Vysoká škola zdravotnická, o. p. s. Praha 5, Duškova 7 LOGBOOK STUDIJNÍ PROGRAM - ZDRAVOTNICKÉ ZÁCHRANÁŘSTVÍ BAKALÁŘSKÉ STUDIUM Tento materiál používá výstup z projektu Inovace předmětů zaměřených na odbornou praxi v bakalářských studijních programech, registrační číslo: CZ.2.17/3.1.00/34452, který realizovala Vysoká škola zdravotnická, o. p. s., Praha 5, Duškova 7, 150 00. Projekt byl podpořen v rámci operačního programu OPPA (Operační program Praha - Adaptabilita, http://www.prahafondy.eu/cz/oppa.html), který je spolufinancován ESF (Evropský sociální fond, http://www.esfcr.cz/). Vysoká škola zdravotnická, o. p. s. Praha 5, Duškova 7, 150 00 foto Studijní program: Zdravotnické záchranářství Jméno a příjmení: ...............................................................……….. Studium zahájeno v akademickém roce: ..........................……….. Studium ukončeno v akademickém roce:.........................……….. Vážený(á) studente, studentko, rozhodl(a) jste se studovat v bakalářském studijním programu Zdravotnické záchranářství. V tomto programu činí odborná praxe celkem přes 1 800 hodin. Praxi budete absolvovat v blocích v jednotlivých semestrech dle rozpisu. Je nutné, abyste získal(a) dovednosti v různých klinických oborech a byla tak naplněna vyhláška č. 39/2005, Sb. Tento text Vám má být průvodcem a usnadní Vaší orientaci při plnění odborné praxe na klinických pracovištích. Úkoly, které budete individuálně plnit a potvrdíte svou kompetenci v jednotlivých aktivitách. Součástí je přehled výkonů, kterým budete během doby studia dokumentovat splnění doporučených ošetřovatelských aktivit. Je to jedna z podmínek získání zápočtu v jednotlivých semestrech. Odbornou praxi organizačně zajišťuje koordinátorka odborných praxí, která spolupracuje s ročníkovou vyučující, s vedoucím programu, prorektorem pro pedagogickou činnost, s managementem zdravotnických i nezdravotnických zařízení (metodikem praktické výuky a sestrami, které vedou praxe studentů - mentorkami). Ročníková vyučující provádí kontrolu plnění obsahu a cílů praxe v jednotlivých ročnících včetně supervize (konzultací) a uděluje zápis do IS. Ročníková(ý) vyučující: pro 1. ročník: …………………….……………………………………..……………………….. kontakt: ………………………………………………….……………………………………… pro 2. ročník: ……………………………………………………………………………………. kontakt: ………………………………………………….……………………………………… pro 3. ročník: ………………………………………………………..………………………….. kontakt:.....................................................................…………………………………………… OBSAH PROHLÁŠENÍ STUDENTA...............................................................................................................6 INFORMACE O RIZICÍCH PRÁCE VE ZDRAVOTNICKÉM ZAŘÍZENÍ ....................................7 POSTUP PŘI PORANĚNÍ NEZNÁMOU NEBO POUŽITOU INJEKČNÍ JEHLOU, OSTRÝM PŘEDMĚTEM NEBO PŘI MIMOŘÁDNÉ EXPOZICI BIOLOGICKÉMU MATERIÁLU............7 POUČENÍ O BEZPEČNOSTI A OCHRANĚ ZDRAVÍ (BOZP) A POŽÁRNÍ OCHRANĚ (PO) ...8 1 PŘÍPRAVA NA ODBORNOU PRAXI .........................................................................................11 1.1 Organizace praxe v klinických podmínkách................................................................................12 1.1.1 Doporučení studentům:............................................................................................................12 2 PŘEHLED ODBORNÉ PRAXE ....................................................................................................14 2.1 Obecné cíle odborné praxe...........................................................................................................15 3 SEZNAM PRAKTICKÝCH VÝKONŮ PODLE ROČNÍKŮ .......................................................16 3.1 Přehled doporučených pracovišť .................................................................................................18 4 PODMÍNKY HODNOCENÍ ODBORNÉ PRAXE A UDĚLENÍ ZÁPOČTŮ ..............................20 5 PRÁVA A POVINNOSTI STUDENTŮ ........................................................................................22 5.1 Kompetence sester/mentorek .......................................................................................................22 6 PŘEHLED PLNĚNÍ OŠETŘOVATELSKÝCH INTERVENCÍ A CÍLŮ.....................................24 6.1 Osobní cíle studenta.....................................................................................................................24 6.2 Aktivity, které studenti plní na všech pracovištích......................................................................25 7 PŘEHLED PRŮBĚHU ODBORNÉ PRAXE - docházka...........................................................266 7.1 Přehled průběhu náhradní odborné praxe – docházka ................................................................27 8 HODNOCENÍ PRAXE STUDENTEM.......................................................................................344 9 ZÁZNAM O ABSOLVOVANÝCH EXKURZÍCH A STÁŽÍCH................................................35 10 HODNOCENÍ STUDENTA PRACOVIŠTĚM...........................................................................36 10.1 Hodnocení studenta na odborné praxi mentorem .....................................................................50 11 POZNÁMKY (hodnocení praxe studentem) ...............................................................................53 6 PROHLÁŠENÍ STUDENTA Já, níže podepsaný/á, Jméno, příjmení: ……………………………………………………………………………………………………………………………… Datum narození: ……………………………………………………………………………………………………………………………… Bydliště: …………………………………………………………………………………...……………………………………………………… Studijní program: ……………………………………………………………………………………………………………………………………… v souvislosti s výkonem této odborné praxe, prohlašuji a svým podpisem stvrzuji, že jsem: a) byl/a seznámen/a se svými povinnostmi s ohledem na konkrétní náplň odborné praxe; b) bezúhonný/á, nejsem stíhán/a pro podezření ze spáchání úmyslného trestného činu spáchaného v souvislosti s poskytováním zdravotní péče, ani jsem nebyl/a pro takový trestný čin v minulosti odsouzen/a; c) zdravotně způsobilý/á k činnostem, jež budou tvořit náplň odborné praxe; d) jsem řádně očkován/a proti infekčním nemocem v souladu s vyhl. č. 537/2006 Sb., o očkování proti infekčním nemocem, v platném znění; e) byl/a seznámen/a s vnitřními předpisy zdravotnického zařízení vztahujícími se k vykonávané odborné praxi a s předpisy v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci; f) byl/a seznámen/a s tím, že jsem oprávněn/a ke vstupu pouze na přidělené pracoviště zdravotnického zařízení v souladu s náplní odborné praxe a že jsem oprávněn/a ke vstupu na jiná pracoviště zdravotnického zařízení jen na základě pokynu nebo povolení školitele nebo jiného pověřeného zaměstnance zdravotnického zařízení; g) byl/a seznámen/a se svou povinností zachovávat mlčenlivost dle obecně závazných právních předpisů o všech skutečnostech týkajících se zdravotního stavu pacientů a údajů ze zdravotnické dokumentace pacientů, s nimiž se během odborné praxe seznámím; Tuto mlčenlivost se zavazuji zachovávat jednou pro vždy, tj. i po ukončení praxe a studia. Tento závazek mlčenlivosti se nevztahuje na případy, kdy povinnost oznamovat určité věci stanoví zákon; h) byl/a seznámen/a s tím, že právo nahlížet do zdravotnické dokumentace pacienta mám pouze za podmínek stanovených v ustanovení odst. 3 § zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, v platném znění, a to jen u pacientů stanovených školitelem nebo jiným pověřeným zaměstnancem zdravotnického zařízení a zásadně jen se souhlasem těchto pacientů nebo jejich zákonných zástupců. V Praze, dne podpis studenta/ky 7 INFORMACE O RIZICÍCH PRÁCE VE ZDRAVOTNICKÉM ZAŘÍZENÍ Zdroje rizik jsou: • biologičtí činitelé - nebezpečí infekce, jejímž zdrojem mohou být kontaminované nástroje, biologický materiál, použité prádlo, infekční odpad • Nebezpečné chemické látky a přípravky - jsou označeny výstražnou značkou podle druhu nebezpečnosti • medicinální plyny - jsou používány v rozvodech nebo medicinálních plynů nebo tlakových nádobách jsou označeny příslušným symbolem s uvedením druhu plynu • mechanická rizika - riziko pádu, poranění ostrými předměty (např. injekční jehly, nůžky, střepy z ampulí či ostatních prostředků, apod.) POSTUP PŘI PORANĚNÍ NEZNÁMOU NEBO POUŽITOU INJEKČNÍ JEHLOU, OSTRÝM PŘEDMĚTEM NEBO PŘI MIMOŘÁDNÉ EXPOZICI BIOLOGICKÉMU MATERIÁLU V souladu s Metodickým návodem Ministerstva zdravotnictví č. j.: MZDR 36368/2007, k zabezpečení jednotného postupu zdravotnických zařízení a orgánů ochrany veřejného zdraví na úseku prevence virového zánětu jater A (VHA), B (VHB), C (VHC), D (VHD) a E (VHE) je vydán tento povinný postup při poranění osob neznámou nebo použitou injekční jehlou nebo při mimořádné expozici biologickému materiálu. Postup při poranění: 1. Nechat ránu několik minut krvácet, pak asi 10 minut důkladně vymývat mýdlem nebo detergentním roztokem a desinfikovat přípravkem s virucidním účinkem dle dostupnosti na konkrétním pracovišti. V případě drobných poranění, která prakticky nekrvácejí, začít s vymýváním ihned nebo krvácení vyvolat. Profylaxe nákaz přenosných krví dále vyžaduje návštěvu praktického lékaře pro dospělé či lékaře závodní preventivní péče za účelem odběru vzorku krve pro ověření stavu imunity poraněné osoby vůči virovým hepatitidám VHA, VHB, VHC v době expozice nákaze a je-li známý pacient, jehož biologickému materiálu byla poraněná osoba exponována, je nutné vyšetření na virové hepatitidy, případně HIV u tohoto pacienta. Praktický lékař pro dospělé nebo lékař závodní preventivní péče vyhodnotí situaci a stanoví další postup v souladu s Metodickým návodem MZ ČR k řešení problematiky infekce HIV/AIDS v ČR a v souladu s Metodickým pokynem MZ ČR Prevence virového zánětu jater A(VHA), B(VHB), C(VHC), D(VHD) a E(VHE). 