STANOVIŠTĚ 1 KPR · KPR ve dvojici (A, B) · A zahajuje stlačování hrudníku a prosí B o napojení na elektrody · Volá se lékař · B nalepuje elektrody a spouští Analýzu · Rytmus aystolie – pokračuje se ve stlačování (B) · A si kompletuje obličejovou masku, filtr a ambuvak – prodechne · Začínají počítat 30:2 (B stlačuje, A ventiluje a chystá si LMA) · Po zvedení LMA situace končí STANOVIŠTĚ 2 KPR · KPR ve dvojici (A, B) · A zahajuje stlačování hrudníku a prosí B o napojení na elektrody · Volá se lékař · B nalepuje elektrody a spouští Analýzu · Rytmus komorová fibrilace – pokračuje se ve stlačování (B), A provede nabití energie a výboj, B pokračuje ve stlačování · A si kompletuje obličejovou masku, filtr a ambuvak – prodechne · Začínají počítat 30:2 (B stlačuje, A ventiluje a chystá si LMA) · Po zvedení LMA situace končí STANOVIŠTĚ KPR DÍTĚTE · Vezme dítě od matky – snaží se jí zabavit (očkovací průkaz) · Provedení Gordonova manévru u dítěte · 5 inciálních dechů a start KPR · Dotazy ohledně KPR u novorozenců (kanylace pupečníku, podání adrenalinu, podání výbojů energie 4J/kg) STANOVIŠTĚ zástava masivního krvácení · Krvácející končetina/tříslo/krkavice · Komunikace s pacientem · Zástava pomocí obvazu, škrtidla, turniketu · Dotazy k hemorhagickému šoku (balancované krystaloidní roztoky) STANOVIŠTĚ POLYTRAUMA · Ve dvojici · Pacient po DN – vyproštěn HZS, leží na studené zemi, krvácí mu bérec, komunikuje · A (za hlavou), B u těla · A pokyne B, aby zastavil krvácení na končetině · A drží hlavu a pokyne B o krční límec a přiloží · Provedou vyšetření A, B (poslech, saturace), C (a. radialis), D (vyšetření neurologické, glymča), E (od hlavy k patě + termoregulace!!!) STANOVIŠTĚ základy farmakologie · Nor/Adrenalin · Nitromint · Ventolin/Syntophylin · Kortikoidy · Exacyl · Dithiaden · Celková anestetika · Benzodiazepiny · Heparin, kardegic · Opiáty, analgetika v PNP · Ne/depolarizující myorelaxantia STANOVIŠTĚ ekg · Rozbor 10 EKG (sinus, brady/tachy, Fi síní, VF, KTACHY, AV blok, asystolie, elevace, deprese) STANOVIŠTĚ bezvědomí · Vždy se bude jednat o vyšetření ABCDE Příklad hypoglykémie Žák: Haló, jak se jmenujete? Lektor: neodpovídá Žák: Bolestivý podnět Lektor: neodpovídá Žák: kontroluje A Lektor: pacient spontánně dýchá Žák: vyšetření B Lektor: poslech bilaterálně stejný, bez vedlejších fenoménů, saturace 95 % Žák: vyšetření C Lektor: popisuje tlak, pulzy, EKG Žák: vyšetření D Lektor: glykémie 1,2, končetiny obranná reakce na podráždění Žák: vyšetření E Lektor: popíše, co žák vidí · Žák vždy musí říct, jaké vyšetření by provedl, jinak se od lektora nedozví odpověď · Když žák zjistí nějakou významnou změnu, musí provést ihned intervenci (např. saturace 90 % - musí hned sám podat kyslík – lektor pouze řekne, zda se stav upravil · Modality: hyperglykémie, CMP, AIM, intoxikace, krvácení, dehydratace STANOVIŠTĚ AED · Manipulace s AED na figuríně STANOVIŠTĚ vyšetření hrudníku · Poslech fenoménů · Dekomprese tenzního PNO · Dotazy k dušnosti v PNP (ne/kardiální) STANOVIŠTĚ vyšetření břicha · Vyšetření břicha fyzikálně · Dotazy k NPB STANOVIŠTĚ vyšetření pacienta u stavů s nízkou prioritou (pacient při vědomí) · Teplota, intoxikace, hyperventilace, kolaps, stav po pádu, zhoršení stavu