VYSOKÁ ŠKOLA ZDRAVOTNICKÁ, o.p.s. se sídlem Duškova 7, Praha 5, PSČ 150 00 Zápis ze zasedání studentského parlamentu, konaného dne 22.3.2012 Přítomni: Ing. František Kunc, PhD. - ředitel; Lucie Čedíková, MBA - tajemník a zástupci studentů - viz prezenční listina Nepřítomni: zástupci studentů z ročníku 1 ZZ, 1 RA, 2 VS, 3 ZZ, 3 RA Program ředitel - Ing. František Kunc, PhD. 1. PREZENCE 2. ZAHÁJENÍ PRAVIDELNÉHO ZASEDÁNÍ STUDENTSKÉHO PARLAMENTU 3. PROMOCE I v letošním roce je potvrzena pro promoce absolventů VŠZ, o.p.s. Brožíkova síň na Staroměstské radnici v Praze - podrobné informace na webových stránkách školy. 4. ODBORNÉ PRAXE Novou koordinátorkou odborných praxí je paní Jindřiška Pavlicová - kontaktní údaje jsou zveřejněny na Share-Pointu. Praxe pro letní semestr ak. roku 2011/2012 se zajišťují v přechodném období souběžně s vedoucími studijních skupin, od zimního semestru ak. roku 2012/2013 již bude tuto agendu zpracovávat pouze paní Pavlicová. Bude také provádět supervize odborných praxí na pracovištích a evaluace odborných praxí se studenty. 5. SYSTÉM ORIGINALITY PÍSEMNÝCH PRAXÍ V rámci zvyšování kvality a v souladu s požadavky MŠMT prochází od ak. roku 2011/2012 veškeré bakalářské práce studentů VŠZ, o.p.s. procesem kontroly originality v aplikaci EPHORUS. Následuje prezentace k tomuto tématu a následná diskuse. 6. ERASMUS Apeluji na studenty, aby byli aktivnější v oblasti zájmu o zahraniční studentské mobility v rámci programu EU Erasmus. V loňském ak. roce nevyjel za VŠZ, o.p.s. ani jeden student! Studenti, kteří mají zájem, se ohlásí u tajemníka VŠZ, o.p.s. Následuje prezentace k tomuto tématu a následná diskuse. 1 7. SHARE-POINT Připojení do aplikace je dle sdělení zástupců studentů již lepší, zlepšuje se po konzultaci s panem Ing. Měchurou a panem Mgr. Polákem. INFO: V levém sloupci aplikace je odkaz „knihovny" a dále „podklady k výuce". Zde se nacházejí vznikající studijní opory k předmětům: anatomie, fyziologie a patologie a také prostor pro diskusi. Tyto materiály se postupně doplňují. Přibližně do 2 let budou pak plně funkční jako e-learningové studijní opory. 8. KOORDINAČNÍ MEETING K PROJEKTU LEONARDO DA VINCI Od 18. do 20. dubna 2012 se uskuteční v Praze koordinační meeting mezinárodního projektu Leonardo da Vinci „TACT EUROPE", jehož je VŠZ, o.p.s. partnerem. Vítáme studenty, kteří by měli zájem podílet se na přípravě a realizaci tohoto meetingu. Dalšími partnery jsou delegace z Francie, Itálie a Řecka. Tématem projektuje: „Edukační činnost v ošetřovatelství o nemocné Alzheimerem" Předpokladem pro účast v týmu za VŠZ, o.p.s. je znalost anglického jazyka a časová flexibilita v tomto období. Zájemci o spolupráci - kontaktujte, prosím, tajemníka VŠZ, o.p.s. 9. PROJEKTY OPPA - INFORMACE PRO STUDENTY Název projektu: Vytvoření e-learningových studijních programů pro teoretické předměty ve zdravotnictví Registrační číslo: CZ.2.17/3.1.00/33326 Vysoká škola zdravotnická získala projekt, který je podpořen v rámci operačního programu OPPA, který je spolufinancován ESF. Cílem projektuje vytvořit studijní opory v předmětech Anatomie, Fyziologie a Patologie. V únoru 2012 byl spuštěn zkušební provoz pro předmět Patologie. Podklady k výuce najdete na SharePointu na domovské stránce v levém sloupci pod Knihovny - Podklady k výuce. Materiály budou průběžně aktualizovány. Studenti mohou studijní opory připomínkovat na webovém diskusním portálu SharePoint. Na domovské stránce v levém sloupci pod Diskuse najdete Diskusní fórum pro projekt Vytvoření e-learningových studijních opor pro teoretické předměty ve zdravotnictví. Pokud kliknete na Přidat novou diskusi, můžete vložit svůj příspěvek. Název projektu: Inovace předmětů zaměřených na odbornou praxi v bakalářských studijních programech Registrační číslo: CZ.2.17/3.1.00/34452 Vysoká škola zdravotnická získala projekt, který je podpořen v rámci operačního programu OPPA, který je spolufinancován ESF. Cílem projektu je zkvalitnit přípravu studentů na odbornou praxi a zkvalitnit výstupy z praxe. Výstupem klíčové aktivity 3 budou inovované logbooky pro obor VS, PA, ZZ a RA. Studenti mohou současné logbooky připomínkovat na webovém diskusním portálu SharePoint. Na domovské stránce v levém sloupci pod Diskuze najdete Diskusní fórum pro logbook. Pokud kliknete na Přidat novou diskuzi, můžete vložit svůj příspěvek. Všechny příspěvky budou vyhodnoceny a případně zohledněny při přípravě nových inovovanýchlogbooků. 