2. Nahlásit poranění vedoucímu pracoviště, na kterém praxe probíhá a provést zápis do knihy úrazů na pracovišti. 3. Nahlásit emailem poranění pověřené pracovnici BOZP a v nejbližším možném termínu provést zápis do knihy úrazů ve VŠZ, o. p. s., Praha 5, Duškova 7. 8 Pověřená osoba BOZP ve VŠZ, o. p. s., Praha 5, Duškova 7: Lenka Novotná Kontakt: novotna@vszdrav.cz 4. Kopii zápisu o poranění a provedeném opatření, event. stanoveném lékařském dohledu z protiepidemického odboru Krajské hygienické stanice příslušné dle realizace odborné/individuální praxe, uložit u koordinátorky odborné praxe (event. v kanceláři VŠZ, o. p. s.). 5. Student/ka doloží kopii zápisu hlášení o úrazu z pracoviště pověřené pracovnici BOZP ve VŠZ, o. p. s., Praha 5, Duškova 7. POUČENÍ O BEZPEČNOSTI A OCHRANĚ ZDRAVÍ (BOZP) A POŽÁRNÍ OCHRANĚ (PO) Student bere na vědomí, že k ochraně vlastního zdraví i zdraví ostatních fyzických osob, je povinen: • podrobit se povinnému očkování proti virové hepatitidě B dle vyhlášky MZ č. 537/2006 Sb., o očkování proti infekčním nemocem (§ 9, odst. 1) • odpovídat za škodu, kterou způsobil při teoretickém nebo praktickém vyučování nebo odborné praxi, nebo v přímé souvislosti s nimi (§ 28 nařízení vlády č. 108/1994 sb., kterým se provádí zákoník práce a jeho novela č. 461/2001 Sb.); • nepoužívat alkoholické nápoje a nezneužívat jiné návykové látky během výuky na pracovištích školy, ve zdravotnických zařízeních i mimo ně; • dodržovat zákaz kouření v objektech školy a zdravotnických zařízeních, do výuky přicházet vždy duševně i fyzicky zcela připraven; • v případě podezření z použití alkoholických nebo návykových látek, podrobit se na výzvu pedagogického vedoucího lékařskému vyšetření; • dodržovat právní předpisy a ostatní předpisy a pokyny k zajištění bezpečnosti při práci, dodržovat zásady bezpečného chování, stanovené pracovní postupy a hygienické režimy při praktickém vyučování v laboratořích a ve zdravotnických zařízeních; • oznamovat vedoucímu výuky praktického vyučování a odborné praxe nedostatky a závady, které by mohly ohrozit bezpečnost práce nebo způsobit požár; • dle svých možností se zúčastňovat jejich odstraňování; • na výuku, cvičení nebo odbornou praxi nenosit větší částky peněz, šperky a jiné cennosti, v případě nezbytnosti je uložit podle pokynu vedoucího pedagogického pracovníka; v žádném případě je nenechávat v šatnách, v uzamčených šatních skříních; svršky si ukládat na k tomu určených místech; • zúčastnit se poučení před zahájením výuky a praktického vyučování nebo odborné praxe o zásadách dodržování bezpečnosti práce a požární ochrany na daném pracovišti a podrobit se přezkoušení z jejich znalosti, případný úraz okamžitě hlásit vedoucímu výuky; • při zcizení osobních věcí uložených na obvyklém místě v době výuky, ztrátu oznámit vedoucímu výuky, příp. vedoucímu studijní skupiny, ve zdravotnických zařízeních vedoucímu zaměstnavateli, případnému právnímu oddělení a zabezpečit oznámení cenných věcí Policii České republiky; 9 • počínat si tak, aby nezadal příčinu ke vzniku požáru, neohrozil život a zdraví osob a majetek. Při vzniku požáru, živelné pohromy a jiných mimořádných události poskytovat přiměřenou pomoc. Uhasit požár nebo provést nutná opatření k zamezení jeho šíření a neodkladně jej hlásit (vedoucímu, ohlašovně požáru) - zákon 133/1985 Sb., v platném znění; • zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech souvisejících s osobními údaji o pacientech, které se dozví při výuce a praktickém vyučování nebo odborné praxi (povinná mlčenlivost ze zákona 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, § 51, odst. 5 bod c); • porušení je postižitelné podle § 178 zákona č. 290/1993 Sb. Bezpečnost práce • Mezi základní povinnosti jakéhokoliv školního zařízení je zajistit bezpečnost a ochranu zdraví všech osob, které se nacházejí v jejich objektech nebo provádějí činnosti pod vedením takového školního zařízení. • Zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví se týká jak stavu budov a jiných objektů včetně jejich technického zařízení, tak používaných strojních zařízení a jiného vybavení. Do této oblasti patří i organizační opatření k zabránění škodám na zdraví a majetku. Povinnost studentů • Každý student je povinen dbát o zdraví své i zdraví ostatních osob, které mohou být ovlivněny jeho chováním. Student se musí chovat tak, aby pokud možno nedošlo k poškození jeho vlastního zdraví nebo zdraví jiných osob. Je povinen dodržovat zásady bezpečného chování v objektech školy nebo při akcích organizovaných školou nebo při odborné praxi. To znamená zejména být opatrný při chůzi, neběhat po chodbách a schodištích. Při manipulaci a přenášení předmětů musí zachovat opatrnost, aby nedošlo k úrazu. Je zakázáno používat v objektech školy a zdravotnických zařízeních alkoholické nápoje a jiné návykové látky a nastupovat pod jejich vlivem na výuku a organizované akce nebo odbornou praxi. Student je povinen dodržovat příkazy a zákazy svých vyučujících a zaměstnanců školy a zdravotnických zařízení. • Dále je povinen dodržovat písemné příkazy a zákazy, zejména bezpečnostní a požární tabulky. Student je povinen ohlásit svému vyučujícímu nebo zaměstnanci zdravotnického zařízení jakékoliv poškození zdraví (i drobná poranění), ke kterému dojde při výuce nebo při organizované akci nebo odborné praxi. Nesmí vstupovat na technická pracoviště školy a zdravotnických zařízení (např. elektrorozvodny, kotelny apod.). Nesmí manipulovat se stroji a zařízením, pokud to není součást výuky nebo jiné nařízené činnosti nebo odborné praxe. Je povinen dodržovat stanovené návody k obsluze, se kterými musí být seznámen. Je povinen používat osobní ochranné pomůcky, pokud je to součástí prováděné činnosti (např. na exkurzích organizovaných školou nebo odborné praxi). Jsou zakázány jakékoliv nevhodné žerty. Činnost při vzniku požáru • Každý je povinen při vzniku požáru informovat všechny osoby, které by mohly být požárem ohroženy, zpravidla voláním „H O Ř Í". Dále je každý povinen snažit se vznikající požár uhasit, odstranit z jeho blízkosti hořlavé a jiné nebezpečné látky. Pokud je to možné, musí se zamezit přístupu čerstvého vzduchu. Přivolání požární jednotky: Ohlašovně požárů sdělíme místo (adresu) požáru, co hoří, své jméno a telefonní číslo, ze kterého voláme. • Při vyhlášení požárního poplachu všechny osoby ihned opustí ohrožený prostor, s výjimkou těch, které provádějí hasební nebo evakuační práce. Každý je povinen ohlásit vzniklý požár 10 v kanceláři sekretariátu školy nebo určeném pracovišti ve zdravotnickém zařízení, i když požár sám uhasil! • Používání přenosných hasicích přístrojů: Před použitím hasicího přístroje si musíme uvědomit, zda nehrozí nebezpečí úrazu elektrickým proudem. Je přísně zakázáno hasit vodou nebo pěnou elektrická zařízení. Prakticky na všechny druhy požárů, včetně elektrických zařízení, jsou určeny hasicí přístroje práškové. Sněhové hasicí přístroje jsou určeny na hašení elektrických zařízení, potravin, knihoven apod. Hasicí přístroje chemické (halon, bromid apod.) jsou určeny na hašení zejména vozidel na volných prostranstvích, protože jejich výpary jsou zdraví škodlivé. Hasicí přístroje spouštíme až před jejich bezprostředním použitím a po jejich odjištění pojistkou pod spouštěcím knoflíkem nebo drátkem s očkem. Postupujeme podle návodu, uvedeném na každém hasicím přístroji. Očkování VHB Datum kontroly Podpis koordinátorky odborných praxí Podpis studenta BOZP Ročník Datum školení Podpis koordinátorky odborných praxí Podpis studenta 1. ročník 2. ročník 3. ročník Postup při poranění neznámou nebo použitou injekční jehlou, ostrým předmětem nebo při mimořádné expozici biologickému materiálu