Rehabilitacni_osetrovatelstvi
-
Rehabilitacni_osetrovatelstvi
-
Nyní studovat1 Rehabilitační ošetřování a ošetřovatelství
-
Nyní studovat2 Dechová cvičení a rehabilitace
-
Nyní studovat3 Polohy a polohování pacientů
-
Nyní studovat4 Vertikalizace a mobilizace pacienta
-
Nyní studovat5 Užití tepla a chladu
-
Nyní studovat6 Bazální stimulace
-
Nyní studovat7 Ochrana personálu před nadměrnou zátěží
-
Nyní studovat8 Rehabilitace
-
Nyní studovat9 Diagnostické postupy v rehabilitaci
-
Nyní studovat10 Terapeutické postupy
-
Nyní studovat11 Prevence pádů
-
•11.1 Úvod do problematiky
-
•11.2 Pády
-
•11.3 Pádový management
-
•11.3.1 Definice pádu
-
•11.3.2 Následky pádů
-
•11.3.3 Klasifikace příčin pádů a strategie jejich minimalizování či odstraňování
-
•11.3.4 Identifikace pacientů náchylných k pádu
-
•11.3.5 Posuzování rizikovosti prostředí
-
•11.3.6 Vytvoření programu k aktivnímu snižování pádů či následků pádu
-
•11.3.7 Hodnocení úspěšnosti
-
-
•11.4 Strategie vrcholného managementu
-
•11.5 Ošetřovatelský proces u pacienta s rizikem pádu
-
•11.6 Pády a zranění pacienta z hlediska ošetřovatelských diagnóz
-
•11.7 Diskuze a doporučení pro praxi
-
-
Nyní studovat12 Relaxační techniky
-
Nyní studovat13 Léčebná rehabilitace u bolestivých stavů
-
Nyní studovat14 Léčebná rehabilitace u interních chorob
-
•14.1 Rehabilitace u bronchiálního astmatu
-
•14.2 Rehabilitace u chronické obstrukční plicní nemoci
-
•14.3 Rehabilitace u pacientů s podporou dýchání
-
•14.4 Rehabilitace při operacích v oblasti hrudníku
-
•14.5 Rehabilitace v kardiochirurgii
-
•14.6 Léčebná rehabilitace u pacienta s ischemickou chorobou srdeční
-
•14.7 Léčebná rehabilitace při diabetes mellitus
-
•14.8 Léčebná rehabilitace u revmatických chorob
-
•14.9 Léčebná rehabilitace při osteoporóze
-
•14.10 Léčebná rehabilitace při lymfatickém otoku
-
-
Nyní studovat15 Léčebná rehabilitace v neurologii
-
Nyní studovat16 Léčebná rehabilitace v ortopedii
-
Nyní studovat17 Léčebná rehabilitace v traumatologii
-
Nyní studovat18 Léčebná rehabilitace v onkologii
-
Nyní studovat19 Léčebná rehabilitace v gynekologii
-
Nyní studovat20 Léčebná rehabilitace v porodnictví
-
Nyní studovat21 Léčebná rehabilitace u pacientů s poruchou kognitivních funkcí
-
•21.1 Rehabilitační ošetřování u imobilních dementních pacientů
-
•21.2 Kognitivní rehabilitace
-
•21.3 Kinezioterapie
-
•21.4 Taneční a pohybový program pro pacienty postižené demencí
-
•21.5 Arteterapie
-
•21.6 Muzikoterapie
-
•21.7 Aktivizační techniky
-
•21.8 Relaxační techniky
-
•21.9 Pet–terapie
-
•21.10 Aplikace světla
-
•21.11 Namaste
-
-
Nyní studovat22 Léčebná rehabilitace u popálenin
-
Nyní studovat23 Souhrnné testovací otázky
-
9.6 Neuromotorický vývoj a jeho vyšetření
9.6 Neuromotorický vývoj a jeho vyšetření
Při vyšetření motorických respektive centrálních funkcí u dětí a to nejčastěji v raném věku se sleduje zejména svalový tonus. Takové vyšetření pomáhá při diagnostice hybných poruch u dětí. Pro určení přesné etiologie a patogeneze a pak následně pro sestavení funkčního léčebného plánu je třeba se zaměřit na posturální a lokomoční funkce.
V novorozeneckém období jsou postura i anatomie kloubů a kostí nezralé. Nezralý je rovněž centrální nervový systém a bude trvat do pěti až šesti let, než postupně vyzraje pro všechny pohybové funkce, pro hrubou i jemnou motoriku. V průběhu zrání CNS, které je také závislé na senzorických vstupech, uzrává postura a objevuje se přesně definované, cílené pohybové chování. Sledujeme jednak kvantitu (co všechno již umí), ale i kvalitu pohybu.
