Paliativni_pece

2.7.4 Interprofesní a intraprofesní komunikace v zařízeních paliativní péče

2.7.4 Interprofesní a intraprofesní komunikace v zařízeních paliativní péče
 
  
Důležitým rysem komunikace je to, že jejím účastníkem je každý, kdo se podílí na péči o pacienty, stejně jako pacient samotný. Roste uznání role interprofesní a intraprofesní komunikace v zařízeních zdravotní a paliativní péče. Problémy s komunikací napříč různými místy péče a mezi různými lidmi, kteří se na péči podílejí, mohou mít hluboký vliv na to, jakou zkušenost s péčí mají pacienti a lidé, kteří o ně pečují. Studie zaměřené na zkušenosti smrtelně nemocných pacientů v komunitě naznačují, že pacienti a pečující jsou často dezorientováni v důsledku různorodosti odborných zdravotnických a sociálních pečovatelů, kteří jsou do péče zapojeni, zvláště z jejich rozdílných rolí, oblasti odbornosti a pravomoci.
 
Existuje potenciální riziko, že když se komunikace zhroutí, vina je dávána spíše pacientovi než zdravotnickému či sociálnímu odborníkovi. Obhájci a reprezentanti pacientů na druhé straně mohou být vybíráni nebo se mohou prosazovat sami, což představuje nebezpečí, že tyto role převezmou jen určité typy osob.
 
Pacienti v paliativní péči jsou často oslabení a vyčerpáni a mohou mít kognitivní deficity nebo jiné symptomy, které jim mohou znemožnit, aby přispívali na takové úrovni, jak by si přáli. Tato rizika úrovní fungování pacientů se užívají jako omluva pro nezačlenění určitých skupin pacientů.