Datum poučení Podpis koordinátorky odborných praxí Podpis studenta 11 1 PŘÍPRAVA NA ODBORNOU PRAXI Odborná praxe se řídí zákonem č. 96/2004 Sb., o nelékařských a zdravotnických povoláních, ve znění zákona č. 105/2011 Sb., činnosti Zdravotnického záchranáře jsou stanoveny v souladu s § 17 vyhlášky č. 55/2011 Sb. Příprava na praxi v klinických podmínkách je realizována formou schůzky vedoucí studijní skupiny a koordinátorky odborných praxí se studenty, na které budete informováni o povinné dokumentaci, úkolech pro konkrétní semestr, hodinové dotaci, přehledu pracovišť a o způsobu rozpisu služeb (kontakt na sestry/ mentorky). Veškeré důležité pokyny, týkající se praxí, formuláře a dokumenty naleznete na http://www.vszdrav.cz/cz/vszdrav/studium/praxe-studentu/ a také v informačním systému.. Studenti odevzdají koordinátorce odborných praxí: - potvrzení o očkování proti virové hepatitidě B (poslední dávka je minimálně měsíc před zahájením praxe) Před nástupem na praxi studenti: • absolvují školení o ochraně zdraví a bezpečnosti práce (organizované školou i příslušným pracovištěm) • podepíší prohlášení studenta • mají uzavřenou smlouvu s pracovištěm (zvlášť pro individuální praxi) • zakoupí ochranný pracovní oděv, pracovní obuv (např. fa Cadenza) • jmenovku obdrží na studijním oddělení Pokud vznikne mimořádná událost (např. úraz, napadnutí pacientem apod.), je nutné neprodleně tuto událost nahlásit vedoucímu pracoviště, na kterém praxe probíhá (staniční sestra) a provést zápis do knihy úrazů na pracovišti. Dále také koordinátorce odborných praxí! Odborná praxe je v jednotlivých ročnících specificky zaměřená. Studenti plní odbornou praxi v rozsahu 1 800 výukových hodin na pracovištích, která jsou zvolena pro každého studenta tak, aby 12 se seznámil s provozem, organizací práce, ošetřovatelskou neodkladnou péčí dle studijních plánů jednotlivých ročníků a v souladu s platnou legislativou. Konkrétní pracoviště lze konzultovat s koordinátorkou odborných praxí, která zabezpečí její smluvní potvrzení. Výjimečně lze plnit odbornou praxi v místě bydliště (povoluje ročníkový vyučující). Lze využít jen ta pracoviště, se kterými má VŠZ, o. p. s. uzavřenou smlouvu (viz 3.1). Před zahájením praxe se představte staniční sestře (event. také vrchní sestře) konkrétního oddělení a ve spolupráci s ní vytvořte rozpis služeb dle stanoveného počtu hodin na příslušných pracovištích. Výuková jednotka má 60 minut, dodržujte přestávku dle zákoníku práce, která je 30 minut po 4 odpracovaných hodinách v osmihodinové službě, při 12 hodinové službě 2 x 30 minut. Začátek Vaší pracovní doby respektuje provoz konkrétního pracoviště. 1.1 Organizace praxe v klinických podmínkách Příchod na ošetřovací jednotku: • Ohlaste se u staniční sestry nebo mentorky. • První den budete seznámeni s ošetřovatelským týmem, uspořádáním ošetřovací jednotky, BOZP a organizací práce, specifiky provozu (třídění odpadu, hygienicko-epidemiologickým režimem apod.). • Přeberte si službu od sestry (ústní/písemné hlášení). • Přeberte skupinu nemocných, ověřte si, jestli pacienti souhlasí s tím, že můžete nahlížet do jejich dokumentace a účastnit se u nich ošetřovatelského procesu, představte se pacientům. • Zorganizujte si péči o pacienty, spolupracujte s pověřenou sestrou/mentorkou. • Dodržujte standardy ošetřovatelské péče daného oddělení a zařízení. • Spolupracujte s ostatními členy ošetřovatelského týmu a lékaři. • Aktivně plňte stanovené cíle a intervence dle přehledu výkonů (logbooku). • Na konci služby zhodnoťte svou práci a stanovte si cíle na další den. • Učte se přebírat spoluzodpovědnost za své jednání a chování, snažte se své jednání zdůvodnit a posílit teoretickými vědomostmi. • Buďte aktivním účastníkem ošetřovatelského procesu. • Na konci praxe na příslušné stanici proveďte zhodnocení plnění cílů, vyžádejte si hodnocení a potvrzení o splnění počtu hodin. 1.1.1 Doporučení studentům: • seznamte se s problematikou pracoviště, kde budete plnit praxi; • teoreticky si zopakujte problematiku vedoucí k cílům pro dané období; 13 • buďte vždy upravení, noste jmenovku, dodržujte vyhlášku č. 306/2012 Sb., o podmínkách předcházení vzniku a šíření infekčních onemocnění a o hygienických požadavcích na provoz zdravotnických zařízení a ústavů sociální péče (oděv, obuv, úprava vlasů, nehtů, rukou); • seznamte se s prostorami určenými k převlékání (uložení klíče), zajistěte si zámek na skříňku; • zajistěte si hodinky s vteřinovou ručičkou (ne náramkové); • noste předepsanou dokumentaci, logbook, propisovací tužku modrou, červenou; • na praxi choďte včas, dodržujte pracovní dobu a dobu přestávky; • noste s sebou tekutiny a svačinu, k přestávce využívejte vyhrazené prostory; • dodržujte Etický kodex sester, Etický kodex zdravotnického pracovníka nelékařských oborů a Práva pacientů; • dodržujte pravidla slušného chování, reprezentujete sebe i VŠZ, o. p. s.; • v případě nepředvídané neschopnosti nastoupit službu (pouze vážné důvody) informujte neprodleně v tomto pořadí - staniční sestru a koordinátorku odborných praxí. Této je nutné nahlásit i termín náhrady služby. 14 2 PŘEHLED ODBORNÉ PRAXE 15 2.1 Obecné cíle odborné praxe Odborná praxe je nezbytným předpokladem pro výkon povolání zdravotnického záchranáře. Navazuje na předmět Ošetřovatelské postupy v neodkladné péči, neboť odborná praxe se bude uskutečňovat na stejných klinických pracovištích i ve složkách neodkladné péče. Obsah předmětu je totožný s obsahovou náplní předmětu Ošetřování nemocných s větším důrazem na samostatnou přípravu a praktickou činnost ve zdravotnických zařízeních zejména v terénu a zapojení posluchačů do spolupráce zdravotnického týmu. Odborná praxe se uskutečňuje individuální formou, posluchači vykonávají na pracovištích samostatnou praktickou činnost pod dohledem zdravotnických pracovníků, kteří plní funkci školitele na pracovišti. Ti jsou seznámeni s cíli i obsahem učiva. Záměrem programu je efektivní výuka, s orientací na samostatné činnosti, prohlubování poznatků, dovedností, návyků a pracovních stereotypů. Cíle: ➢ Rozvinout profesionální vlastnosti a schopnosti pro výkon povolání zdravotnického záchranáře. ➢ Prohloubit a upevnit odborné vědomosti, dovednosti, návyky a pracovní stereotypy se schopností využívat je i samostatně v rámci kompetencí zdravotnického záchranáře. ➢ Zvládat kvalifikované komunikace s nemocnými, jejich rodinami a ostatními osobami včetně dětí, geriatrických, handicapovaných, agresivních aj. pacientů ve všech situacích, a to i v náročných podmínkách či naléhavých situacích. ➢ Získat schopnosti samostatně se rozhodovat v rámci svých kompetencí a nést za tato rozhodnutí zodpovědnost, a to jak po stránce odborné, tak právní. ➢ Upevnit znalosti, dovednosti a profesionální návyky v používání veškerého vybavení, jež je součástí při ošetřovatelských činnostech zejména při poskytování neodkladné péče v nemocniční a přednemocniční složce. ➢ Fixovat znalosti přepisů BOZP a hygienicko-epidemiologického režimu na všech pracovištích neodkladné péče. Cílové vědomosti: Cílové vědomosti vycházejí ze znalostí léčebně ošetřovatelských základů neodkladné péče. ➢ Umět aplikovat komplexní hygienicko-epidemiologický režim v ošetřování pacientů, specifika v neodkladné péči a při mimořádných událostech s větším počtem postižených. 16 ➢ Umět aplikovat zásady ochrany a bezpečnosti zdravotníků při ošetřování zejména rizikových pacientů. Cílové dovednosti: ➢ Adaptace na pracovní prostředí nemocniční a přednemocniční, na tým spolupracovníků a zdravotnického personálu včetně nezdravotnických pracovníků. ➢ Interakce a komunikace s nemocnými, jejich rodinnými příslušníky a jejich edukace. ➢ Interakce a komunikace se spolupracovníky a jinými osobami. ➢ Organizace práce, stanovení časového harmonogramu léčebně ošetřovatelské činnosti dle kompetencí zdravotnického záchranáře, realizace ošetřovatelského procesu. ➢ Pracovní postupy, stereotypy při jednotlivých diagnostických, léčebných a dalších výkonech souvisejících s ošetřovatelskou činností. ➢ Vedení zdravotnické dokumentace v nemocniční složce i v neodkladné péči včetně operačního střediska. ➢ Dodržování hygienicko-epidemiologického režimu a ochrany a bezpečnosti práce při ošetřovatelských a jiných činnostech ve složce nemocniční a přednemocniční. ➢ Poskytování první pomoci, okamžité i neodkladné péče. 3 SEZNAM PRAKTICKÝCH VÝKONŮ PODLE ROČNÍKŮ Obsahové zaměření odborné praxe 1. Ošetřování nemocných – přímá péče o nemocného. Zdraví a nemoc. Role sestry a nemocného. Potřeby nemocných. 2. Komunikace v ošetřovatelství. 3. Ošetřovatelský proces, sesterská dokumentace, zdravotnická dokumentace. 4. Kvalita ošetřovatelské péče, ošetřovatelské standardy, audit. 5. Etika v ošetřovatelství. 