Zápis ze schůze studentského parlamentu konaného dne 17. 10. 2013 v zasedací místnosti 3. patra školy. Přítomni: dle prezenční listiny Program: 1. Zahájení porady 2. Jmenování rektorky VŠZ, o.p.s. od 1. 10. 2013 3. Přihlašování studentů na zkoušky 4. Instalace nových automatů 5. Pojištění odpovědnosti za škodu (Čs. pojišťovna) 6. Státní závěrečné zkoušky/Bakalářské práce 7. Smlouvy o zajišťování praxe 8. Docházka na výuku VŠZ 9. Informace, různé Ad 1 Jednání studentského parlamentu zahájil a moderoval ředitel VŠZ, o.p.s. Ing. František Kunc, PhD. Ad 2. Informace: Správní rada VŠZ, o.p.s. jmenovala s účinností od 1. 10. 2013 rektorkou VŠZ, o.p.s. doc. PhDr. Jitku Němcovou, PhD., dosavadnímu rektorovi prof. MUDr. Zdeňku Seidlovi, CSc. skončilo volební období. Ad 3. Přihlašování studentů na zkoušky přes SharePoint V současné době je připravován systém přihlašování studentů na zkoušky přes SharePoint (odladění do konce listopadu 2013, je předpoklad, že systém bude funkční od prosince 2013). Bude platit, že není možné studovat bez komunikace přes SharePoint. Doc. PhDr. Jitka Němcová, PhD., rektorka VŠZ, zdůraznila skutečnost, že povinností akademických pracovníků je vypsat nejméně 3 termíny ve zkouškovém období, povinností studenta je stihnout předepsané zkoušky (a zápočty) vykonat ve zkouškovém období. Ředitel Ing. František Kunc, PhD. uvedl, že ze strany vedení Vysoké školy zdravotnické jsou vytvářeny studentům vhodné podmínky ke studiu (1 měsíc zkouškového období, 1 měsíc pro opravné termíny), ale i studenti jsou povinni plnit povinnosti dané studijním řádem. Základem je komunikace s akademickými pracovníky. Ad 4. Automaty na občerstvení V budově školy byly nainstalovány nové automaty na kávu, pití, jídlo (kvalitativní změna v sortimentu). Ad 5. Pojištění odpovědnosti za škodu S účinností od 1. 10. 2013 byla uzavřena nová pojistná smlouva – pojištění odpovědnosti za škody s Českou pojišťovnou se vztahuje i na studenty na praxi. Ad 6. Státní závěrečné zkoušky/bakalářské práce Bakalářské práce nejsou na odpovídající úrovni studenta Vysoké školy zdravotnické. Ke zkvalitnění by mělo přispět opatření vedení školy, že odevzdání teoretické části bakalářské práce, která by měla tvořit polovinu práce, bude podmínkou udělení zápočtu ze Semináře k bakalářské práci (vedoucí PhDr. Jahodová a MUDr. Hamplová, PhD.). Dle časového předpokladu bude zpracovaná část do konce ledna připomínkována/opravena a vrácena studentovi. Z řad studentů 3. ZZ byl připomínkován termín a forma zpracování teoretické části BP (emailová či tištěná verze předání). Otázka byla diskutována se závěrem, že nalezneme schůdnou formu provedení pro obě strany. Závěr – písemně MUDr. Hamplová, PhDr. Jahodová – pro udělení zápočtu. Ad 7. Smlouvy o zajišťování praxe je třeba předkládat k podpisu v dostatečném časovém předstihu (nejpozději 14 dnů před termínem zahájení praxe). Ad 8. Docházka na výuku VŠZ Ředitel Ing. František Kunc, PhD. zdůraznil, že veškerá výuka na VŠZ, o. p. s. je zajišťována zkušenými pedagogy, odborníky na přednášená témata. Apeloval na studenty, aby více využívali této možnosti (přednášky) a získávali (mimo jiné i touto formou) znalosti z oboru. Docházka na cvičení a semináře je povinná. Eventuálně je možné domluvit s pedagogem formu náhrady, např. vypracování seminární práce, apod. Ad 9. Informace Vzhledem k nedobré disciplíně plateb školného v uplynulém období zvýšil ředitel svým rozhodnutím č. 2/2013 ze dne 5. 3. 2012 (s účinností od 1. dubna 2013) sankce za pozdní platbu školného z 500,- Kč na 1 000,- Kč. Vzhledem k přetrvávající špatné platební morálce bude tato sankce opět zvýšena z 1000,- Kč na 2 000,-Kč (za pozdní platbu školného, která má být uhrazena do 15. 