r za Podmínky jso VYSOKÁ ŠKOLA ZDRAVOTNICKÁ, o. p. s. se sídlem v Praze 5, Duškova 7, PSČ: 150 00 ZÁPIS ze schůze studentského parlamentu konaného dne 11. 4. 2017 Přítomni: dle prezenční listiny Omluveni: 2 APA, 2. BVS PROGRAM: 1. Zahájení 2. Personální změny 3. Organizační otázky 4. Diskuze Ad 1. Zahájení 1. 1 Jednání se zástupci studentského parlamentu zahájili a řídili Ing. František Kunc, PhD., ředitel školy a doc. PhDr. Jitka Němcová, PhD., rektorka VŠZ. Ad 2. Personální změny Ad 3. Organizační otázky 3.1 Ředitel informoval o řešení bodů z diskuse ze Studentského parlamentu ze dne 3. 11.2016: a) problém praxí u Apolináře – toto zařízení je klíčové pro LF, preferují studenty této fakulty, nicméně 3. APA zde absolvuje exkurzi s Dr. Jahodovou, b) špatné tonometry – v loňském roce byl dovybaven studijními pomůckami obor ZZ, v tomto roce se počítá s dovybavením oborů, VS a PA, c) stížnost na dlouhé čekání na vyučující – byla řešena na poradě akademických pracovníků, rektorka a ředitel budou dělat náslechy v jednotlivých hodinách, d) stížnost 2. ARA byla projednána s Mgr. Procházkovou - o nepřítomnosti bude informovat na ShP nebo případně bude odkaz na dveřích, e) wi-fi - studenti musejí být přihlášeni do školní sítě, aby dobře fungovala, vstup je stejný jako na počítači do školní sítě, f) edukace zdravého životního stylu byla projednána a domluvena s MUDr. Hamplovou 3.2 Ředitel informoval o nových automatech Delikomat – jeden je na kávu, jeden na potraviny. Byly pořízeny, aby bylo možné zajistit občerstvení i pro kombi formu studia. 3. 3 Ředitel infomoval o dluhu na školném. Platební disciplína se mírně zlepšila, nicméně apeloval na termíny platby, a to 15. 1. a 15. 7. 3. 4 Ředitel informoval o promocích dne 3. a 4. července v Brožíkově síni v 11:00, ve 13:30 a v 16:00. 1 hodinu předem bude vždy nácvik slavnostní promoce. Termíny jsou již oficiálně potvrzeny Magistrátem hl. m. Prahy. 3. 5 Ředitel informoval o pořízení defibrilátoru, umístěn je v přízemí budovy, zároveň jsme v národním registru i v aplikaci Záchranka. Intuitivní návod na obsluhu přístroje. Zároveň informoval o instalaci zdravotnických gelů. Cílem je nastavit správné zdravotnické návyky tak, jak je vyžadováno ve zdravotnických zařízeních. 3. 6 Ředitel informoval o požadavku akademických pracovníků ohledně zápočtů a zkoušek. Stává se, že studenti argumentují, že nemají index. Pro nové zkouškové období bude na ShP karta studenta, která bude obsahovat všechny absolvované zápočty a zkoušky včetně termínů. Bude možné ji vytisknout. Student nezapisuje nic do sekce klasifikace. 3. 7 Ředitel informoval o praktických zkouškách oboru ZZ. Tyto proběhly velmi dobře. 3. 8 Ředitel informoval o aktuálním řešení problematiky platby školného. Navýšení se plánuje pouze v případě krizové situace neudělení dotace z MŠMT, není záměr zvyšovat poplatky pro příští rok. 3. 9 Ředitel informoval o doplnění studijních pomůcek u oboru Zdravotnický záchranář. V letošním roce budou doplněny o nové studijní pomůcky obory Všeobecná sestra a Porodní asistentka. 3. 10 Ředitel informoval o tom, že nadále budou studenti absolvovat odborná cvičení v Anatomickém a Patologickém ústavu 1 LF – i přesto, že tato cvičení jsou nově 1. LF zpoplatněna. Jedná se o špičková pracoviště. 3. 11 Ředitel informoval o poplatku za vedení bakalářské práce – v případě interního zaměstnance školy je vedení bc. práce bezplatné. Pokud se jedná o externistu, je poplatek 1 500 Kč. Tento poplatek student buď zaplatí, nebo dodá podepsané prohlášení externisty, že se vzdává honoráře. Student si buď vedoucího bc. práce vybere nebo mu ho navrhne VŠZ. 3. 12. Ředitel apeloval na studenty – během výuky se nejí, netelefonuje ani se neposílají sms zprávy. 3. 13 Mgr. Turečková informovala o možnosti koupě mikin s logem VŠZ. Tato možnost je pouze do 16. 