6. Sledování subjektivních a objektivních příznaků. Sledování a měření fyziologických funkcí. 7. Příprava, dezinfekce a sterilizace pomůcek. 8. Podávání léků. Injekce – příprava léků k perorálnímu a parenterálnímu užití, aplikace léků s.c., i.m., i.v. pod dohledem VS/mentorky. Infuze – příprava pod dohledem VS/mentorky, aplikace k pacientovi pouze pod dohledem VS/mentorky. Aplikace tepla, chladu. 17 9. Odběr biologického materiálu – odběry moče, stolice, krve pod dohledem VS/mentorky. 10. Punkční a bioptická vyšetření – příprava pacienta na vyšetření. 11. Endoskopie - příprava pacienta na vyšetření, edukace. 12. Obvazový materiál a obvazová technika, ošetřování ran – převazování ran pod dohledem VS/mentorky. 13. Očistné klysma + cévkování = příprava pomůcek. Provedení výkonu (cévkování pouze u ženy) pouze v případě souhlasu pacienta. 14. Žaludeční výplach – příprava pomůcek, asistování. 15. Příprava pacienta k operaci – edukace, holení – příprava premedikace, ev. její aplikace pod dohledem VS/mentorky. 16. Hygienická péče o pacienta při vědomí – samostatně; v bezvědomí – pod dohledem VS/mentorky. Polohování nemocného. 17. Péče o zemřelého (péče o tělo, dokumentace) – pod dohledem VS/mentorky. 18. Výkony kardiopulmocerebrální resuscitace – pouze masáž srdce dle pokynů lékaře. 19. Zajištění DC: Endotracheální intubace – příprava pomůcek + asistence lékaři při výkonu. Laryngeální maska - příprava pomůcek + provedení výkonu pod dohledem lékaře Endotracheální intubace. 20. Hygiena dutiny ústní (u pacientů při vědomí samostatně) a dýchacích cest – pod dohledem VS/mentora. 21. Oxygenoterapie – aplikace kyslíku dle ordinace lékaře pod dohledem VS/mentora. 22. Umělá plicní ventilace – odsávání pod dohledem VS/mentorky. 23. Enterální výživa – aplikace do NGS pod dohledem VS/mentorky. 24. Monitorace pacienta při vědomí – vyšetření krevního tlaku, pulzu, dechu, vědomí, zornic, teploty, glykemie, pulzní oxymetrie. 25. Zavedení periferního žilního katetru, znalost komplikací, převazy – pod dohledem VS/mentorky. 26. Asistence při výkonu zavedení centrální kanyly, asistence při převazu CŽK - pouze dohled. 27. Asistence při hrudní drenáži - příprava pacienta. 28. Poskytování první pomoci, okamžité i neodkladné péče – zástava zevního akutního krvácení, masáž srdce při nepřítomnosti dechové aktivity, ošetření drobného poranění. Druhý ročník – doporučená oddělení intenzivních lůžek – interní JIP, chirurgická pracoviště JIP, ARO, anestezie 18 Student vykonává činnosti (obdobně jako v prvním ročníku) pod dohledem ZZ/VS/mentora nebo dle ordinace lékaře. Následně provádí činnosti: 1. Monitoring a vyhodnocení naměřených hodnot u pacienta (NIPB, MAP, CVP, ICP, TT). 2. Zahájení nepřímé srdeční masáže při analýze VF. 3. Specifická ošetřovatelská péče o pacienta v bezvědomí. 4. Asistence při přípravě a aplikaci krevní transfuze. 5. Odběr biologického materiálu k vyšetření a orientační hodnocení výsledků. 6. Udržování průchodnosti dýchacích cest (záklon hlavy, použití kyslíkové masky, laryngální masky, kombitubus). 7. Odsávání pacienta pacienta se zajištěnými dýchacími cestami. 8. U invazivních výkonů připravování pomůcek a asistování VS nebo lékaři dle pokynů. Třetí ročník – zdravotnická záchranná služba, oddělení intenzivních lůžek, anestezie Student vykonává činnosti (obdobně jako v prvním a druhém ročníku) pod dohledem ZZ/VS/mentora nebo dle ordinace lékaře. Následně vykonává: Následně provádí činnosti: 1. Monitoring a vyhodnocení naměřených hodnot u pacienta. 2. Zahájení nepřímé srdeční masáže při analýze VF, provedení defibrilace za použití AED po předchozím výtisku záznamu 4 svodu. 3. Zevní vyšetření pacienta. 4. Zástava akutního zevního krvácení. 5. Zajišťování vstupu do krevního řečiště – i.o., i.v. 6. Udržování průchodnosti dýchacích cest (záklon hlavy, použití kyslíkové masky, laryngální masky, kombitubus). 7. Pečování o pacienta během transportu dle pokynů vedoucího zásahu. 8. Provádění „na nečisto“ záznamu o ošetření pacienta. 9. Imobilizace pacienta a pomoc při transportu. 10. Fixace zlomeniny za pomocí vakuových dlah, matrace, jednorázových dlah. 11. Příprava a aplikace léků dle ordinace lékaře. 3.1 Přehled doporučených pracovišť Všeobecná fakultní nemocnice v Praze Ústav pro péči o matku a dítě 19 Zdravotnická záchranná služba Středočeského kraje Územní středisko záchranné služby Středočeského kraje Psychiatrická léčebna Bohnice Agentura domácí péče Geisslerová Agentura domácí péče POMAD Fakultní nemocnice v Motole IKEM Středisko komplexní domácí péče EZRA Nemocnice Kladno Nemocnice na Bulovce NH Hospital – Nemocnice Hořovice Thomayerova nemocnice s poliklinikou Nemocnice na Homolce MSCARE, s. r. o. Další pracoviště dle konzultace s koordinátorkou odborné praxe. 20 4 PODMÍNKY HODNOCENÍ ODBORNÉ PRAXE A UDĚLENÍ ZÁPOČTŮ Předmět je ukončen v 1. ročníku letního semestru zápočtem, ve 2. ročníku v zimním i letním semestru zápočtem a ve 3. ročníku zimního i letního semestru zápočtem. U studenta(ky) probíhá během studia průběžné hodnocení (na příslušném pracovišti nebo mentorem). Kritéria hodnocení studentů při odborné praxi • správnost, pečlivost, zručnost a rychlost při provádění výkonů, • schopnost teoretického zdůvodnění výkonu, odborné znalosti a dovednosti, • schopnost orientace ve zdravotnickém prostředí: 1. společenská a odborná úroveň komunikace se zdravotnickými pracovníky, 2. schopnost spolupráce s ostatními zdravotníky, 3. organizační schopnosti, samostatnost a iniciativa při ošetřovatelských intervencích, 4. schopnost orientace v dokumentaci, • schopnost práce metodou ošetřovatelského procesu v klinických podmínkách, • přístup k nemocným, ochota a taktnost v jednání, respektování práv pacientů, • dodržování zásad bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, dodržování zásad hygienickoepidemiologického režimu, • osobní úprava, • dochvilnost a zodpovědnost, • vedení příslušné dokumentace. Podmínky udělení zápočtu Odborná praxe probíhá formou přímé či nepřímé péče o pacienty, v souladu s platnou legislativou a podle zásad praktické výuky na zdravotnických pracovištích pod přímým vedením odborníků. Zdravotnická pracoviště pro výuku praxe splňují legislativní požadavky, jejichž platnost a dodržování jsou smluvně zajištěny. Zápočet je udělen na základě potvrzení o absolvování odborné praxe v předepsaném rozsahu na pracovištích dle tabulky Přehled odborné praxe ve studijním programu Zdravotnické záchranářství. Student(ka) na konci každého semestru předkládá k zápočtu: 1. přehled splněných výkonů (logbook), 2. potvrzení o splnění počtu hodin praxe včetně hodnocení z pracovišť, 21 3. kazuistiku z pohledu ZZ (charakteristika klienta s ohledem na GDPR, popis a analýza případu, identifikace problému – vymezení pojmu, stanovení cíle, intervence, průběh, výsledek, prognoza). 4 normostrany vč. front page (příklad kazuistiky v IS) 4. zpráva studenta o průběhu praxe (zhodnocení splněných cílů), 5. úkoly dle zadání v jednotlivých ročnících. Zápočet je udělen na základě splnění požadavků a po předložení výše uvedené dokumentace ke kontrole kompetentním pedagogickým pracovníkem školy dle tabulky Přehled odborné praxe ve studijním programu Zdravotnické záchranářství – odpovědnost za dokumentaci. 22 5 PRÁVA A POVINNOSTI STUDENTŮ Práva studentů: • být poučen o BOZP na konkrétním pracovišti, • právo na ochranné pracovní pomůcky (pokud jsou specifické pro pracoviště), • mít sestru/mentora při činnostech, • mít možnost plnit úkoly dle logbooku, • být informován o provozu pracoviště, • právo na přestávku dle zákoníku práce, • právo na možnost konzultací se sestrou/mentorem a koordinátorkou odborných praxí. Povinnosti studentů: • dodržovat pokyny sestry/mentorky, • dodržovat rozpis služeb a předepsaný počet hodin, • plnit svěřené úkoly a výkony dle logbooku, • dodržovat předepsané pracovní postupy a ošetřovatelské standardy, • splnit podmínky zápočtu/klasifikovaného zápočtu v jednotlivých semestrech, • teoreticky se na praxi připravit, • dodržovat Etické kodexy a respektovat Práva pacientů, • nahlásit sestře/mentorce případná pochybení, • dodržovat Studijní a zkušební řád VŠZ, o. p. s., Pokyny k organizaci praxí studentů, • všímat si všeho, čemu se může naučit, aktivně se zajímat o nové poznatky • zajistit si příslušný pracovní oděv a doplňky (např. obuv), • nosit identifikační vizitku student/ky VŠZ, o. p. s během odborné praxe. 