STANOVIŠTĚ 1 KPR • KPR ve dvojici (A, B) • A zahajuje stlačování hrudníku a prosí B o napojení na elektrody • Volá se lékař • B nalepuje elektrody a spouští Analýzu • Rytmus aystolie – pokračuje se ve stlačování (B) • A si kompletuje obličejovou masku, filtr a ambuvak – prodechne • Začínají počítat 30:2 (B stlačuje, A ventiluje a chystá si LMA) • Po zvedení LMA situace končí STANOVIŠTĚ 2 KPR • KPR ve dvojici (A, B) • A zahajuje stlačování hrudníku a prosí B o napojení na elektrody • Volá se lékař • B nalepuje elektrody a spouští Analýzu • Rytmus komorová fibrilace – pokračuje se ve stlačování (B), A provede nabití energie a výboj, B pokračuje ve stlačování • A si kompletuje obličejovou masku, filtr a ambuvak – prodechne • Začínají počítat 30:2 (B stlačuje, A ventiluje a chystá si LMA) • Po zvedení LMA situace končí STANOVIŠTĚ KPR DÍTĚTE • Vezme dítě od matky – snaží se jí zabavit (očkovací průkaz) • Provedení Gordonova manévru u dítěte • 5 inciálních dechů a start KPR • Dotazy ohledně KPR u novorozenců (kanylace pupečníku, podání adrenalinu, podání výbojů energie 4J/kg) STANOVIŠTĚ zástava masivního krvácení • Krvácející končetina/tříslo/krkavice • Komunikace s pacientem • Zástava pomocí obvazu, škrtidla, turniketu • Dotazy k hemorhagickému šoku (balancované krystaloidní roztoky) STANOVIŠTĚ POLYTRAUMA • Ve dvojici • Pacient po DN – vyproštěn HZS, leží na studené zemi, krvácí mu bérec, komunikuje • A (za hlavou), B u těla • A pokyne B, aby zastavil krvácení na končetině • A drží hlavu a pokyne B o krční límec a přiloží • Provedou vyšetření A, B (poslech, saturace), C (a. radialis), D (vyšetření neurologické, glymča), E (od hlavy k patě + termoregulace!!!) STANOVIŠTĚ základy farmakologie • Nor/Adrenalin • Nitromint • Ventolin/Syntophylin • Kortikoidy • Exacyl • Dithiaden • Celková anestetika • Benzodiazepiny • Heparin, kardegic • Opiáty, analgetika v PNP • Ne/depolarizující myorelaxantia STANOVIŠTĚ ekg • Rozbor 10 EKG (sinus, brady/tachy, Fi síní, VF, KTACHY, AV blok, asystolie, elevace, deprese) STANOVIŠTĚ bezvědomí • Vždy se bude jednat o vyšetření ABCDE Příklad hypoglykémie Žák: Haló, jak se jmenujete? Lektor: neodpovídá Žák: Bolestivý podnět Lektor: neodpovídá Žák: kontroluje A Lektor: pacient spontánně dýchá Žák: vyšetření B Lektor: poslech bilaterálně stejný, bez vedlejších fenoménů, saturace 95 % Žák: vyšetření C Lektor: popisuje tlak, pulzy, EKG Žák: vyšetření D Lektor: glykémie 1,2, končetiny obranná reakce na podráždění Žák: vyšetření E Lektor: popíše, co žák vidí • Žák vždy musí říct, jaké vyšetření by provedl, jinak se od lektora nedozví odpověď • Když žák zjistí nějakou významnou změnu, musí provést ihned intervenci (např. saturace 90 % - musí hned sám podat kyslík – lektor pouze řekne, zda se stav upravil • Modality: hyperglykémie, CMP, AIM, intoxikace, krvácení, dehydratace STANOVIŠTĚ AED • Manipulace s AED na figuríně STANOVIŠTĚ vyšetření hrudníku • Poslech fenoménů • Dekomprese tenzního PNO • Dotazy k dušnosti v PNP (ne/kardiální) STANOVIŠTĚ vyšetření břicha • Vyšetření břicha fyzikálně • Dotazy k NPB STANOVIŠTĚ vyšetření pacienta u stavů s nízkou prioritou (pacient při vědomí) • Teplota, intoxikace, hyperventilace, kolaps, stav po pádu, zhoršení stavu