnky do kuchyňky pro studenty. Dotaz na možnost využití zeleného prostoru v zadní časti dvora. Stížnost na výuku Mgr. Vrbického, ukáže pouze prezentaci ze 4 hodinové výuky mají jen 45 min. Měli samostudium. 3.4 2AVS také jim chyběl v prvním ročníku adaptační kurz. 3.5 3AVS - komunikace s novou koordinátorkou praxí bez připomínek. Dotaz na každoroční poplatek – zápis do vyššího ročníku? Jedná se o standardní poplatek. 3.6 2AZZ – komunikace s koordinátorkou odborné praxe bez připomínek. Požádali, zda by si mohli ještě doobjednat školní mikiny, někteří studenti nestihli si objednat. Dotaz na IS – jak jsou akademičtí pracovníci povinni vypisovat termíny zkoušek? Ředitel – všechny problémy je nutné řešit s Dr. Pekarou. Termíny zkoušek musí být v IS vypsány. Studenti jsou spokojeni s výukou angličtiny s pí. Novákovou. 3.7 3 BZZ komunikace s koordinátorkou odborné praxe bez připomínek, upozornili, že Desatero praxe na webu je psáno z pohledu sester, bylo by dobré je doplnit z pohledu i dalších programů. Byli překvapeni ze zavedení studijních skupin pro kombi studenty. Nevěděli o tom předem, nestíhali se zapsat. 3.8 1APA proběhly již 3 schůzky s koordinátorkou odborné praxe ohledně praxí, nastupují až v prosinci. Komunikace bez připomínek. Dotaz na oblečení, zda je nutné mít jen z Cadenzy? Ředitel – chceme jednotné oblečení, oblečení zůstává i k závěrečné zkoušce z odborné praxe, je na 3 roky. V Aj jsou rozděleni na dvě skupiny – velmi spokojeni s Mgr. Luňákovou. Řešili certifikáty, uznání certifikátů posuzuje Mgr. Jansa (po dohodě s vyučujícími). 3.9 3APA velmi spokojeni s Mgr. Mrázovou a Bc. Kalinovou, hodně cvičí s modely. Doc. Měchurová navýšila výuku. Spokojeni Dr. Jahodovou v semináři k bc. pracím a s Dr. Pekarou. 3.10 2FYZ rozvrh dostali 4 dny před zahájením výuky. Stížnost na vyučující v ÚVN – léčebná výchova – nejedou podle sylabu, vyučující mají většinou naobjednané pacienty, nemají čas. Spokojenost s předmětem fyzikální terapie. Dotaz, kdy dostanou témata k bakalářským pracím. Ředitel – vše je nutné řešit s Mgr. Málkem. Chvála tělocviku vedeného Mgr. Málkem, chvála MUDr. Davida a MUDr. Lupínkové. Pochvala výuky znakového jazyka. 3.11 Vedení školy zvažuje adaptační kurz pro všechny první ročníky. Vedení školy poděkovalo za podněty. Zapsala: PhDr. Jana Ondruchová Schválil: Ing. František Kunc, PhD., ředitel VŠZ, o. p. s. doc. PhDr. Jitka Němcová, PhD., rektorka VŠZ, o. p. s.