5.1 Kompetence sester/mentorek • organizuje odbornou praxi studentů (plánuje služby), • potvrzuje docházku (omluvenou/neomluvenou absenci), • dbá na dodržení doby praxe, přestávky, • seznámí studenty s uspořádáním ošetřovací jednotky, organizací práce, provozem, vedením dokumentace, • přiděluje studentům činnosti, skupinku nemocných k ošetřovatelskému procesu dle souhlasu pacientů, 23 • provádí kontrolní činnost (záznamy v dokumentaci, plnění intervencí, poskytuje studentům konzultace, může zadávat písemné práce), • pokyny studentům dává jen sestra, která je pověřená vedením studentů na odd., konkrétní službě (ostatní personál tak činí pouze prostřednictvím těchto sester), • vysvětluje a předvádí standardní postupy, činnosti a ošetřovatelské aktivity, • podílí se na celkovém hodnocení studentů dle kritérií, neprovádí záznamy do IS, • pomáhá řešit problémové situace s pacienty nebo jinými zdravotníky příslušného oddělení, • spolupracuje se sestrami a kontaktní osobou příslušného oddělení. 24 6 PŘEHLED PLNĚNÍ OŠETŘOVATELSKÝCH INTERVENCÍ A CÍLŮ Pokyny pro vedení přehledu: • vedení přehledu výkonů je součástí studijních povinností každého studenta studijního programu Zdravotnické záchranářství, proto jste plně zodpovědný(á) za pravdivost veškerých údajů; • všechny aktivity plňte po instruktáži a nácviku v odborných učebnách, v souladu s teoretickými poznatky, standardy příslušného zdravotnického zařízení a dodržením zásad BOZP; • je ve Vašem zájmu aktivně vyhledávat příležitosti ke splnění ošetřovatelských výkonů/aktivit; • v přehledu praktických dovedností u jednotlivých aktivit doplňujete svůj podpis a datum tehdy, až aktivitu bezpečně ovládáte; • okolnosti, které znemožňují splnit Vaše studijní povinnosti, konzultujte s mentorkou nebo koordinátorkou odborných praxí; • do volných kolonek zapisujte další aktivity, které jste během praxe splnil(a); • do poznámky uveďte novinky a zajímavosti z pracovišť; • na základě vyplněného přehledu praktických dovedností Vám bude udělen zápočet. 6.1 Osobní cíle studenta Každý student si před nástupem na odbornou praxi i v rámci její realizace promyslí své osobní cíle, které budou formulovány ve vztahu k očekávaným získaným znalostem a dovednostem tak, aby po její realizaci mohl odpovědět na otázky: Jaký je můj cíl? Co se chci naučit? Co si chci procvičit? S čím se chci seznámit? Co znám a co neznám? Co potřebuji k dosažení cíle? Koho potřebuji k dosažení cíle? Jak a kdy to zjistím? Co se mi podařilo? Jaký bude další postup? 25 6.2 Aktivity, které studenti plní na všech pracovištích Ošetřovatelský výkon/ aktivita Viděl(a) Splněno s pomocí Splněno samostatně Hodnocení Datum/ podpis studenta Úprava lůžka u mobilního p/k Úprava lůžka s imobilním p/k Dopomoc p/k při hygienické péči Hygienická péče u imobilního p/k Péče o vlasy a nehty Komunikace s klientem Komunikace s rodinnými příslušníky a blízkými p/k Hodnocení stavu kůže Měření, záznam a orientační hodnocení FF (TK, P, TT, D) Bandáže DK, edukace p/k Podávání stravy imobilním p/k, krmení Podávání stravy chodícím p/k Příprava a podávání léků per os Aplikace léků do kůže Odběr venózní krve Odběr kapilární krve Stanovení glykémie glukometrem Odběr necévkované moče Odběr stolice Aplikace klyzmatu Odběr sputa Příprava a aplikace injekcí i.m. Příprava i. v. injekcí, asistence Příprava a aplikace injekcí s.c. Příprava a aplikace inzulínu Příprava infúze, asistence Edukace pacienta Edukace rodiny 26 7 PŘEHLED PRŮBĚHU ODBORNÉ PRAXE - docházka 1. ročník Jméno a příjmení………………………………………………………………………………… Razítko pracoviště a podpis odpovědného pracovníka: 1. ročník Termín řádné praxe od-do Pracoviště Počet hodin Důvod absence Podpis odpovědného pracovníka 1. r. LS - celkem za semestr požadováno 240 hodin skutečně splněno………………hodin 2. ročník Razítko pracoviště a podpis odpovědného pracovníka: Termín řádné praxe od-do Pracoviště Počet hodin Důvod absence Podpis odpovědného pracovníka 1. r. ZS - celkem za semestr požadováno 200 hodin skutečně splněno………………hodin Termín řádné praxe od-do Pracoviště Počet hodin Důvod absence Podpis odpovědného pracovníka 2. r. ZS - celkem za semestr požadováno 200 hodin skutečně splněno……….………hodin Termín řádné praxe od-do Pracoviště Počet hodin Důvod absence Podpis odpovědného pracovníka 2. r. LS - celkem za semestr požadováno 400 hodin skutečně splněno……….………hodin 27 Razítko pracoviště a podpis odpovědného pracovníka: 3. ročník Jméno a příjmení………………………………………………………………………………… Razítko pracoviště a podpis odpovědného pracovníka: Razítko pracoviště a podpis odpovědného pracovníka: 7.1 Přehled průběhu náhradní odborné praxe – docházka Termín řádné praxe od-do Pracoviště Počet hodin Důvod absence Podpis odpovědného pracovníka 3. r. ZS - celkem za semestr požadováno 400 hodin skutečně splněno……….………hodin Termín řádné praxe od-do Pracoviště Počet hodin Důvod absence Podpis odpovědného pracovníka 3. r. LS - celkem za semestr požadováno 360 hodin skutečně splněno……….………hodin Náhradní praxe za Termín náhradní praxe od-do Pracoviště Počet hodin Razítko a podpis odpovědného pracovníka LS 1. ročník ZS 2. ročník LS 2. ročník ZS 3. ročník LS 3. ročník 28 a) PŘEHLED PRŮBĚHU ODBORNÉ PRAXE - docházka 1. ročník Jméno a příjmení………………………………………………………………………………… datum pracoviště praxe od-do počet hodin důvod absence podpis sestry 1. r. ZS - celkem za semestr: Razítko pracoviště a podpis odpovědného pracovníka: 29 Jméno a příjmení…………………………………………………………………………………. Razítko pracoviště a podpis odpovědného pracovníka: datum pracoviště praxe od-do počet hodin důvod absence podpis sestry 1. r. LS - celkem za semestr: 30 2. ročník Jméno a příjmení………….…………………………………………………………………… datum pracoviště praxe od-do počet hodin důvod absence podpis sestry 2. r. ZS - celkem za semestr: Razítko pracoviště a podpis odpovědného pracovníka: 31 Jméno a příjmení………….…………………………………………………………………… datum pracoviště praxe od-do počet hodin důvod absence podpis sestry 2. r. LS - celkem za semestr: Razítko pracoviště a podpis odpovědného pracovníka: 32 3. ročník Jméno a příjmení………….…………………………………………………………………… datum pracoviště praxe od-do počet hodin důvod absence podpis sestry 3. r. ZS - celkem za semestr: Razítko pracoviště a podpis odpovědného pracovníka: 33 Jméno a příjmení………………………………………………………………………………….. datum pracoviště praxe ˗ počet hodin důvod absence podpis sestry 3. r. LS - celkem za semestr: Razítko pracoviště a podpis odpovědného pracovníka: 34 8 HODNOCENÍ PRAXE STUDENTEM Jméno a příjmení studenta(ky)……………………………………………………………………. Pracoviště………………………………………………………………………………………….. Ročník:…………………………………………….……………………………………………….. OSNOVA: - termín plnění praxe, - atmosféra na pracovišti (ochota, trpělivost, vstřícnost zdravotnických pracovníků ke studentům), - přínos odborné praxe (provádění činností pod dohledem sestry, vyžadován aktivní přístup k práci, dodržování BOZP, úroveň poskytování ošetřovatelské péče, organizace práce, komunikace s pacienty, klienty, rodinnými příslušníky) - využití pracovní doby (stručný popis aktivit), - negativní zkušenosti, - nové poznatky (přínos), - datum, podpis Pozn.: Probíhala-li bloková praxe na více pracovištích, zpracuje student(ka) hodnocení z každého pracoviště zvlášť, a to jako samostatný dokument. 35 9 ZÁZNAM O ABSOLVOVANÝCH EXKURZÍCH A STÁŽÍCH Datum akademický rok pracoviště od-do podpis 36 10 HODNOCENÍ STUDENTA PRACOVIŠTĚM Jméno studenta…………………………………..Studijní program………………………………… Akademický rok………………………………….Semestr…………………………………………… Pracoviště………………………………………...Termín……………………………………………. Hodnocení zpracovává vrchní nebo staniční sestra (písmenem) – A (výborně), B (velmi dobře), C (dobře), D (uspokojivě), E (dostatečně), FX (nedostatečně) s možným upřesňujícím komentářem. SCHOPNOST KOMUNIKOVAT - komunikace se spolupracovníky….....……………………….….…………………………….. - komunikace s nemocnými………………………………………….…………………………. SCHOPNOST KOOPEROVAT - zájem o profesi........................................................................................................................... - pracovní morálka………………………..…………………………………….…….………… SCHOPNOST ŘEŠIT PROBLÉMY - kreativní přístup…………………………………………………………………….……….… - organizační schopnosti……………………………………………………………………..…. SAMOSTATNOST A VÝKONNOST - aktivita během praxe……………….……..…………………………………………………… - vedení dokumentace…………………………………………………………………………... - vypracování uložených úkolů…………………………………………………………………. SCHOPNOST PŘIJMOUT ZODPOVĚDNOST - dodržování pracovní doby……………….……………………………………………………. - dodržování zásad etiky……………………..…………………………………………………. - osobní úprava………………………………..…..…………………………………..………… - dodržování zásad BOZP………………..…….…..…………………………………………… SCHOPNOST PŘEMÝŠLET A UČIT SE - sběr údajů o pacientovi…………...………………...………….………………………………. - analýza údajů a stanovení oš. dg…………………….....……………………………………… - stanovení cílů a intervencí………………………..……...…………………………………….. - odborná úroveň realizace intervencí.……………………..…………………………………… SCHOPNOST ZDŮVODŇOVAT A HODNOTIT - hodnocení oš. péče…………….…………………..………...………………………………… …………………………. ……..