Zápis ze schůze studentského senátu konaného dne 8. 4. 2014 v zasedací místnosti 3. patra školy. Přítomni: dle prezenční listiny Program: 1. Zahájení porady 2. Uzavření smlouvy o spolupráci s VŠ Palestra 3. Elektronické přihlašování na zkoušky/zápočty 4. Disciplinární komise 5. Akreditace VŠZ, o. p. s. 6. Promoce absolventů VŠZ, o. p. s. 7. Odevzdávání bakalářských prací 8. Indexy – kontrola studijní oddělení 9. Stipendia 10. Nákup pomůcek pro obor ZZ 11. Různé 12. Rozprava, připomínky studentů Ad 1. Zahájení Jednání se zástupci studentského parlamentu zahájil a řídil ředitel VŠZ, o. p. s. Ing. František Kunc, PhD. a rektorka VŠZ, o. p. s. doc. PhDr. Jitka Němcová, PhD. Ad 2. Smlouva o spolupráci s Palestrou Podána informace o uzavření Smlouvy o spolupráci s Vysokou školou tělesné výchovy a sportu PALESTRA, spol. s r. o., se sídlem Pilská 9, Praha 9 – Hostavice. Palestra je soukromou vysokou školou, oprávněnou poskytovat vysokoškolské vzdělání v akreditovaném studijním oboru: Navazující magisterské studium „Wellness specialista“, který je akreditován MŠMT. Ad 3. Elektronické přihlašování na zkoušky/zápočty Skončil zkušební provoz systému přihlašování na zkoušky/zápočty, od letního semestru byl zahájen normální provoz. Povinností studentů, potažmo pedagogů, je elektronické přihlašování ke zkouškám a zápočtům. Systém mimo jiné zlepšuje komunikaci a zajišťuje oboustrannou ochranu (studentů i pedagogů) před možným vznikem nesprávně pochopených úmluv. Je nutné, nosit indexy na zápisy, pokud se stane, že výjimečně index zapomněl, řešit obratem bez velkého zpoždění, ze strany školy je dostatečná benevolence a vstřícné jednání řešit eventuální problémy. Ad 4. Disciplinární komise Systém elektronického zapisování na zkoušky a zápočty eliminuje podvod, dvěma studentkám je ukončeno studium z důvodu falšování zápisu/podpisu pedagoga v indexu. VSŽ, o. p. s. již existuje 9. rok. Vzhledem k dobré komunikaci pedagogů se studijním oddělením až dosud disciplinární komise neměla důvod řešit případ tohoto typu. Ad 5. Akreditace VŠZ, o. p. s. Podána žádost o akreditaci na studijní obor Všeobecná sestra v kombinované formě studia na Ministerstvo zdravotnictví ČR (obdrželi jsme kladné stanovisko) a MŠMT. Záležitost je v řízení a vysoká škola očekává stanovisko Akreditační komise k podané žádosti. Záměr VŠZ, o. p. s. je zahájit tuto formu studia od září 2014 v případě kladného stanoviska Akreditační komise. Ad 6. Promoce absolventů Promoce absolventů VŠZ, o. p. s. se budou konat v Brožíkově síni na Magistrátu hl. m. Prahy dne 2. července 2014 - obor Všeobecná sestra (tři promoce) a 3. července 2014 - ostatní obory, tj. Zdravotnický záchranář, Porodní asistentka a Radiologický asistent (dvě promoce). Ad 7. Odevzdávání bakalářských prací Termín odevzdávání bakalářských prací byl stanoven na 31. března 2014. Vzhledem k dosavadním problémům se včasností odevzdávání bakalářských prací byla Opatřením ředitele č. 3/2013 stanovena sankce – poplatek 5 000,- Kč za pozdní odevzdání. Lze pozitivně hodnotit, že v současnosti o posunutí termínu požádalo pouze 10 studentů (cca 5 %), což znamená výrazné zlepšení. Ad 8. Indexy – kontrola studijní oddělení Kontrola indexů, odevzdaných na studijní oddělení, bude provedena do 15. dubna 2014. Ad 9. Stipendia Na příslušný odbor vysokých škol MŠMT byla předložena v termínu do 30. 3. 2014 žádost o poskytnutí dotace ze státního rozpočtu na stipendia ubytovací a sociální. Byl zaznamenán znatelný nárůst žádostí o stipendia jako odezva na to, že studenti lépe pracují s poskytnutými informacemi studijního oddělení, eventuálně informacemi, zveřejňovanými na stránkách školy. Ad 10. Nákup pomůcek pro obor ZZ Nakoupeny pomůcky pro učebnu č. 2 pro obor zdravotnický záchranář (doplnění) v hodnotě cca 300 tis. Kč. Ad 11. Různé a) K personálnímu doplnění pedagogů byla přijata paní MUDr. Vladimíra Gebauerová jako nová vedoucí oboru porodní asistence (garantkou oboru je doc. MUDr. Alena Měchurová, CSc,), porodní asistentkou je i MUDr. Gebauerová, v současné době je ve zkušební době, od září bude pracovat na plný úvazek ( výborné spojení odbornosti lékaře s výkonem praxe). Na dotaz, zda může oponovat bakalářské práce, je kladná odpověď. b) Provozní režim knihovny (dočasně do konce června/července): Pondělí: 9.00 – 12.00 hod 13.00 – 15.30 hod Středa: 9.00 – 12.00 hod 13.00 – 17.00 hod c) Upozornění na možnost vloupání do škol d) VŠZ, o. p. s. pořádá 10. Vědeckou konferenci s mezinárodní účastí „Pečujeme bezpečně?