1. 2014) jako způsob motivace plnění závazků studentů dle smlouvy o studiu. K výše uvedenému zdůraznila rektorka VŠZ, o.p.s. doc. PhDr. Jitka Němcová, PhD., že stále platí možnost splátkového kalendáře v případě, že se student dostane nezaviněně do tíživé situace. Jde o individuální ojedinělou záležitost, možnost splátkového kalendáře není nároková. Připomínky studentů: 1 AVS Problémy s využíváním knihovny - možnost použití od 18.00 do 19.00 hod.? Zvážíme možnost. Je možné rozšířit seminář z Psychologie? – výuka je zajišťována dle schválené akreditace, vedení školy bude hledat řešení do budoucna její úpravou. 1 BVS Problémy s logbookem - vkládání volných listů, upozornění pro další ročníky. Anglický jazyk – neúměrné požadavky Mgr. Boualay (2 testy + 5 témat) kromě ZZ, kde došlo ke změně. Dotaz na možnost potvrzení platby – je možno dotázat se u hospodářky na došlou platbu, budou odesílány vyzývací dopisy. Špatná omítka stropu v 1. patře na dámských WC – okamžitě opraveno. 3 AVS Na SharePointu nejdou až do konce otevřít studijní podklady – musí se označit a jde to otevřít. Dotaz na zpracování abstraktu v AJ. 3 BVS Šablona bakalářské práce – student musí prokázat i tuto dovednost (formátování textu). 3 CVS Učebnice na předmět - Právo – zajištěn dotisk skript. 2 ZZ Poděkování za ustanovení vedoucího oboru - pedagoga Mgr. Jaroslava Pekaru. Upozornění na doplnění pomůcek na výuku odborných předmětů – řešit přes Mgr. Pekaru, vedoucího oboru Zdravotnický záchranář. Návrh na zřízení samostatné učebny pro zdravotnické záchranáře. Učebna č. 4 – uspořádání židlí v řadě, 2. řada ruší vrzáním. Učebna č. 6 – „bzučí“ dataprojektor. 3 ZZ Páchnou dámské záchodky 2. patro, upozornění na čistotu/úklid WC 2. patro. 1 APA Dotaz na Imatrikulace VŠZ, o. p. s. – zda odpadá výuka a omezení? Výuka bude nahrazena a vstup je bez omezení. Informace bude na stránkách školy. 1 RA Prolínání výuky (interna), propedeutika nebyla v 1. ročníku - probíhá akreditace. Nemůžeme se dostat ke všem materiálům pro výuku na SharePointu – bude provedena kontrola. 3 AVS, AZZ Přehodnotit zařazení praxe v LS na konec semestru – nelze, program je akreditován. Dotaz na termíny – praktické zkoušky, státnice (v červnu 3 týdny), promoce (červenec). Nutno sledovat webové stránky školy. Připomínka k opravám bakalářských prací formou revize, e-mailovou poštou. Skripta k bakalářským pracím: - kdy budou k dispozici – přibližně do konce listopadu 2013 - rozdíl mezi starými a novými skripty – rektorka doc. PhDr. Jitka Němcová, PhD. zdůraznila, že původní materiál byl rozšířen o techniku zpracování, vzory kauzuistik, vzory edukačního procesu, vzory výzkumu, uplatnění nejnovějších citačních norem, jedná se o poměrně značné úpravy, respektive novelizace dříve vydaných odborných skript - možnost vyměnit „stará“ skripta za nová – je možné. Dotaz na oponenta bakalářské práce – odpověď – vedoucího může mít student i mimo školu, oponenta určí a hradí škola. Z hlediska dosažené kvalifikace jsou požadavky na vedoucí bc. práce – externisty (Mgr. s PhD. a výše = ideální stav, pokud je jenom odbornost - musí schválit vedení školy), studijní oddělení sdělí, kdo působí na škole jako externista. Kontrola bakalářských prací – je jasně dané, že předložení teoretické části bakalářské práce je podmínkou udělení zápočtu. Dotaz ohledně talárů, možnost odkupu čepic - je možné. Zapsala: Ing. Jana Pastyříková, tajemník VŠZ, o. p. s. Schválili: doc. PhDr. Jitka Němcová, PhD., rektorka VŠZ Ing. František Kunc, PhD., ředitel VŠZ, o. p. s.