…………………………………….. datum razítko zdravotnického zařízení (oddělení) podpis vrchní (staniční) sestry 37 Hodnocení studenta Jméno studenta…………………………………..Studijní program ……………………………… Akademický rok………………………………….Semestr…………………………………………… Pracoviště………………………………………...Termín……………………………………………. Hodnocení zpracovává vrchní nebo staniční sestra (písmenem) – A (výborně), B (velmi dobře), C (dobře), D (uspokojivě), E (dostatečně), FX (nedostatečně) s možným upřesňujícím komentářem. SCHOPNOST KOMUNIKOVAT - komunikace se spolupracovníky….....……………………….….…………………………….. - komunikace s nemocnými………………………………………….…………………………. SCHOPNOST KOOPEROVAT - zájem o profesi........................................................................................................................... - pracovní morálka………………………..…………………………………….…….………… SCHOPNOST ŘEŠIT PROBLÉMY - kreativní přístup…………………………………………………………………….……….… - organizační schopnosti……………………………………………………………………..…. SAMOSTATNOST A VÝKONNOST - aktivita během praxe……………….……..…………………………………………………… - vedení dokumentace…………………………………………………………………………... - vypracování uložených úkolů…………………………………………………………………. SCHOPNOST PŘIJMOUT ZODPOVĚDNOST - dodržování pracovní doby……………….……………………………………………………. - dodržování zásad etiky……………………..…………………………………………………. - osobní úprava………………………………..…..…………………………………..………… - dodržování zásad BOZP………………..…….…..…………………………………………… SCHOPNOST PŘEMÝŠLET A UČIT SE - sběr údajů o pacientovi…………...………………...………….………………………………. - analýza údajů a stanovení oš. dg…………………….....……………………………………… - stanovení cílů a intervencí………………………..……...…………………………………….. - odborná úroveň realizace intervencí.……………………..…………………………………… SCHOPNOST ZDŮVODŇOVAT A HODNOTIT - hodnocení oš. péče…………….…………………..………...………………………………… …………………………. ……..…………………………………….. datum razítko zdravotnického zařízení (oddělení) podpis vrchní (staniční) sestry 38 Hodnocení studenta Jméno studenta…………………………………..Studijní program ……………………………… Akademický rok………………………………….Semestr…………………………………………… Pracoviště………………………………………...Termín……………………………………………. Hodnocení zpracovává vrchní nebo staniční sestra (písmenem) – A (výborně), B (velmi dobře), C (dobře), D (uspokojivě), E (dostatečně), FX (nedostatečně) s možným upřesňujícím komentářem. SCHOPNOST KOMUNIKOVAT - komunikace se spolupracovníky….....……………………….….…………………………….. - komunikace s nemocnými………………………………………….…………………………. SCHOPNOST KOOPEROVAT - zájem o profesi........................................................................................................................... - pracovní morálka………………………..…………………………………….…….………… SCHOPNOST ŘEŠIT PROBLÉMY - kreativní přístup…………………………………………………………………….……….… - organizační schopnosti……………………………………………………………………..…. SAMOSTATNOST A VÝKONNOST - aktivita během praxe……………….……..…………………………………………………… - vedení dokumentace…………………………………………………………………………... - vypracování uložených úkolů…………………………………………………………………. SCHOPNOST PŘIJMOUT ZODPOVĚDNOST - dodržování pracovní doby……………….……………………………………………………. - dodržování zásad etiky……………………..…………………………………………………. - osobní úprava………………………………..…..…………………………………..………… - dodržování zásad BOZP………………..…….…..…………………………………………… SCHOPNOST PŘEMÝŠLET A UČIT SE - sběr údajů o pacientovi…………...………………...………….………………………………. - analýza údajů a stanovení oš. dg…………………….....……………………………………… - stanovení cílů a intervencí………………………..……...…………………………………….. - odborná úroveň realizace intervencí.……………………..…………………………………… SCHOPNOST ZDŮVODŇOVAT A HODNOTIT - hodnocení oš. péče…………….…………………..………...………………………………… …………………………. ……..…………………………………….. datum razítko zdravotnického zařízení (oddělení) podpis vrchní (staniční) sestry 39 Hodnocení studenta Jméno studenta…………………………………..Studijní program ……………………………… Akademický rok………………………………….Semestr…………………………………………… Pracoviště………………………………………...Termín……………………………………………. Hodnocení zpracovává vrchní nebo staniční sestra (písmenem) – A (výborně), B (velmi dobře), C (dobře), D (uspokojivě), E (dostatečně), FX (nedostatečně) s možným upřesňujícím komentářem. SCHOPNOST KOMUNIKOVAT - komunikace se spolupracovníky….....……………………….….…………………………….. - komunikace s nemocnými………………………………………….…………………………. SCHOPNOST KOOPEROVAT - zájem o profesi........................................................................................................................... - pracovní morálka………………………..…………………………………….…….………… SCHOPNOST ŘEŠIT PROBLÉMY - kreativní přístup…………………………………………………………………….……….… - organizační schopnosti……………………………………………………………………..…. SAMOSTATNOST A VÝKONNOST - aktivita během praxe……………….……..…………………………………………………… - vedení dokumentace…………………………………………………………………………... - vypracování uložených úkolů…………………………………………………………………. SCHOPNOST PŘIJMOUT ZODPOVĚDNOST - dodržování pracovní doby……………….……………………………………………………. - dodržování zásad etiky……………………..…………………………………………………. - osobní úprava………………………………..…..…………………………………..………… - dodržování zásad BOZP………………..…….…..…………………………………………… SCHOPNOST PŘEMÝŠLET A UČIT SE - sběr údajů o pacientovi…………...………………...………….………………………………. - analýza údajů a stanovení oš. dg…………………….....……………………………………… - stanovení cílů a intervencí………………………..……...…………………………………….. - odborná úroveň realizace intervencí.……………………..…………………………………… SCHOPNOST ZDŮVODŇOVAT A HODNOTIT - hodnocení oš. péče…………….…………………..………...………………………………… …………………………. ……..…………………………………….. datum razítko zdravotnického zařízení (oddělení) podpis vrchní (staniční) sestry 40 Hodnocení studenta Jméno studenta…………………………………..Studijní program ……………………………… Akademický rok………………………………….Semestr…………………………………………… Pracoviště………………………………………...Termín……………………………………………. Hodnocení zpracovává vrchní nebo staniční sestra (písmenem) – A (výborně), B (velmi dobře), C (dobře), D (uspokojivě), E (dostatečně), FX (nedostatečně) s možným upřesňujícím komentářem. SCHOPNOST KOMUNIKOVAT - komunikace se spolupracovníky….....……………………….….…………………………….. - komunikace s nemocnými………………………………………….…………………………. SCHOPNOST KOOPEROVAT - zájem o profesi........................................................................................................................... - pracovní morálka………………………..…………………………………….…….………… SCHOPNOST ŘEŠIT PROBLÉMY - kreativní přístup…………………………………………………………………….……….… - organizační schopnosti……………………………………………………………………..…. SAMOSTATNOST A VÝKONNOST - aktivita během praxe……………….……..…………………………………………………… - vedení dokumentace…………………………………………………………………………... - vypracování uložených úkolů…………………………………………………………………. SCHOPNOST PŘIJMOUT ZODPOVĚDNOST - dodržování pracovní doby……………….……………………………………………………. - dodržování zásad etiky……………………..…………………………………………………. - osobní úprava………………………………..…..…………………………………..………… - dodržování zásad BOZP………………..…….…..…………………………………………… SCHOPNOST PŘEMÝŠLET A UČIT SE - sběr údajů o pacientovi…………...………………...………….………………………………. - analýza údajů a stanovení oš. dg…………………….....……………………………………… - stanovení cílů a intervencí………………………..……...…………………………………….. - odborná úroveň realizace intervencí.……………………..…………………………………… SCHOPNOST ZDŮVODŇOVAT A HODNOTIT - hodnocení oš. péče…………….…………………..………...………………………………… …………………………. ……..…………………………………….. datum razítko zdravotnického zařízení (oddělení) podpis vrchní (staniční) sestry 41 Hodnocení studenta Jméno studenta…………………………………..Studijní program ……………………………… Akademický rok………………………………….Semestr…………………………………………… Pracoviště………………………………………...Termín……………………………………………. Hodnocení zpracovává vrchní nebo staniční sestra (písmenem) – A (výborně), B (velmi dobře), C (dobře), D (uspokojivě), E (dostatečně), FX (nedostatečně) s možným upřesňujícím komentářem. SCHOPNOST KOMUNIKOVAT - komunikace se spolupracovníky….....……………………….….…………………………….. - komunikace s nemocnými………………………………………….…………………………. SCHOPNOST KOOPEROVAT - zájem o profesi........................................................................................................................... - pracovní morálka………………………..…………………………………….…….………… SCHOPNOST ŘEŠIT PROBLÉMY - kreativní přístup…………………………………………………………………….……….… - organizační schopnosti……………………………………………………………………..…. SAMOSTATNOST A VÝKONNOST - aktivita během praxe……………….……..…………………………………………………… - vedení dokumentace…………………………………………………………………………... - vypracování uložených úkolů…………………………………………………………………. SCHOPNOST PŘIJMOUT ZODPOVĚDNOST - dodržování pracovní doby……………….……………………………………………………. - dodržování zásad etiky……………………..…………………………………………………. - osobní úprava………………………………..…..…………………………………..………… - dodržování zásad BOZP………………..…….…..…………………………………………… SCHOPNOST PŘEMÝŠLET A UČIT SE - sběr údajů o pacientovi…………...………………...………….………………………………. - analýza údajů a stanovení oš. dg…………………….....……………………………………… - stanovení cílů a intervencí………………………..……...…………………………………….. - odborná úroveň realizace intervencí.……………………..