Zápis ze studentského senátu, konaného dne 16. 4. 2013v zasedací místnosti ve 3. patře budovy školy. ------------------------------------------------------------------------------------------------- Přítomni: zástupci studentů dle prezenční listiny, za management VŠZ, o.p.s. Ing. František Kunc, PhD. ředitel, doc. PhDr. Jitka Němcová, PhD. prorektorka pro pedagogickou činnost, doc. MUDr. Ladislav Horák, DrSc. prorektor pro výzkum a mezinárodní vztahy, Ing. Jana Pastyříková, tajemník Program: 1. Zahájení 2. Závěry z minulého jednání studentského senátu 3. Promoce studentů VŠZ 4. Placení školného, poplatky 5. Připomínky studentů a, rozprava 6. Závěr Ad 1. Schůzi zahájil a řídil ředitel VŠZ Ing. František Kunc, PhD. Ad 2. Provedl rekapitulaci závěrů ze zasedání minulého studentského senátu: Výuka latinského jazyka – připomínky k výuce byly oprávněné, došlo k výměně pedagoga . WIFI –připojení nebylo funkční, zjednána náprava, nyní funkční, pokud by nefungovala, dát avizo na vrátnici. Knihovna – na základě připomínek byla posunuta polední přestávka o 30 minut, aby se nepřekrývala knihovna a studijní oddělení. Prezentace ve Slovenském jazyce – prohovořeno s pedagogy (prof. Šramka, doc.Mazalánová). Praxe – ke zkvalitnění průběhu praxí byly posíleni mentoři, nyní (Pavlicová, Bc. Kracíková, Forejtová). Pojištění odpovědnosti za škodu při výkonu praxe – dosud individuálně, bude řešeno po skončení dosavadní pojistné smlouvy (výpověď vyprší v záříi 2013) včetně pojištění odpovědnosti za škodu pro celou VSŽ. Rozdílové zkoušky -1. - 2. ročník podařilo se zkompletovat VS, ZZ, mělo by fungovat v celém rozsahu. Ad 3. Předběžné termíny promocí 2. a 3. července 2013 v Brožíkově síni Magistrátu hl. m. Prahy. Po oba dny se budou konat 3 promoce, každý student obdrží 4 vstupenky. Dne 2. 7. 2013 nácvik – 10.00 hod, 12.30 hod, 15.00 hod promoce 11.00 hod – PA + RA + ZZ 13.30 hod – VS 16.00 hod – VS Dne 3. 7. 2013 – promoce 11.00 hod – VS 13.30 hod – ZZ 16.00 hod - ZZ Novinkou při promocích bude oblečení studentů – k podtržení slavnostního aktu nechalo vedení školy ušít černé taláry s barevným límcem/šálem k rozlišení oborů a čepice se znakem VŠZ, o.p.s. a rokem promoce (studenti mají možnost odkoupení čepice – cena cca 300 Kč). Ad 4. Bylo vydáno Opatření ředitele č. 1/2013 – zvýšení poplatku za studium oboru Zdravotnický záchranář ze 48 000,00 Kč na 54 000,00 Kč za celý akademický rok (týká se nově přijatých studentů od 1. 9. 2013). Opatření ředitele č. 2/2013 - změna a rozšíření poplatků za neplnění povinností dle smlouvy o studiu (zvýšení poplatku za pozdní platbu školného z 500,00 Kč na 1 000,00 Kč a zaveden poplatek za zápočet mimo zkouškové období ve výši 500,00 Kč (netýká se předtermínů). Od poplatku je možno upustit na základě písemné žádosti studenta řediteli (individuálně v případech hodných zřetele). Vzhledem ke zvyšujícímu se počtu pozdě odevzdávaných bakalářských prací bude od nového akademického roku zaveden poplatek za pozdní odevzdání bakalářské práce ve výši 5 000,00 Kč. Ad 5. Připomínky studentů, rozprava: AVS – odevzdány indexy na studijní oddělení k zápisu výsledků rozdílových zkoušek nefunkčnost dataprojektoru (nahlásit na vrátnici) – bude provedena kontrola všech dataprojektorů, vrzající dveře v posluchárně, kopírování – (ISIC , OPEN karta) obě 2 lze nabít u hospodářky školy pí. Novotné a je možno kopírovat, knihovna – změnit systém vyhledávání knih, dotaz na výpůjčky časopisů domů, dotaz na výuku tradiční čínské medicíny (nyní pro nedostatečný počet zájemců studium po 2 roky nebylo zahájeno). ARA- v 1 semestru nebyla praxe (nemocnice na Bulovce), 1. ZZ – ve skupině je 8 studentů, z toho 2 nezdravotníci, problémy při praxi, v nemocnici postaveni před úkony, se kterými si nevěděli rady – nemáme ve škole předmět, který by dobře připravil pro následující ročníky, volání po soustředění, ze strany vedení poukázáno na nedostatky v rámci odborných znalostí i neznalosti i v rámci ošetřovatelských technik, zmatky při nástupu na praxi v nemocnici Pod Petřínem - nesouhlasily seznamy praktikujících studentů (6 nastupovalo, 5 na seznamu), prorektorka VŠZ pro pedagogickou činnost doc. Němcová, zdůraznila, že od září bude VŠZ přijímat odborníka z oboru ZZ k doplnění personálního stavu pedagogů –okamžitá pozitivní reakce studentů 2. APA chybějící skříňky na věci studentů v Motole, nebylo dosud sděleno ani vedoucí skupiny, ani garantce odborné praxe pí. Pavlicové, možnost levnějších obědů – pouze v Podolí jako u přímého smluvního partnera, pomůcky na porody v Motole půjčují (budeme pořizovat pro školu) – Garneková, Kalinová 3. APA dotaz, kdy přestávají být studenty školy (den promoce) ERASMUS – nemáme dostatek informací 3. APA - 3. AZZ - bez připomínek 3. CZZ – 3. CVS - kdy bude znám seznam jmen na státní závěrečné zkoušky - kdy studijní vrátí odevzdané indexy - dotaz na ubytovací stipendia – je nutné podat žádost, studijní oddělení vyhlašuje - termíny předložení žádostí na SharePoint 3. ARA - vše v pořádku, bez připomínek, proč je omezený počet vstupenek na promoce, ředitel objasnil (omezená kapacita Brožíkovy síně, požadavek poskytovatele, organizační zvládnutí – úroveň průběhu slavnostního aktu). Další připomínky nebyly, ředitel VŠZ, o. p. s. ukončil jednání s konstatováním, že zpětná vazba od studentů na průběh a zabezpečení studia je pro vedení vysoké školy velmi důležitá. Zapsala: Ing. Jana Pastyříková Schválili: doc. PhDr. Jitka Němcová, PhD. Ing. František Kunc, PhD.