Vysoká škola zdravotnická, o.p.s. - Vysoké školy PRAKTICKÝ LIST STUDENTA Předmět: ZZPKO39475 Profesionální komunikace a prevence násilí 5 (zima 2020) Jméno: Obor: ZZ List číslo: 2 --------------------------------------------------------------------------------------- 6. Nemoc jako náročná životní situace, modely nemoci, autoplastický obraz nemoci, iatropatogenie/sorogenie, hierarchie hodnot a změny hodnotového systému při nemoci. Úkoly: · Definujte nemoc a zdraví dle WHO · Definujte iatropatogenie/sorogenie · Zahrňte Maslovowu hierarchii hodnot 7. Krizová intervence, psychologická první pomoc - suicidální chování, péče o pacienty ohrožené suicidiem, pomoc při depresivních stavech. Úkoly: · Definujte pojmy v otázce · Popište SPIS a rozdíl mezi peerem a interventem a psychologem 8. Psychologická problematika umírání a smrti. Eutanazie. Úkoly: · Definujte umárání a smrt · Popište fáze vyrovnávání se smrtí blízké osoby podle Elizabet Kübler Rossové · Člověk při umírání nesmí trpět hladem, kyslíkem a bolestí 9. Domácí násilí v PNP. Syndrom CAN. Ohlašovací povinnost trestných činů. Úkoly: · Definujte domácí násilí a syndrom CAN, Münchhausenův syndrom a syndrom Stockholmský · Jaká je ohlašovací povinnost u trestných činů a co je povinnost činy překazit? 10. Psychologie zdraví a nemoci, fáze nemoci. Úkoly: · Definujte nemoc a zdraví dle WHO · Definujte iatropatogenie/sorogenie · Zahrňte Maslovowu hierarchii hodnot