…………………………………… SCHOPNOST ZDŮVODŇOVAT A HODNOTIT - hodnocení oš. péče…………….…………………..………...………………………………… …………………………. ……..…………………………………….. datum razítko zdravotnického zařízení (oddělení) podpis vrchní (staniční) sestry 42 Hodnocení studenta Jméno studenta…………………………………..Studijní program ……………………………… Akademický rok………………………………….Semestr…………………………………………… Pracoviště………………………………………...Termín……………………………………………. Hodnocení zpracovává vrchní nebo staniční sestra (písmenem) – A (výborně), B (velmi dobře), C (dobře), D (uspokojivě), E (dostatečně), FX (nedostatečně) s možným upřesňujícím komentářem. SCHOPNOST KOMUNIKOVAT - komunikace se spolupracovníky….....……………………….….…………………………….. - komunikace s nemocnými………………………………………….…………………………. SCHOPNOST KOOPEROVAT - zájem o profesi........................................................................................................................... - pracovní morálka………………………..…………………………………….…….………… SCHOPNOST ŘEŠIT PROBLÉMY - kreativní přístup…………………………………………………………………….……….… - organizační schopnosti……………………………………………………………………..…. SAMOSTATNOST A VÝKONNOST - aktivita během praxe……………….……..…………………………………………………… - vedení dokumentace…………………………………………………………………………... - vypracování uložených úkolů…………………………………………………………………. SCHOPNOST PŘIJMOUT ZODPOVĚDNOST - dodržování pracovní doby……………….……………………………………………………. - dodržování zásad etiky……………………..…………………………………………………. - osobní úprava………………………………..…..…………………………………..………… - dodržování zásad BOZP………………..…….…..…………………………………………… SCHOPNOST PŘEMÝŠLET A UČIT SE - sběr údajů o pacientovi…………...………………...………….………………………………. - analýza údajů a stanovení oš. dg…………………….....……………………………………… - stanovení cílů a intervencí………………………..……...…………………………………….. - odborná úroveň realizace intervencí.……………………..…………………………………… SCHOPNOST ZDŮVODŇOVAT A HODNOTIT - hodnocení oš. péče…………….…………………..………...………………………………… …………………………. ……..…………………………………….. datum razítko zdravotnického zařízení (oddělení) podpis vrchní (staniční) sestry 43 Hodnocení studenta Jméno studenta…………………………………..Studijní program ……………………………… Akademický rok………………………………….Semestr…………………………………………… Pracoviště………………………………………...Termín……………………………………………. Hodnocení zpracovává vrchní nebo staniční sestra (písmenem) – A (výborně), B (velmi dobře), C (dobře), D (uspokojivě), E (dostatečně), FX (nedostatečně) s možným upřesňujícím komentářem. SCHOPNOST KOMUNIKOVAT - komunikace se spolupracovníky….....……………………….….…………………………….. - komunikace s nemocnými………………………………………….…………………………. SCHOPNOST KOOPEROVAT - zájem o profesi........................................................................................................................... - pracovní morálka………………………..…………………………………….…….………… SCHOPNOST ŘEŠIT PROBLÉMY - kreativní přístup…………………………………………………………………….……….… - organizační schopnosti……………………………………………………………………..…. SAMOSTATNOST A VÝKONNOST - aktivita během praxe……………….……..…………………………………………………… - vedení dokumentace…………………………………………………………………………... - vypracování uložených úkolů…………………………………………………………………. SCHOPNOST PŘIJMOUT ZODPOVĚDNOST - dodržování pracovní doby……………….……………………………………………………. - dodržování zásad etiky……………………..…………………………………………………. - osobní úprava………………………………..…..…………………………………..………… - dodržování zásad BOZP………………..…….…..…………………………………………… SCHOPNOST PŘEMÝŠLET A UČIT SE - sběr údajů o pacientovi…………...………………...………….………………………………. - analýza údajů a stanovení oš. dg…………………….....……………………………………… - stanovení cílů a intervencí………………………..……...…………………………………….. - odborná úroveň realizace intervencí.……………………..…………………………………… SCHOPNOST ZDŮVODŇOVAT A HODNOTIT - hodnocení oš. péče…………….…………………..………...………………………………… …………………………. ……..…………………………………….. datum razítko zdravotnického zařízení (oddělení) podpis vrchní (staniční) sestry 44 Hodnocení studenta Jméno studenta…………………………………..Studijní program ……………………………… Akademický rok………………………………….Semestr…………………………………………… Pracoviště………………………………………...Termín……………………………………………. Hodnocení zpracovává vrchní nebo staniční sestra (písmenem) – A (výborně), B (velmi dobře), C (dobře), D (uspokojivě), E (dostatečně), FX (nedostatečně) s možným upřesňujícím komentářem. SCHOPNOST KOMUNIKOVAT - komunikace se spolupracovníky….....……………………….….…………………………….. - komunikace s nemocnými………………………………………….…………………………. SCHOPNOST KOOPEROVAT - zájem o profesi........................................................................................................................... - pracovní morálka………………………..…………………………………….…….………… SCHOPNOST ŘEŠIT PROBLÉMY - kreativní přístup…………………………………………………………………….……….… - organizační schopnosti……………………………………………………………………..…. SAMOSTATNOST A VÝKONNOST - aktivita během praxe……………….……..…………………………………………………… - vedení dokumentace…………………………………………………………………………... - vypracování uložených úkolů…………………………………………………………………. SCHOPNOST PŘIJMOUT ZODPOVĚDNOST - dodržování pracovní doby……………….……………………………………………………. - dodržování zásad etiky……………………..…………………………………………………. - osobní úprava………………………………..…..…………………………………..………… - dodržování zásad BOZP………………..…….…..…………………………………………… SCHOPNOST PŘEMÝŠLET A UČIT SE - sběr údajů o pacientovi…………...………………...………….………………………………. - analýza údajů a stanovení oš. dg…………………….....……………………………………… - stanovení cílů a intervencí………………………..……...…………………………………….. - odborná úroveň realizace intervencí.……………………..…………………………………… SCHOPNOST ZDŮVODŇOVAT A HODNOTIT - hodnocení oš. péče…………….…………………..………...………………………………… …………………………. ……..…………………………………….. datum razítko zdravotnického zařízení (oddělení) podpis vrchní (staniční) sestry 45 Hodnocení studenta Jméno studenta…………………………………..Studijní program ……………………………… Akademický rok………………………………….Semestr…………………………………………… Pracoviště………………………………………...Termín……………………………………………. Hodnocení zpracovává vrchní nebo staniční sestra (písmenem) – A (výborně), B (velmi dobře), C (dobře), D (uspokojivě), E (dostatečně), FX (nedostatečně) s možným upřesňujícím komentářem. SCHOPNOST KOMUNIKOVAT - komunikace se spolupracovníky….....……………………….….…………………………….. - komunikace s nemocnými………………………………………….…………………………. SCHOPNOST KOOPEROVAT - zájem o profesi........................................................................................................................... - pracovní morálka………………………..…………………………………….…….………… SCHOPNOST ŘEŠIT PROBLÉMY - kreativní přístup…………………………………………………………………….……….… - organizační schopnosti……………………………………………………………………..…. SAMOSTATNOST A VÝKONNOST - aktivita během praxe……………….……..…………………………………………………… - vedení dokumentace…………………………………………………………………………... - vypracování uložených úkolů…………………………………………………………………. SCHOPNOST PŘIJMOUT ZODPOVĚDNOST - dodržování pracovní doby……………….……………………………………………………. - dodržování zásad etiky……………………..…………………………………………………. - osobní úprava………………………………..…..…………………………………..………… - dodržování zásad BOZP………………..…….…..…………………………………………… SCHOPNOST PŘEMÝŠLET A UČIT SE - sběr údajů o pacientovi…………...………………...………….………………………………. - analýza údajů a stanovení oš. dg…………………….....……………………………………… - stanovení cílů a intervencí………………………..……...…………………………………….. - odborná úroveň realizace intervencí.……………………..…………………………………… SCHOPNOST ZDŮVODŇOVAT A HODNOTIT - hodnocení oš. péče…………….…………………..………...………………………………… …………………………. ……..…………………………………….. datum razítko zdravotnického zařízení (oddělení) podpis vrchní (staniční) sestry 46 Hodnocení studenta Jméno studenta…………………………………..Studijní program ……………………………… Akademický rok………………………………….Semestr…………………………………………… Pracoviště………………………………………...Termín……………………………………………. Hodnocení zpracovává vrchní nebo staniční sestra (písmenem) – A (výborně), B (velmi dobře), C (dobře), D (uspokojivě), E (dostatečně), FX (nedostatečně) s možným upřesňujícím komentářem. SCHOPNOST KOMUNIKOVAT - komunikace se spolupracovníky….....……………………….….…………………………….. - komunikace s nemocnými………………………………………….…………………………. SCHOPNOST KOOPEROVAT - zájem o profesi........................................................................................................................... - pracovní morálka………………………..…………………………………….…….………… SCHOPNOST ŘEŠIT PROBLÉMY - kreativní přístup…………………………………………………………………….……….… - organizační schopnosti……………………………………………………………………..…. SAMOSTATNOST A VÝKONNOST - aktivita během praxe……………….……..…………………………………………………… - vedení dokumentace…………………………………………………………………………... - vypracování uložených úkolů…………………………………………………………………. SCHOPNOST PŘIJMOUT ZODPOVĚDNOST - dodržování pracovní doby……………….……………………………………………………. - dodržování zásad etiky……………………..…………………………………………………. - osobní úprava………………………………..…..…………………………………..………… - dodržování zásad BOZP………………..…….…..…………………………………………… SCHOPNOST PŘEMÝŠLET A UČIT SE - sběr údajů o pacientovi…………...………………...………….………………………………. - analýza údajů a stanovení oš. dg…………………….....