r za Podmínky jso VYSOKÁ ŠKOLA ZDRAVOTNICKÁ, o. p. s. se sídlem v Praze 5, Duškova 7, PSČ: 150 00 ZÁPIS ze schůze studentského parlamentu konaného dne 19. 10. 2017 Přítomni: dle prezenční listiny Omluveni: 1 APA, 3. BVS PROGRAM: 1. Zahájení 2. Organizační otázky 3. Diskuze Ad 1. Zahájení 1.1 Jednání se zástupci studentského parlamentu zahájili a řídili Ing. František Kunc, PhD., ředitel školy a doc. PhDr. Jitka Němcová, PhD., rektorka VŠZ. Ad 2. Organizační otázky 2.1 Ředitel informoval o novém nařízení EU ohledně ochrany osobních údajů (tzv. GDPR), toto nařízení začne platit v květnu r. 2018. Studenti budou podepisovat souhlas s nakládám osobních údajů. S tímto se studenti mohou setkat i v nemocnicích při praxi. 2.2 Ředitel informoval o finanční kontrole MŠMT. Tato kontrola proběhla bez připomínek. 2.3 Ředitel infomoval o nástupu Mgr. Evy Jansa, která má na starosti výuku angličtiny a němčiny. Zároveň má na starosti program Erasmus+. V nejbližší době bude vyhlášeno výběrové řízení v rámci tohoto programu na další semestr. 2.4 Ředitel apeloval na využívání Sharepointu – elektronického informačního systému. Pokud budou mít studenti problém, lze se obrátit na mailovu adresu: IT@vszdrav.cz 2.5 Ředitel informoval volbách do PS ve dnech 20. a 21. 10. 2017 - škola je volební místo pro Prahu 5, volební místnosti budou zřízeny v učebně č. 1 a 2. 2.6 Ředitel informoval o povinnosti zaslat koncem října na MŠMT informaci o počtu studentů. K tomuto datu bylo v roce 2016 evidováno 451 studentů, 2017 je evidováno 449 studentů. 2.7 Ředitel informoval o úmyslu optimalizovat procesy na VŠZ týkající se opravných státních závěrečných zkoušek. Vedení VŠZ zvažuje redukci termínu z října na leden a přizpůsobit tyto termíny zkouškám na veřejných školách. Rozhodnutí padne do konce kalendářního roku 2017. 2.8 Ředitel informoval o zasedání Akademické rady dne 5. 12. 2017. Za studenty zasedá v Akademické radě sl. Pachlová, druhý zástupce bude z řad studentů oboru Zdravotnický záchranář – Lucie Čížková 1 BZZ. 2.9 Ředitel zdůraznil nutnost využívat Sharepoint pro práci s vedoucím studijní skupiny. Tito vedoucí jsou první, s kým se diskutují problémy. Následně řeší studijní oddělení (informační uzel), Mgr. Procházková ohledně praxí a Dr. Jexová ohledně rozvrhů. Pokud by měli studenti problém, je možné sjednat schůzku i s ředitelem a rektorkou VŠZ. 2.10 Ředitel informoval o důležitých termínech: do 15. 11. 2017 je nutno odevzdat schválené formuláře uznání předmětů na studijní oddělení. Ubytovací a sociální stipendia se vyplácejí poté, co dojde platba z MŠMT- byl posunut termín pro podání žádosti na 24. 10. 2017. 3. ročníky – název bakalářské práce musí být odevzdán v řádném termínu do konce dubna, u přestupujících studentů do konce října. Název musí zároveń obsahovat odsouhlasení překladu od Mgr. Jansy. 2.11 Ředitel apeloval na dodržování úředních hodin studijního oddělení. Ve středu je studijní oddělení zavřeno za účelem zpracování agendy. V případě velké nutnosti si lze individuálně domluvit termín. 2.12 Ředitel informoval o termínu imatrikulace a promoce. Imatrikulace proběhne 24. 10., promoce 25. 10. 2017 2.13 Ředitel informoval o akci Sestra Sympatie apel na přihlášení. Je možnost přihlásit se do konce října. Ad. 3 Diskuse 3.1 1 AVS – dotaz ohledně Imatrikulace – kdo se nemůže zúčastnit, vyzvedne si index na studijním oddělení. Imatrikulace není povinná, výuka je omluvená. Studentům ročníku se líbí výuka v Anatomickém ústavu 1. LF. Líbí se i spolupráce v rámci projektu Erasmus+. 3.2 1 BVS - omluvena 3.3 1 BZZ - dotaz na studijní předmět Psychologie a na jeho obsahovou stránku. Vzhledem k práci u záchranné služby potřebují psychologii zaměřenou daleko více na praxi. Studium - pozitivní dojem, poděkování Mgr. Pekarovi. 3.4 1 APA - omluvena 3.5 2 BVS - náměty byly podány písemně řediteli školy, tyto byly projednány s Mgr. Procházkovou – systémové řešení. Poděkování studijnímu oddělení. Poděkování za výuku Mgr. Vlachové v dětské části Motol. 3.6 2 AVS - spokojenost s odbornými semináři na 1. LF (Anatomický a Patologický ústav). Za 1. ročník praxe byly 5 týdnů v LDN, sestry by chtěly také praxi na odběrovém centru v ročníku je většina nezdravotníků. Zcela nefungují mentoři, stalo se, že studenti byli pouze odvedeni na oddělení. Dotaz, zda by byla možná výuka italského jazyka. Zde je nutné udělat průzkum, podmínkou je zájem minimálně 10 studentů. 3.7 3 AVS - poděkování vedoucím bakalářských prací. Podpora stanoviska k psychologii. 3.8 3 APA - deklarace spokojenosti. 3.9 3 ARA - deklarace spokojenosti. Vedení školy poděkovalo za podněty. Zapsala: PhDr. Jana Kolářová Schválil: Ing. František Kunc, PhD., ředitel VŠZ, o. p. s. doc. PhDr. Jitka Němcová, PhD., rektorka VŠZ, o. p. s.