r za Podmínky jso VYSOKÁ ŠKOLA ZDRAVOTNICKÁ, o. p. s. se sídlem v Praze 5, Duškova 7, PSČ: 150 00 ZÁPIS ze schůze studentského parlamentu konaného dne 25. 2. 2016 Přítomni: dle prezenční listiny PROGRAM: 1. Zahájení 2. Personální změny 3. Organizační otázky 4. Diskuze Ad 1. Zahájení Jednání se zástupci studentského parlamentu zahájil a řídil Ing. František Kunc, PhD., ředitel školy a doc. PhDr. Jitka Němcová, PhD., rektorka VŠZ. Ad 2. Personální změny Ředitel školy oznámil změnu na pozici tajemnice školy. Novou tajemnicí se stala od 1. ledna 2016 PhDr. Jana Kolářová. Ad 3. Organizační otázky 3.1. Informace studentům o návštěvě a hodnocení Akreditační komisí dne 17. 2. na VŠZ. Hodnocení se účastnila předsedkyně komise prof. Dvořáková. VŠZ se na toto hodnocení důkladně připravila. Ředitel a rektorka poděkovali studentům – zejména 3. ročníku záchranáři, kteří se hodnocení účastnili ve svém volném čase. Komise měla podmínku setkání se studenty 3. ročníku. Poděkování též studentům 1. APA, kdy komise navštívila výuku. Tato byla vnímána velmi pozitivně. Pozitivně byl hodnocen i studentský parlament. AK provedla analýzu bakalářských prací, namátkový výběr – i zde bylo vše v pořádku, práce odpovídají požadavkům kladeným na vysokoškolské studium. 3. 2. Upozornění na novou výzdobu školy – tematické zacílení ze života VŠZ. Byly pořízeny nové studijní pomůcky, AK pozitivně ocenila špičkovou úroveň studijních pomůcek. 3 .3. Upozornění na změnu termínu podávání žádostí o stipendium – na základě podnětů ze strany studentů byl termín posunut do konce března na studijním oddělení. 3.4. Upozornění na kontrolu indexů – nutná pro uzavření zimního semestru. Upozornění na blížící se konečný termín. 3. 5. Z minulého zasedání vyplynul požadavek na výuku znakového jazyka – volitelný předmět. Pokud si student zvolí volitelný předmět, stává se tento povinným. VŠZ zajistila výuku, nyní se již 2x stalo, že studenti do výuky nepřišli. Apel na 2. AVS a 2. AZZ – pokud by byla výuka zrušena, studenti nedosáhnou příslušný počet kreditů. 3.6. Informace o krádežích a následných opatřeních v budově školy. 3 .7. Informace o výzvách a projektech v rámci EU. Cílem bude dosáhnout na nový informační systém – propojení stávajícího Bakaláři a Sharepointu. 3. 8. Informace o odborných praxích. Vzhledem k vzrůstajícímu počtu studentů bez předchozího zdravotnického vzdělání je posílena a rozšířena síť mentorů. 3. 9. Informace o zmenšení studijních skupin na základě podnětů studentů i akademiků (odborné předměty, jazyky). 3.10. Informace, že část výuky, je opět zajištěna i mimo budovu školy (např. patologie, radiologická klinika, porodnice Podolí). 3. 11. Podána informace ke způsobu odevzdání bakalářské práce – do 21.3. pí. Hruškové. Budou vloženy ke kontrole do systému Ephorus. Po odevzdání práce nesmějí být prováděny změny a opravy. Pokyny jsou uvedeny i na webu školy. 3. 12. Upozornění na hlasování fakulta roku, informace jsou na webových stránkách. 3.13. Upozornění na dotazník, který je umístěn na Sharepointu, bude se vyplňovat anonymně, čtvrtletně. Do budoucna budou v dotazníku stejné otázky, aby mohla být vypracována aktuální i meziroční analýza, na jejímž základě by mohla být přijata příslušná opatření a došlo k posunu do budoucna. 3.14. Apel na neustálé sledování Sharepointu, kde jsou umístěny rozvrhy, zde je nutno sledovat i případně změny. V případě nejasností je možnost konzultovat s paní prorektorkou Ing. Jexovou. Byla zdůrazněna maximální vstřícnost i při vypracovávání rozvrhů. ShP je oficiální informační systém – jsou zde umístěny všechny potřebné informace a je nedílnou součástí studia. 3.15. Vyslovení se k problému šikany. Pokud by byl problém musí být okamžitě řešen. Doporučení obrátit se na vedoucí studijní skupiny nebo ředitele. Škola má nástroje, jak se s problémem vyrovnat (Disciplinární řád) – jedná se o trestný čin. 3. 16. Informace o celodenním workshopu pořádaným Aesculap Academií (fa Braun) – na téma „Invazivní žilní vstupy v ošetřovatelské péči“ - uplatnění i do výuky. 3. 17. Informace o pořízení nových publikací – knihovna. 3.18. Informace o burze práce vybraných nemocnic. Na základě kladných ohlasů bude snaha o častější organizaci. Ad. 4 Diskuse 4. 1. 1 AVS – před zkouškovým obdobím nebyl vypsán termín zkoušek – doc. Horák. Byl pouze 3 dny před zkouškou, což je krátký termín. Termín 14 dní před začátkem zkouškového období platí pro předtermíny. 4. 2. 1 APA – znakový jazyk - v rámci výuky základní kurs – byl zájem o nadstavbu. Zájem byl, nyní již není – nutný apel na kolegy studenty, aby se mohlo pokračovat. 4. 3. 2 ARA – ShP – nejde připojení z mobilu a z tabletu. Není přímá podpora, je primárně z notebooku nebo počítače. Upozornění na otevírací časy studijního oddělení. Upozornění na problém úklidu v prvním patře. Upozornění na problém se smlouvami o odborné praxi v Nemocnici Na Františku. Vedení – prosba o zaslání konkrétních případů. Pochvala za opravené třídy. Pochvala za rozvrh. 4. 4. 2 APA – upozornění na problém s komunikací s Mgr. Polákem. Problém s přihlašováním k ShP – přihlašování ke zkouškám, problém s předměty a vypisováním zkoušek. 4. 5. 3 AVS - problém též s Mgr. Polákem – viz výše. Dotaz na termíny praktických závěrečných zkoušek. Bude dodáno. 4. 6. 3 APA – dotaz na odevzdání indexů – info na místě, kde jsou zapisovány známky do konce opravných termínů. 4. 7. 1 ARA – problém s rozvrhem radiologické fyziky (garant Dr. Viták).Výuku převezme Ing. Jexová. 4. 8. 3 ZZ – poděkování za tělocvičnu a za možnost cvičení sebeobrany. Toto bylo kvitováno i ze strany AK. Zapsala: PhDr. Jana Kolářová Schválil:Ing. František Kunc, PhD., ředitel VŠZ, o. p. s. doc. PhDr. Jitka Němcová, PhD., rektorka VŠZ, o. p. s.