Komunikace
-
Komunikace
-
Nyní studovat1 Komunikace - matrice lidského života
-
Nyní studovat2 Nové pohledy v humanitních vědách
-
Nyní studovat3 Nový společenský fenomén ve XX. stol.
-
•3.1 Člověk a svět v systémově holistickém pojetí – vznik, teorie, determinanty
-
•3.2 Vibrační systémy
-
•3.3 Holografické paradigma a evoluce v energii
-
•3.4 Holistický světový názor
-
•3.5 David Bohm a jeho pohled na novou skutečnost (1917 - 1992)
-
•3.6 Pohled Karla Pribrama (*1919)
-
•3.7 Rozpory v porozumění, rozpory v komunikaci
-
•3.8 Komunikace ve vnějším a vnitřním světě člověka
-
-
Nyní studovat4 Komunikace – sdílení informace
-
Nyní studovat5 Komunikace - úspěch - dávání
-
•5.1 Bližší poznání dialektiky principů dávání a přijímání
-
•5.2 Principy polarity jako zákonitosti duality a lidské komunikace
-
•5.3 Protiklady určují dvě základní energie lidského života
-
•5.4 Láska a strach - dvě základní polaritní energie, které utvářejí lidské vztahy
-
•5.5 Přijímání a dávání jako podstata kreativní energie
-
•5.6 Shrnutí tématu
-
-
Nyní studovat6 Nové pohledy v teorii poznání – noetice
-
Nyní studovat7 Komunikace jako podmínka každého sociálního vztahu
-
Nyní studovat8 Verbální komunikace
-
Nyní studovat9 Osobní zóny v komunikaci
-
Nyní studovat10 Rozhovor, přednes, tón řeči, hlas
-
Nyní studovat11 Význam rozhovoru, kritéria úspěšné komunikace
-
Nyní studovat12 Sdělování činy - konativní složka komunikace
-
Nyní studovat13 Základní faktory ovlivňující komunikaci
-
Nyní studovat14 Další faktory ovlivňující komunikaci mezi jednotlivci a ve skupině
-
Nyní studovat15 Prostorová komunikace a aspekty celkového vzhledu
-
Nyní studovat16 Nonverbální komunikace
-
Nyní studovat17 Doprovodné signály těla
-
Nyní studovat18 Neverbální komunikace ve vnějším vyjádření
-
Nyní studovat19 Další faktory nonverbální komunikace
-
Nyní studovat20 Význam komunikace pro sestru a pacienta (klienta)
-
Nyní studovat21 Psychosomatické bloky v komunikaci
-
Nyní studovat22 Asertivita v komunikaci
-
Nyní studovat23 Hierarchie energoinformačních vazeb v lidské komunikaci
-
Nyní studovat24 Témata levého a pravého mozku
-
Nyní studovat25 Komunikace a informace v symbolech
-
Nyní studovat26 Paradigmata a principy v životě společnosti determinují lidskou komunikaci
-
Nyní studovat27 Etika charakteru a etika osobnosti v komunikaci
-
Nyní studovat28 Komunikační cesty srdce
-
•28.1 Uskutečnění volby - rozhodování
-
•28.2 Komunikační cesty srdce
-
•28.3 Srdce jako integrující činitel v rozvoji osobnosti
-
•28.4 Naše srdce aktivují naše těla
-
•28.5 Bioenergetické hledisko v tématech srdce
-
•28.6 Souvislost srdce se čtvrtou – centrální čakrou - Nahátou
-
•28.7 Srdce jako jádro úzdravy člověka – význam laskavosti a empatii v přístupu sester
-
-
Nyní studovat29 Některé techniky pro práci s podvědomou oblastí
-
Nyní studovat30 Zlatá pravidla sebeúcty
-
•30.1 Úspěch - výsledek sebeuvědomění
-
•30.2 Úspěch jako poznání
-
•30.3 Sebereflexe, sebeuvědomění a autoregulace osobnosti
-
•30.4 Vnitřní komunikace ve spojitosti s Egem
-
•30.5 Základy bioenergetické komunikace a terapie v díle Alexandra Lowena
-
•30.6 Závěry ke změnám osobnosti v rámci jejího růstu
-
•30.7 Typické obranné mechanizmy se promítají do třech základních rovin
-
•30.8 Tyto krize a psychické bolesti je možno řešit
-
•30.9 Fenomén odpuštění má své místo v terapii
-
-
Nyní studovat31 Souhrnné testovací otázky
-
24.3 Bolest
24.3 Bolest
Bolest je vnímána levou mozkovou hemisférou. Bolest znamená nadbytek energie. V terapiích snižujeme tento energetický přebytek. Bolest je také pocitem, vjemem, poznáním, je signálem i energií, stejně jako způsobem existence. Je to velmi integrovaný a mnohotvárný fenomén. Jednotlivé komponenty nelze od sebe izolovat.