2 10. PŘÍSPĚVKY ZÁSTUPCŮ STUDENTŮ • VS 1. ROČNÍK - děkujeme za zřízení společenské místnosti - kuchyňky; prosíme, zda by nemohla být vybavena ještě jednou mikrovlnou troubou - prosíme, zda by slovenští vyučující nemohli mít prezentace a zkušební testy v češtině - s odbornou praxí jsme spokojeni - bylo by možné zjednodušit LogBook? ano, druhá mikrovlná trouba je možná. příslušně vyučující budu v tomto smyslu informovat. logbookyse budou v dohledně době inovovat v rámci projektu oppa. • PA 1. ROČNÍK - test z informatiky od Ing. Měchury je příliš těžký - vzory smluv pro individuální praxe - několikrát se během krátké doby měnily a museli jsme je tak mnohokrát opravovat s ing. měchurou jsme již tento problém diskutovali, zkušební testy budou upraveny. souvisí s „přechodným" obdobím, kdy se nastavoval nový systém koordinace odborných praxí, bude dopracováno v nejkratšídobě. • ra 1. ročník chválíme pana Mgr. Prokopa, rádi bychom ho měli na výuku i v příštích letech někteří vyučující (doc. Obenberger) nezohledňují ind. studijní plán, který máme se studijním oddělením nastaven s panem mgr. prokopem počítáme pro výuku i v dalším období. doporučuji tuto záležitost prodiskutovat přímo s vyučujícím - upozorním studijní oddělení. • PA 2. ROČNÍK - Dr. Klikarová nám dala jen termíny na zkoušky a dále s námi nekomunikuje v případě nedohody s vyučujícím se obraťte na studijní oddělení-mgr. škorpíkovou. • ZZ 2. ROČNÍK - byli jsme dost zklamaní z organizace odborné praxe pro zimní semestr ak. roku 2011/2012. Na údajně domluvené praxi o nás při nástupu nikdo nevěděl. Jak to bude s organizací odborné praxe pro letní semestr? - pracoviště gynekologie, JIP a ARO. - seminář k bakalářským pracem - Dr. Jahodová: bylo by možné navrhnout nějaká témata vhodná pro obor ZZ? A také nové vzory pro zpracování práce - kazuistiky ošetřovatelského procesu jako u oboru VS pro nás nejsou vhodné. - stále nám ve výuce chybí modely a nové učební pomůcky, stěžují si i vyučující 3 ve věci organizace odborné praxe pro letní semestr proběhne koordinační schůzka s vedoucí studijního oboru, paní dr. moravcovou. praxe v letním semestru na gynekologii, jip a aro bude v režimu vs. po poradě s dr. jahodo vou připra víme no vé vzor y pro zpra co vání bakalářských pra cí. po rozjezdu nového oppa projektu se budou realizovat nákupy nových učebních pomůcek a modelů (resuscitačnímodel atd.). • RA 2. ROČNÍK - jsme se vším spokojeni • VS 3. ROČNÍK - chválíme za spolupráci paní Mgr. Skorpíkovou - bude možnost návazného mgr. studia? - jak to vypadá s mgr. studiem TCM? byli jsme s paní prorektorkou na jednání na jedné z veřejných zahraničních univerzita dohodli jsme možnost studia na vazujícího studijního magisterského programu v oboru „ošetřovatelství". smlouva za všz je již podepsána, čekáme na podpis protistrany. podmínkou nástupu na mgr. studium je roční praxe v oboru po získání titulu bakalář. organizace studia by měla být formou dálkového studia; dvoutýdenní soutředění v rámci jednoho semestru. toto mgr. studium by mělo být i pro absolventy oboru pa, absolventi oboru zz jsou v jednání. o zahájení dalšího stupně studia tradiční čínská medicína - magisterské studium-zatím jednáme. • PA3. ROČNÍK - podle sdělení Mgr. Garnekové musí být k odevzdávané Bc. práci přiložen posudek originality. Mgr. Garneková je ve škole 1 - 2x týdně. Jak to máme řešit? - musí být oponent k Bc. práci nahlášen do odevzdání Bc. práce? pokud nebude přítomen vedoucí studijní skupiny, můžete o posudek originality požádat z důvodu časové tísně tajemníka všz. Termín nahlášeníoponenta k Bc. prácije shodný s termínem k odevzdání Bc. prací - tedy do 2.4.2012. Studenti, kteří zažádali o prodloužení termínu odevzdání Bc. práce, nahlásí oponenta kbc. práci v prodlouženém terk4ínu, který jim byl na odevzdání bc. práce schválen. ti studenti, kteří odevzdali bc. práci v řádném termínu a nenahlásili oponenta, měli by nahlásit oponenta v náhradním termínu nejpozději do 6.4.2012 - možno i telefonicky: tel: 210 082 412. pro všechny osta tní případy doporučujeme individuální konzulta Cl na studijním oddělení všz. 4 11. OSTATNÍ / V Praze dne 22.3.2012 Zapsala: Lucie Čedíková Ověřil: Ing. František Kunc, PhD.