STANOVIŠTĚ 1 KPR
• KPR ve dvojici (A, B)
• A zahajuje stlačování hrudníku a prosí B o napojení na elektrody
• Volá se lékař
• B nalepuje elektrody a spouští Analýzu
• Rytmus aystolie – pokračuje se ve stlačování (B)
• A si kompletuje obličejovou masku, filtr a ambuvak – prodechne
• Začínají počítat 30:2 (B stlačuje, A ventiluje a chystá si LMA)
• Po zvedení LMA situace končí
STANOVIŠTĚ 2 KPR
• KPR ve dvojici (A, B)
• A zahajuje stlačování hrudníku a prosí B o napojení na elektrody
• Volá se lékař
• B nalepuje elektrody a spouští Analýzu
• Rytmus komorová fibrilace – pokračuje se ve stlačování (B), A provede nabití energie
a výboj, B pokračuje ve stlačování
• A si kompletuje obličejovou masku, filtr a ambuvak – prodechne
• Začínají počítat 30:2 (B stlačuje, A ventiluje a chystá si LMA)
• Po zvedení LMA situace končí
STANOVIŠTĚ KPR DÍTĚTE
• Vezme dítě od matky – snaží se jí zabavit (očkovací průkaz)
• Provedení Gordonova manévru u dítěte
• 5 inciálních dechů a start KPR
• Dotazy ohledně KPR u novorozenců (kanylace pupečníku, podání adrenalinu, podání
výbojů energie 4J/kg)
STANOVIŠTĚ zástava masivního krvácení
• Krvácející končetina/tříslo/krkavice
• Komunikace s pacientem
• Zástava pomocí obvazu, škrtidla, turniketu
• Dotazy k hemorhagickému šoku (balancované krystaloidní roztoky)
STANOVIŠTĚ POLYTRAUMA
• Ve dvojici
• Pacient po DN – vyproštěn HZS, leží na studené zemi, krvácí mu bérec, komunikuje
• A (za hlavou), B u těla
• A pokyne B, aby zastavil krvácení na končetině
• A drží hlavu a pokyne B o krční límec a přiloží
• Provedou vyšetření A, B (poslech, saturace), C (a. radialis), D (vyšetření neurologické,
glymča), E (od hlavy k patě + termoregulace!!!)
STANOVIŠTĚ základy farmakologie
• Nor/Adrenalin
• Nitromint
• Ventolin/Syntophylin
• Kortikoidy
• Exacyl
• Dithiaden
• Celková anestetika
• Benzodiazepiny
• Heparin, kardegic
• Opiáty, analgetika v PNP
• Ne/depolarizující myorelaxantia
STANOVIŠTĚ ekg
• Rozbor 10 EKG (sinus, brady/tachy, Fi síní, VF, KTACHY, AV blok, asystolie, elevace,
deprese)
STANOVIŠTĚ bezvědomí
• Vždy se bude jednat o vyšetření ABCDE
Příklad hypoglykémie
Žák: Haló, jak se jmenujete?
Lektor: neodpovídá
Žák: Bolestivý podnět
Lektor: neodpovídá
Žák: kontroluje A
Lektor: pacient spontánně dýchá
Žák: vyšetření B
Lektor: poslech bilaterálně stejný, bez vedlejších fenoménů, saturace 95 %
Žák: vyšetření C
Lektor: popisuje tlak, pulzy, EKG
Žák: vyšetření D
Lektor: glykémie 1,2, končetiny obranná reakce na podráždění
Žák: vyšetření E
Lektor: popíše, co žák vidí
• Žák vždy musí říct, jaké vyšetření by provedl, jinak se od lektora nedozví odpověď
• Když žák zjistí nějakou významnou změnu, musí provést ihned intervenci (např.
saturace 90 % - musí hned sám podat kyslík – lektor pouze řekne, zda se stav upravil
• Modality: hyperglykémie, CMP, AIM, intoxikace, krvácení, dehydratace
STANOVIŠTĚ AED
• Manipulace s AED na figuríně
STANOVIŠTĚ vyšetření hrudníku
• Poslech fenoménů
• Dekomprese tenzního PNO
• Dotazy k dušnosti v PNP (ne/kardiální)
STANOVIŠTĚ vyšetření břicha
• Vyšetření břicha fyzikálně
• Dotazy k NPB
STANOVIŠTĚ vyšetření pacienta u stavů s nízkou prioritou (pacient při vědomí)
• Teplota, intoxikace, hyperventilace, kolaps, stav po pádu, zhoršení stavu