Anglický výraz - pain, z latinského poena, znamená trest, pokutu. Potom dotyk je jediný pocit, který má přednost před bolestí (při možnosti Volby).
Bolest je vždy informací o problému. Je nutno zjistit, co říká a pracovat na něm. Bolest souvisí také s emocemi a jejich energiemi. Problém člověka je Ego, jeho emoce i myšlení. Je na místě upozornit, že myšlenky a činy se od sebe příliš neliší. Někdy lze nahradit děj pouhou myšlenkovou konstrukcí, aby splnil svůj účel. Myšlenka je tak již činem, která dokáže svými účinky nahradit vlastní děj.
Bolest, mysl a emoce
Bolest je nevyhnutelná, dokud se ztotožňujeme se svou myslí. Naše mysl nezahrnuje jen myšlení, ale také vědomé a nevědomé emoce. Emoce jsou reakcí těla na naši mysl. Jsou odrazem mysli v našem těle. Výzkumy ukazují, že silné emoce vyvolávají změny v biochemické rovnováze těla. Celá západní civilizace je založena na principu ztotožňování se s myšlením a emocemi, které si stále méně uvědomujeme (potlačujeme je, jsme od nich odříznuti), tím méně jsme přítomni jako nezaujaté vědomí, tím vyšší je náboj „emoční energie“, který se často projevuje na čistě tělesné úrovni, v podobě nějakého tělesného příznaku (HONTZ, GILL, 1994).
Ztotožnění s emocemi znamená, že naše emoce se dočasně stávají „námi“. Připomeňme si, že emoce představují energetizovanou myšlenku. Díky tomuto energetickému náboji, není snadné, pozorovat je nezaujatě. Emoce nás vždy chtějí ovládnout a obvykle se jim to daří. Pak se s emocemi ztotožňujeme. Všechny emoce jsou modifikacemi původní nerozlišené emoce, která souvisí se ztrátou uvědomění si toho, kdo skutečně jsme. Tuto nerozlišenou emoci je obtížné pojmenovat – můžeme ji nazvat strachem, stejně jako ohrožením, opuštěností a neúplností. Proto často používáme stejně nerozlišeného výrazu - „bolest“.
Nahromaděná bolest tvoří negativní energetické pole v našem těle a mysli. Je to naše „emoční tělo“. To může být probuzeno téměř čímkoli. Je-li připraveno probudit se, může být aktivováno pouhou myšlenkou, nebo nevinnou poznámkou blízkého člověka. Emoční pole některých lidí jsou sice otravná, ale poměrně neškodná, zatímco jiná jsou velmi destruktivní a dravá. Napadají nás samotné i lidi kolem nás. K problému se postupně stáčí celý vnitřní rozhovor a náš postoj k životu se stává velice negativním.
Emoční bolest je ponejvíce hlavní příčinou tělesné bolesti a tělesných nemocí. Nenávist, strach, zášť, sebelítost, sklíčenost, pocit viny, žárlivost, úzkost, ale i sebemenší podrážděnost - to všechno jsou formy bolesti. Takže i každá rozkoš v sobě obsahuje semeno bolesti: neoddělitelný protiklad, který se časem v duálním světě projeví (TOLLE, 1999).
Překážkou je malá ochota zkoumat vlastní disharmonie, opustit stereotypy myšlení, přání a fungování a aktivovat nové schopnosti vnímání a jednání.
Smyslem života je naplnit úkol své individuality – tím je postupné poznávání a prožívání. Pokud o tom víme a umíme si energie a síly, které nás řídí uvědomit, pochopíme řeč symbolů, které nás v životě provázejí, můžeme lépe reagovat a hlavně nemusíme bolestivě opakovat lekce, ve kterých jsme selhali.
Základní charakteristika práce mozkových hemisfér
PRAVÁ (nedominantní) LEVÁ (dominantní)
Syntéza/zaměření na celek/ Analýza
Prostorová Lineární
Představa/Barva/Symboly Verbální
Neohraničené vnímání Ohraničené vnímání
Bezčasová Časově zaměřená
Sjednocující (směřuje k Jednotě) Specifické zaměření
Rytmus, plynutí, muzikálnost Sebeobraz (self image)
Nedělá úsudky, nezhodnocuje Soudná, kritizuje
Pravé Bytí (Já Jsem) Systémy přesvědčení
Kreativní, Tvořivá Kontrola a řízení
Nezná strach Strachy, stresové mechanizmy
Intuitivní Egoistická, agresivní
Vědomá meditace Logika (rozum)
Abstraktní Konkrétní
Pravda (skutečná, principiální) Účelová pravda levého mozku
-
Komunikace
-
Nyní studovat1 Komunikace - matrice lidského života
-
Nyní studovat2 Nové pohledy v humanitních vědách
-
Nyní studovat3 Nový společenský fenomén ve XX. stol.