Dítě v 6. týdnu života zvedá hlavičku nad podložku a opírá se o předloktí. V poloze na zádech flektuje a zvedá dolní končetiny. V pátém měsíci uchopí hračku ze střední roviny. V šesti měsících se přetáčí ze zad na bříško. V osmi a půl měsících leze po čtyřech. Posturální funkce svalů (zajišťující držení) má formativní vliv na morfologický vývoj páteře, kyčelních kloubů, hrudníku a dalších. Biomechanický i neurofyziologický princip se vzájemně podmiňují a nelze je chápat odděleně. Například při poruchách CNS může dojít k narušení rovnováhy svalové aktivity, což působí na růstové štěrbiny, vzniká porucha posturálních funkcí, anatomické poruchy s biomechanickými důsledky pro kloub (protrakce ramen, odstávající lopatky, anteverze pánve). Znalost motorického chování v průběhu vývoje CNS (motorických vzorů) a jeho variability se využívá k vyšetření pohybových funkcí v novorozeneckém a kojeneckém věku. Screening zaměřený na neuromotorický vývoj je základním předpokladem včasného záchytu dětí s centrálním postižením. Následné zahájení reflexní terapie je zásadní, brání rozvoji další patologie, minimalizuje důsledky postižení. O centrální koordinační poruše (CKP) převládá názor, že se spontánně upravuje. Zkušenosti však ukazují, že tito jedinci sice netrpí hrubými odchylkami motoriky, ale často v pozdějším věku mají vadné držení těla se všemi důsledky. Terapie proto má cenu i v případě, že se nerozvine obraz DMO (dětská mozková obrna).
Hlavním prostředkem pro stanovení centrální koordinační poruchy je hodnocení posturálního vývoje. K vyšetření novorozenců a kojenců s rizikem a podezřením na opožďování psychomotorického vývoje slouží screening posturálního vývoje podle Vojty.
-
Rehabilitacni_osetrovatelstvi
-
Nyní studovat1 Rehabilitační ošetřování a ošetřovatelství
-
Nyní studovat2 Dechová cvičení a rehabilitace
-
Nyní studovat3 Polohy a polohování pacientů
-
Nyní studovat4 Vertikalizace a mobilizace pacienta
-
Nyní studovat5 Užití tepla a chladu
-
Nyní studovat6 Bazální stimulace
-
Nyní studovat7 Ochrana personálu před nadměrnou zátěží
-
Nyní studovat8 Rehabilitace
-
Nyní studovat9 Diagnostické postupy v rehabilitaci
-
Nyní studovat10 Terapeutické postupy
-
Nyní studovat11 Prevence pádů
-
•11.1 Úvod do problematiky
-
•11.2 Pády
-
•11.3 Pádový management
-
•11.3.1 Definice pádu
-
•11.3.2 Následky pádů
-
•11.3.3 Klasifikace příčin pádů a strategie jejich minimalizování či odstraňování
-
•11.3.4 Identifikace pacientů náchylných k pádu
-
•11.3.5 Posuzování rizikovosti prostředí
-
•11.3.6 Vytvoření programu k aktivnímu snižování pádů či následků pádu
-
•11.3.7 Hodnocení úspěšnosti
-
-
•11.4 Strategie vrcholného managementu
-
•11.5 Ošetřovatelský proces u pacienta s rizikem pádu
-
•11.6 Pády a zranění pacienta z hlediska ošetřovatelských diagnóz
-
•11.7 Diskuze a doporučení pro praxi
-
-
Nyní studovat12 Relaxační techniky
-
Nyní studovat13 Léčebná rehabilitace u bolestivých stavů
-
Nyní studovat14 Léčebná rehabilitace u interních chorob
-
•14.1 Rehabilitace u bronchiálního astmatu
-
•14.2 Rehabilitace u chronické obstrukční plicní nemoci
-
•14.3 Rehabilitace u pacientů s podporou dýchání
-
•14.4 Rehabilitace při operacích v oblasti hrudníku
-
•14.5 Rehabilitace v kardiochirurgii
-
•14.6 Léčebná rehabilitace u pacienta s ischemickou chorobou srdeční
-
•14.7 Léčebná rehabilitace při diabetes mellitus
-
•14.8 Léčebná rehabilitace u revmatických chorob
-
•14.9 Léčebná rehabilitace při osteoporóze
-
•14.10 Léčebná rehabilitace při lymfatickém otoku
-
-
Nyní studovat15 Léčebná rehabilitace v neurologii
-
Nyní studovat16 Léčebná rehabilitace v ortopedii
-
Nyní studovat17 Léčebná rehabilitace v traumatologii
-
Nyní studovat18 Léčebná rehabilitace v onkologii
-
Nyní studovat19 Léčebná rehabilitace v gynekologii
-
Nyní studovat20 Léčebná rehabilitace v porodnictví
-
Nyní studovat21 Léčebná rehabilitace u pacientů s poruchou kognitivních funkcí
-
•21.1 Rehabilitační ošetřování u imobilních dementních pacientů
-
•21.2 Kognitivní rehabilitace
-
•21.3 Kinezioterapie
-
•21.4 Taneční a pohybový program pro pacienty postižené demencí
-
•21.5 Arteterapie
-
•21.6 Muzikoterapie
-
•21.7 Aktivizační techniky
-
•21.8 Relaxační techniky
-
•21.9 Pet–terapie
-
•21.10 Aplikace světla
-
•21.11 Namaste
-
-
Nyní studovat22 Léčebná rehabilitace u popálenin
-
Nyní studovat23 Souhrnné testovací otázky
-