Vysoká škola zdravotnická, o.p.s. - Vysoké školy PRAKTICKÝ LIST STUDENTA Předmět: ZZKOM23525 Komunikace a krizová komunikace Jméno: Obor: ZZ List číslo: 1 --------------------------------------------------------------------------------------- 1. Lidské potřeby, klasifikace a uspokojování potřeb. Hierarchie hodnot a změny hodnotového systému při nemoci. Úkoly: · Definujte potřebu · Kdo popsal hierarchii potřeb a jak se potřeby dělí · Jak se mění hierarchie potřeb při zdraví a nemoci? 2. Etické problémy ve zdravotnictví – akutní medicína, paliativní medicína, gynekologie a porodnictví, multikulturní ošetřovatelství, transplantační program. Úkoly: · Uveďte u každého problému dvě události charakterizující dilema, např. akutní medicína (DNR, ošetřování řidiče, který zabil dítě…) 3. Aspekty verbální a neverbální komunikace s pacientem v PNP Úkoly: · Popište rozdíly mezi verbální a nonverbální komunikací · Jaké jsou zásady komunikace s pacientem? · Co by měl udělat ZZ jako první, když pacientovi přijde? · Nezapomeňte, že nejdůležitější je chování a složky komunikace musí být sladěny 4. Konflikt, jeho fáze a možnosti řešení Úkoly: · Definujte konflikt, agresi, násilí · Popište fáze konfliktu jednotlivě (startovací, eskalační krizová, uvolnění, post krizová deprese) · Jaká je prevence konfliktů v ZZS, na ARO a JIP mezi personálem a třetími stranami? 5. Sociální interakce ve zdravotnickém prostředí – interpersonální percepce, prostředí v roli léčebného činitele, vztahy mezi nemocnými, hospitalismus Úkoly: · Definujte pojmy za dané v otázce · Jak se projevuje hospitalismus u dětí a u seniorů · Jak ovlivňuje prostředí nemocnice psychiku nemocného?