-
•3.1 Člověk a svět v systémově holistickém pojetí – vznik, teorie, determinanty
-
•3.2 Vibrační systémy
-
•3.3 Holografické paradigma a evoluce v energii
-
•3.4 Holistický světový názor
-
•3.5 David Bohm a jeho pohled na novou skutečnost (1917 - 1992)
-
•3.6 Pohled Karla Pribrama (*1919)
-
•3.7 Rozpory v porozumění, rozpory v komunikaci
-
•3.8 Komunikace ve vnějším a vnitřním světě člověka
-
-
Nyní studovat4 Komunikace – sdílení informace
-
Nyní studovat5 Komunikace - úspěch - dávání
-
•5.1 Bližší poznání dialektiky principů dávání a přijímání
-
•5.2 Principy polarity jako zákonitosti duality a lidské komunikace
-
•5.3 Protiklady určují dvě základní energie lidského života
-
•5.4 Láska a strach - dvě základní polaritní energie, které utvářejí lidské vztahy
-
•5.5 Přijímání a dávání jako podstata kreativní energie
-
•5.6 Shrnutí tématu
-
-
Nyní studovat6 Nové pohledy v teorii poznání – noetice
-
Nyní studovat7 Komunikace jako podmínka každého sociálního vztahu
-
Nyní studovat8 Verbální komunikace
-
Nyní studovat9 Osobní zóny v komunikaci
-
Nyní studovat10 Rozhovor, přednes, tón řeči, hlas
-
Nyní studovat11 Význam rozhovoru, kritéria úspěšné komunikace
-
Nyní studovat12 Sdělování činy - konativní složka komunikace
-
Nyní studovat13 Základní faktory ovlivňující komunikaci
-
Nyní studovat14 Další faktory ovlivňující komunikaci mezi jednotlivci a ve skupině
-
Nyní studovat15 Prostorová komunikace a aspekty celkového vzhledu
-
Nyní studovat16 Nonverbální komunikace
-
Nyní studovat17 Doprovodné signály těla
-
Nyní studovat18 Neverbální komunikace ve vnějším vyjádření
-
Nyní studovat19 Další faktory nonverbální komunikace
-
Nyní studovat20 Význam komunikace pro sestru a pacienta (klienta)
-
Nyní studovat21 Psychosomatické bloky v komunikaci
-
Nyní studovat22 Asertivita v komunikaci
-
Nyní studovat23 Hierarchie energoinformačních vazeb v lidské komunikaci
-
Nyní studovat24 Témata levého a pravého mozku
-
Nyní studovat25 Komunikace a informace v symbolech
-
Nyní studovat26 Paradigmata a principy v životě společnosti determinují lidskou komunikaci
-
Nyní studovat27 Etika charakteru a etika osobnosti v komunikaci
-
Nyní studovat28 Komunikační cesty srdce
-
•28.1 Uskutečnění volby - rozhodování
-
•28.2 Komunikační cesty srdce
-
•28.3 Srdce jako integrující činitel v rozvoji osobnosti
-
•28.4 Naše srdce aktivují naše těla
-
•28.5 Bioenergetické hledisko v tématech srdce
-
•28.6 Souvislost srdce se čtvrtou – centrální čakrou - Nahátou
-
•28.7 Srdce jako jádro úzdravy člověka – význam laskavosti a empatii v přístupu sester
-
-
Nyní studovat29 Některé techniky pro práci s podvědomou oblastí
-
Nyní studovat30 Zlatá pravidla sebeúcty
-
•30.1 Úspěch - výsledek sebeuvědomění
-
•30.2 Úspěch jako poznání
-
•30.3 Sebereflexe, sebeuvědomění a autoregulace osobnosti
-
•30.4 Vnitřní komunikace ve spojitosti s Egem
-
•30.5 Základy bioenergetické komunikace a terapie v díle Alexandra Lowena
-
•30.6 Závěry ke změnám osobnosti v rámci jejího růstu
-
•30.7 Typické obranné mechanizmy se promítají do třech základních rovin
-
•30.8 Tyto krize a psychické bolesti je možno řešit
-
•30.9 Fenomén odpuštění má své místo v terapii
-
-
Nyní studovat31 Souhrnné testovací otázky
-