“ dne 14. 5. 2014. Konference je určena především pro nelékařské zdravotnické pracovníky, pedagogy, lektory, studenty, školitele a všechny profese, které chtějí zvýšit bezpečí ve zdravotních a sociálních službách. Mgr. Pekara požádal o součinnost studentů. e) Odborné praxe - zdůrazněn požadavek na včasnost při plánování a objednávání odborných praxí studentů ve zdravotnických zařízeních; při skupinových objednávkách domlouvat prostřednictvím 1 zástupce (minimalizovat časovou zátěž provozních pracovníků zdravotnických zařízení). f) Tvorba rozvrhů – škola je vedena snahou sladit možnosti vysoce erudovaných pedagogů s potřebou výuky, proto je třeba při dotazech, týkajících se rozvrhu vážit slova a nenapadat pracovnici, která rozvrhy tvoří (opakovaný hrubý telefonát jedné studentky, které se nezamlouvalo rozvržení výuky do dopoledních hodin, názor byl neoprávněně předkládán jako stanovisko skupiny studentů, což se ukázalo jako nepravdivé) g) Škola byla dovybavena novou technikou (výměna dataprojektorů, tabulí, pláten). h) Na školních WC byla provedena kontrola ředitelem (udržování pořádku) – v případě potřeby hlásit závady na vrátnici či hospodářce ve 3. patře. Ad 12. Rozprava, připomínky studentů: 1 AVS: a) připomínky vrátné k používání pohovky v přízemí budovy, zamykání školy v 18. 00 hod – ředitel projedná s dotyčnou vrátnou; b) Požadavek na uvedení seznamu nemocnic, se kterými má škola uzavřeny smlouvy o spolupráci/o zabezpečování praxe (uvedeno na SharePointu); c) požadavek na přehled o odděleních v nemocnicích, kde je možné praxe realizovat; d) dotaz na možnost volitelného předmětu – sebeobrana; odpověď: pokud je předmět akreditován u jiného oboru, je možné se přihlásit a kredity budou školou uznány; e) zájem o zahraniční praxe – Německo, Itálie – kontaktovat PhDr. Moravcovou a Bc. Drbohlavovou; Program ERASMUS bude restartován od nového školního roku, spolupráci je možno dohodnout i mimo tento program. 1 APA: a) poděkování za Bc. Drbohlavovou, výborná výuka anglického jazyka, i za zdravotnické záchranáře, jinak stejné připomínky k vrátné jako 1 AVS. 1 ZZ: a) Připomínky k výuce německého jazyka, dle učebnice a málo možností pro komunikaci; dát více prostoru konverzaci ve výuce jazyka; b) Poděkování za pomůcky, je dobré, že existuje invence zlepšit vybavení i v tomto směru; 2 AVS: a) Připomínky k výuce (nepoužívají se pomůcky) PhDr. Moravcová, PhDr. Hlinovská, (ošetřovatelské postupy bez postele), pochvala Bc. Kalinové – naučila vše; Připomínky k výuce budou projednány na poradě vedení s pedagogy, pro zlepšení průběhu praxí byla přijata nová mentorka Bc. Růžena Macháčková (absolventka školy) s tím, že chceme, aby mentor měl skupinu, o kterou v průběhu praxe pečuje; Požadavek na rozdělení výuky oboru PA na zdravotníky a nezdravotníky, protože nezdravotníci mají v ošetřovatelských procesech chaos a neví jak s čím pracovat; b) Je možno mít externího oponenta u bakalářské práce? Je možné navrhnout studentem, pokud bude splňovat kritéria, vedoucí nebo oponent - jeden z nich musí být pracovník VŠZ, o. p. s. 2 ARA: a) Dotaz, zda student bude moci volitelný předmět „Programování“ dělat i ve 3. ročníku? Odpověď: volitelné předměty jsou stanoveny dle studijních oborů (Akreditace); Informace podá Ing. Jexová či studijní oddělení. b) Připomínky k výuce: Hoffmanová – Viták, dány materiály k samostudiu, mluvčí komunikovala s Vitákem, který sdělil, že jim stačí. 2 ZZ: a) Spokojenost s výukou Mgr. Pekara; b) Mgr. Boualay – problémy studentky, špatná komunikace – odpověď ředitele – řešit individuálně, žádat termín u ředitele; c) Uniformy pro záchranáře – vybavovat ochrannými pomůckami není povinností VŠ d) posunutí žádosti o schválení tématu BP do května – ne, je třeba, aby studenti komunikovali se studijním oddělením; 3 BVS: a) rozpis studentů na státnice – dle abecedního seznamu, do konce května 2014; 3 APA: a) počet vstupenek na promoce v Brožíkově síni – 160 míst k dispozici (4 ks na 1 studenta) – obdržíte na závěr státních závěrečných zkoušek; je třeba mít uzavřený semestr do konce měsíce dubna; Zapsala: Ing. Jana Pastyříková Schválili: Ing. František Kunc, PhD., ředitel VŠZ, o. p. s. doc. PhDr. Jitka Němcová, PhD., rektorka VŠZ, o. p. s.