……………………………………… - stanovení cílů a intervencí………………………..……...…………………………………….. - odborná úroveň realizace intervencí.……………………..…………………………………… SCHOPNOST ZDŮVODŇOVAT A HODNOTIT - hodnocení oš. péče…………….…………………..………...………………………………… …………………………. ……..…………………………………….. datum razítko zdravotnického zařízení (oddělení) podpis vrchní (staniční) sestry 47 Hodnocení studenta Jméno studenta…………………………………..Studijní program ……………………………… Akademický rok………………………………….Semestr…………………………………………… Pracoviště………………………………………...Termín……………………………………………. Hodnocení zpracovává vrchní nebo staniční sestra (písmenem) – A (výborně), B (velmi dobře), C (dobře), D (uspokojivě), E (dostatečně), FX (nedostatečně) s možným upřesňujícím komentářem. SCHOPNOST KOMUNIKOVAT - komunikace se spolupracovníky….....……………………….….…………………………….. - komunikace s nemocnými………………………………………….…………………………. SCHOPNOST KOOPEROVAT - zájem o profesi........................................................................................................................... - pracovní morálka………………………..…………………………………….…….………… SCHOPNOST ŘEŠIT PROBLÉMY - kreativní přístup…………………………………………………………………….……….… - organizační schopnosti……………………………………………………………………..…. SAMOSTATNOST A VÝKONNOST - aktivita během praxe……………….……..…………………………………………………… - vedení dokumentace…………………………………………………………………………... - vypracování uložených úkolů…………………………………………………………………. SCHOPNOST PŘIJMOUT ZODPOVĚDNOST - dodržování pracovní doby……………….……………………………………………………. - dodržování zásad etiky……………………..…………………………………………………. - osobní úprava………………………………..…..…………………………………..………… - dodržování zásad BOZP………………..…….…..…………………………………………… SCHOPNOST PŘEMÝŠLET A UČIT SE - sběr údajů o pacientovi…………...………………...………….………………………………. - analýza údajů a stanovení oš. dg…………………….....……………………………………… - stanovení cílů a intervencí………………………..……...…………………………………….. - odborná úroveň realizace intervencí.……………………..…………………………………… SCHOPNOST ZDŮVODŇOVAT A HODNOTIT - hodnocení oš. péče…………….…………………..………...………………………………… …………………………. ……..…………………………………….. datum razítko zdravotnického zařízení (oddělení) podpis vrchní (staniční) sestry 48 Hodnocení studenta Jméno studenta…………………………………..Studijní program ……………………………… Akademický rok………………………………….Semestr…………………………………………… Pracoviště………………………………………...Termín……………………………………………. Hodnocení zpracovává vrchní nebo staniční sestra (písmenem) – A (výborně), B (velmi dobře), C (dobře), D (uspokojivě), E (dostatečně), FX (nedostatečně) s možným upřesňujícím komentářem. SCHOPNOST KOMUNIKOVAT - komunikace se spolupracovníky….....……………………….….…………………………….. - komunikace s nemocnými………………………………………….…………………………. SCHOPNOST KOOPEROVAT - zájem o profesi........................................................................................................................... - pracovní morálka………………………..…………………………………….…….………… SCHOPNOST ŘEŠIT PROBLÉMY - kreativní přístup…………………………………………………………………….……….… - organizační schopnosti……………………………………………………………………..…. SAMOSTATNOST A VÝKONNOST - aktivita během praxe……………….……..…………………………………………………… - vedení dokumentace…………………………………………………………………………... - vypracování uložených úkolů…………………………………………………………………. SCHOPNOST PŘIJMOUT ZODPOVĚDNOST - dodržování pracovní doby……………….……………………………………………………. - dodržování zásad etiky……………………..…………………………………………………. - osobní úprava………………………………..…..…………………………………..………… - dodržování zásad BOZP………………..…….…..…………………………………………… SCHOPNOST PŘEMÝŠLET A UČIT SE - sběr údajů o pacientovi…………...………………...………….………………………………. - analýza údajů a stanovení oš. dg…………………….....……………………………………… - stanovení cílů a intervencí………………………..……...…………………………………….. - odborná úroveň realizace intervencí.……………………..…………………………………… SCHOPNOST ZDŮVODŇOVAT A HODNOTIT - hodnocení oš. péče…………….…………………..………...………………………………… …………………………. ……..…………………………………….. datum razítko zdravotnického zařízení (oddělení) podpis vrchní (staniční) sestry 49 Hodnocení studenta Jméno studenta…………………………………..Studijní program ……………………………… Akademický rok………………………………….Semestr…………………………………………… Pracoviště………………………………………...Termín……………………………………………. Hodnocení zpracovává vrchní nebo staniční sestra (písmenem) – A (výborně), B (velmi dobře), C (dobře), D (uspokojivě), E (dostatečně), FX (nedostatečně) s možným upřesňujícím komentářem. SCHOPNOST KOMUNIKOVAT - komunikace se spolupracovníky….....……………………….….…………………………….. - komunikace s nemocnými………………………………………….…………………………. SCHOPNOST KOOPEROVAT - zájem o profesi........................................................................................................................... - pracovní morálka………………………..…………………………………….…….………… SCHOPNOST ŘEŠIT PROBLÉMY - kreativní přístup…………………………………………………………………….……….… - organizační schopnosti……………………………………………………………………..…. SAMOSTATNOST A VÝKONNOST - aktivita během praxe……………….……..…………………………………………………… - vedení dokumentace…………………………………………………………………………... - vypracování uložených úkolů…………………………………………………………………. SCHOPNOST PŘIJMOUT ZODPOVĚDNOST - dodržování pracovní doby……………….……………………………………………………. - dodržování zásad etiky……………………..…………………………………………………. - osobní úprava………………………………..…..…………………………………..………… - dodržování zásad BOZP………………..…….…..…………………………………………… SCHOPNOST PŘEMÝŠLET A UČIT SE - sběr údajů o pacientovi…………...………………...………….………………………………. - analýza údajů a stanovení oš. dg…………………….....……………………………………… - stanovení cílů a intervencí………………………..……...…………………………………….. - odborná úroveň realizace intervencí.……………………..…………………………………… SCHOPNOST ZDŮVODŇOVAT A HODNOTIT - hodnocení oš. péče…………….…………………..………...………………………………… …………………………. ……..…………………………………….. datum razítko zdravotnického zařízení (oddělení) podpis vrchní (staniční) sestry 50 10.1 Hodnocení studenta na odborné praxi mentorem Jméno studenta: Program……………………………………… Ročník/Semestr: Praxe od-do:………………………………… Oddělení: Mentor:……………………………………… HODNOCENÍ S T U P N Ě H O D N O C E N Í VŽDY VELMI ČASTO ČASTO ZŘÍDKA NIKDY navazování kontaktu s pac./klient. pracuje samostatně empatie spolehlivý(á) respektuje stud pac./klient. taktní, ochoten(a) pomoci vidí a hledá práci kolegiální vůči spolupracovníkům umí vyjádřit svá pozorování orientace v dokumentaci umí přijímat kritiku dodržování hygien. zásad a BOZP používání ochranných pomůcek vnější úprava studenta dodržování pracovní doby sdělování informací pozorovací schopnost studenta zájem o nové poznatky záznam, vedení dokumentace manuální zručnost studenta samostatnost při práci teoretické znalosti studenta řešení konfliktů péče o pomůcky určení potřeb pac./klient. stanovení priorit schopnost organizace práce dodržování zásad asepse komunikace se spolupracovníky edukace pac./klient. Datum: Podpis mentora: 51 HODNOCENÍ STUDENTA NA ODBORNÉ PRAXI MENTOREM Jméno studenta: Program:…..………………………………… Ročník/Semestr: Praxe od-do:………………………………… Oddělení: Mentor:……………………………………… HODNOCENÍ S T U P N Ě H O D N O C E N Í VŽDY VELMI ČASTO ČASTO ZŘÍDKA NIKDY navazování kontaktu s pac./klient. pracuje samostatně empatie spolehlivý(á) respektuje stud pac./klient. taktní, ochoten(a) pomoci vidí a hledá práci kolegiální vůči spolupracovníkům umí vyjádřit svá pozorování orientace v dokumentaci umí přijímat kritiku dodržování hygien. zásad a BOZP používání ochranných pomůcek vnější úprava studenta dodržování pracovní doby sdělování informací pozorovací schopnost studenta zájem o nové poznatky záznam, vedení dokumentace manuální zručnost studenta samostatnost při práci teoretické znalosti studenta řešení konfliktů péče o pomůcky určení potřeb pac./klient. stanovení priorit schopnost organizace práce dodržování zásad asepse komunikace se spolupracovníky edukace pac./klient. Datum: Podpis mentora: 52 HODNOCENÍ STUDENTA NA ODBORNÉ PRAXI MENTOREM Jméno studenta: Program:………………………………………… Ročník/Semestr: Praxe od-do:………………………………… Oddělení: Mentor:……………………………………… HODNOCENÍ S T U P N Ě H O D N O C E N Í VŽDY VELMI ČASTO ČASTO ZŘÍDKA NIKDY navazování kontaktu s pac./klient. pracuje samostatně empatie spolehlivý(á) respektuje stud pac./klient. taktní, ochoten(a) pomoci vidí a hledá práci kolegiální vůči spolupracovníkům umí vyjádřit svá pozorování orientace v dokumentaci umí přijímat kritiku dodržování hygien. zásad a BOZP používání ochranných pomůcek vnější úprava studenta dodržování pracovní doby sdělování informací pozorovací schopnost studenta zájem o nové poznatky záznam, vedení dokumentace manuální zručnost studenta samostatnost při práci teoretické znalosti studenta řešení konfliktů péče o pomůcky určení potřeb pac./klient. stanovení priorit schopnost organizace práce dodržování zásad asepse komunikace se spolupracovníky edukace pac./klient. Datum: Podpis mentora 53 11 POZNÁMKY (hodnocení praxe studentem – datum, semestr, pracoviště) 54 55 56 57 58 59