Farmakologie
-
Farmakologie
-
Nyní studovatObecná farmakologie
-
•1 Úvod do farmakologie
-
•2 Farmakokinetika
-
•3 Farmakodynamika
-
•4 Účinek léčiv, optimalizace a evaluace terapie
-
•5 Objevování a vývoj nových léčiv
-
•6 Souhrnné testovací otázky
-
-
Nyní studovatSpeciální farmakologie
-
•1 Nervový systém
-
•2 Kardiovaskulární systém
-
•3 Gastrointestinální systém
-
•4 Endokrinní systém
-
•5 Respirační systém
-
•6 Protiinfekční terapie
-
•7 Protinádorová terapie
-
•8 Dietetika
-
•9 Souhrnné testovací otázky
-
-
5.2.3 Fáze III
Vrcholnou etapou klinického hodnocení je rozšířená klinická studie - fáze III. Tato fáze probíhá na mnohem větším počtu pacientů (několik set až tisíc), většinou na několika pracovištích ve více zemích. Cílem této fáze je prokázat terapeutickou účinnost a relativní bezpečnost hodnoceného léčiva ve srovnání s jinými již zavedenými léky nebo placebem (placebo ovšem nepodáváme pacientům, kteří nemohou zůstat bez farmakoterapie!).
V rozšířených klinických studiích jsou uplatňovány zásady objektivizace účinku léčiva v klinických podmínkách. Nejvyšší míru objektivity hodnocení umožňuje randomizace (náhodný výběr osob do experimentální a kontrolní skupiny, slouží k vytvoření takových sledovaných skupin pacientů, které se liší jen ve studované intervenci a jsou si podobné co do ostatních determinant).
Statisticky zpracované příznivé výsledky fází I–III klinického hodnocení jsou podkladem pro rozhodnutí kontrolních úřadů (u nás Státní ústav pro kontrolu léčiv, SÚKL) o registraci a zavedení léčiva do klinické praxe.
-
Farmakologie
-
Nyní studovatObecná farmakologie
-
•1 Úvod do farmakologie
-
•2 Farmakokinetika
-
•3 Farmakodynamika
-
•4 Účinek léčiv, optimalizace a evaluace terapie
-
•5 Objevování a vývoj nových léčiv
-
•6 Souhrnné testovací otázky
-
-
Nyní studovatSpeciální farmakologie
-
•1 Nervový systém
-
•2 Kardiovaskulární systém
-
•3 Gastrointestinální systém
-
•4 Endokrinní systém
-
•5 Respirační systém
-
•6 Protiinfekční terapie
-
•7 Protinádorová terapie
-
•8 Dietetika
-
•9 Souhrnné testovací otázky
-
-