4. 2017. Studenti si kupují sami, škola koupi nezprostředkovává. 3. 14 Mgr. Turečková informovala o akci Sestra Sympatie – studentka Kateřina Meindlová vyhrála Sestru Sympatie plesu – bude následovat další ročník. V letošním roce bude 1. kolo v květnu nebo v červnu, je možno se přihlásit. Informace budou na Facebooku. 3. 15 Mgr. Turečková informovala o dalším Setkání absolventů - je plánováno propojení s praxí – s odborníky, kteří mají nějaké zkušenosti. Setkání je plánováno na říjen – listopad 2017. 3. 16 Ředitel apeloval na dodržování termínů odevzdávání indexů na studijní oddělení hlavně 3. ročníky. 3. ročníky musejí mít všechno v pořádku, musí být odkontrolováno, zda je vše vyplněno. 3. 17 Ředitel upozornil na to, že studenti nepříliš kvalitně pracují se Sharepointem. Pokud akademický pracovník dá na ShP informaci, považuje ji za doručenou. Sharepoint je informační systém školy, se kterým je nutno pracovat každý den. V případě problémů je možno kontaktovat IT na mailu: IT@vszdrav.cz 3.18 Ředitel upozornil na volitelné předměty – uzávěrka je v červnu. Termíny budou opět zveřejněny na ShP. 3. 19 Ředitel informoval o letních měsíčních individuálních praxích - smlouvy na tyto praxe musejí být nejpozději do 15. 6. Týká se oboru VS a PA. Pro praxe radiologů byly dozimetry zajištěny. 3. 20 Ředitel informoval o aktuálním stavu zákona 96/2004 – aktualizace tohoto zákona prochází parlamentem – prošlo již 2. čtením, 3. čtení je pozdrženo. Pokud by byl zákon schválen, zkracuje výuku. Praktická sestra by byla čtyřletý obor, sestra s povýšenými kompetencemi bude platit pouze v ČR. Diplom VŠZ platí v celé EU. Zdravotnický záchranář se přestane vzdělávat na středních školách , bude pouze s VŠ vzděláním. Měly by se vrátit obory dětská sestra a nutriční terapeut. Tento zákon neruší vysokoškolské vzdělávání sester. Ad. 4 Diskuse 4. 1 3 CVS - dotaz na termíny státních závěrečných zkoušek. Bude zveřejněno na webu školy. 4. 2 1 BVS - nemají žádnou připomínku. 4. 3 2 AVS – dotaz k bakalářským pracím – téma odevzdání je do konce dubna, pro AJ verzi je kontakt RNDr. Jílková, stačí její potvrzení , že je anglická verze v pořádku. Vyjádření o schválení tématu studenti obdrží až příští akademický rok – pokud by byl s tématem nějaký problém, jedná se spíše o terminologickou záležitost.. Pokud by byl problém s tématem, interní vedoucí dá zpětnou vazbu. Je možná i změna tématu, pokud student zjistí, že téma je příliš široké nebo úzké pro zpracování bakalářské práce. Rektorka důrazně doporučila pravidelné konzultace s vedoucím práce, nedělat to, že student vůbec nekonzultuje a přijde s již hotovou prací. Doporučila začít s konzultacemi již v září. Je nutné, aby práce byla napsána dle pravidel VŠZ. Apelovala na konzultace, a to i v případě externích vedoucích práce. Nelze argumentovat, že externí vedoucí nekomunikuje, lze změnit i vedoucího práce. Zároveń rektorka doporučila, dát přečíst práci rodinnému příslušníkovi, který opraví i detailní chyby. 4. 4 2 ARA - dotaz na termín odevzdání tématu bakalářské práce. Termín odevzdání je do konce dubna. Informace poskytne vedoucí studijní skupiny, případně studijní oddělení. Je možný individuální přístup. Termín odevzdání bakalářské práce je pod sankcí při pozdním odevzdání, cílem je donutit studenty k včasnému odevzdání práce. 4. 5 3 APA – dotaz na JUDr. Staňka a termín stanovení zápočtu a zkoušky. Mají dva předměty – zápočet a zkouška byly vypsány na jeden den, 28. 4. zápočtový dvojblok – Pojišťovnictví a Právo, zkouška v červnu, kdy jsou státnice. Termín zkoušky projedná s JUDr. Staňkem studijní oddělení, případně ředitel školy. Vedení školy poděkovalo za podněty. Zapsala: PhDr. Jana Kolářová Schválil: Ing. František Kunc, PhD., ředitel VŠZ, o. p. s. doc. PhDr. Jitka Němcová, PhD., rektorka VŠZ, o. p. s.