Rehabilitacni_osetrovatelstvi
-
Rehabilitacni_osetrovatelstvi
-
Nyní studovat1 Rehabilitační ošetřování a ošetřovatelství
-
Nyní studovat2 Dechová cvičení a rehabilitace
-
Nyní studovat3 Polohy a polohování pacientů
-
Nyní studovat4 Vertikalizace a mobilizace pacienta
-
Nyní studovat5 Užití tepla a chladu
-
Nyní studovat6 Bazální stimulace
-
Nyní studovat7 Ochrana personálu před nadměrnou zátěží
-
Nyní studovat8 Rehabilitace
-
Nyní studovat9 Diagnostické postupy v rehabilitaci
-
Nyní studovat10 Terapeutické postupy
-
Nyní studovat11 Prevence pádů
-
•11.1 Úvod do problematiky
-
•11.2 Pády
-
•11.3 Pádový management
-
•11.3.1 Definice pádu
-
•11.3.2 Následky pádů
-
•11.3.3 Klasifikace příčin pádů a strategie jejich minimalizování či odstraňování
-
•11.3.4 Identifikace pacientů náchylných k pádu
-
•11.3.5 Posuzování rizikovosti prostředí
-
•11.3.6 Vytvoření programu k aktivnímu snižování pádů či následků pádu
-
•11.3.7 Hodnocení úspěšnosti
-
-
•11.4 Strategie vrcholného managementu
-
•11.5 Ošetřovatelský proces u pacienta s rizikem pádu
-
•11.6 Pády a zranění pacienta z hlediska ošetřovatelských diagnóz
-
•11.7 Diskuze a doporučení pro praxi
-
-
Nyní studovat12 Relaxační techniky
-
Nyní studovat13 Léčebná rehabilitace u bolestivých stavů
-
Nyní studovat14 Léčebná rehabilitace u interních chorob
-
•14.1 Rehabilitace u bronchiálního astmatu
-
•14.2 Rehabilitace u chronické obstrukční plicní nemoci
-
•14.3 Rehabilitace u pacientů s podporou dýchání
-
•14.4 Rehabilitace při operacích v oblasti hrudníku
-
•14.5 Rehabilitace v kardiochirurgii
-
•14.6 Léčebná rehabilitace u pacienta s ischemickou chorobou srdeční
-
•14.7 Léčebná rehabilitace při diabetes mellitus
-
•14.8 Léčebná rehabilitace u revmatických chorob
-
•14.9 Léčebná rehabilitace při osteoporóze
-
•14.10 Léčebná rehabilitace při lymfatickém otoku
-
-
Nyní studovat15 Léčebná rehabilitace v neurologii
-
Nyní studovat16 Léčebná rehabilitace v ortopedii
-
Nyní studovat17 Léčebná rehabilitace v traumatologii
-
Nyní studovat18 Léčebná rehabilitace v onkologii
-
Nyní studovat19 Léčebná rehabilitace v gynekologii
-
Nyní studovat20 Léčebná rehabilitace v porodnictví
-
Nyní studovat21 Léčebná rehabilitace u pacientů s poruchou kognitivních funkcí
-
•21.1 Rehabilitační ošetřování u imobilních dementních pacientů
-
•21.2 Kognitivní rehabilitace
-
•21.3 Kinezioterapie
-
•21.4 Taneční a pohybový program pro pacienty postižené demencí
-
•21.5 Arteterapie
-
•21.6 Muzikoterapie
-
•21.7 Aktivizační techniky
-
•21.8 Relaxační techniky
-
•21.9 Pet–terapie
-
•21.10 Aplikace světla
-
•21.11 Namaste
-
-
Nyní studovat22 Léčebná rehabilitace u popálenin
-
Nyní studovat23 Souhrnné testovací otázky
-
10.3.3 Základní přesvědčení a hodnoty
10.3.3 Základní přesvědčení a hodnoty
Přesvědčení o přirozenosti člověka:
- být aktivní je základní lidskou potřebou, která nutí člověka neustále se učit, adaptovat a reagovat na okolí,
- zlepšení kvality života a využití svého potenciálu,
- přirozená potřeba: možnost vykonávat činnosti jako ostatní, přispívat společnosti, cítit se oceňovaný, zachovat si důstojnost, respekt k sobě samému, být úspěšný.
Přesvědčení o povaze zdraví
Zdraví může být také popsáno jako schopnost adaptace na změny prostředí spíše než jako nepřítomnost nemoci.
Přesvědčení o významu zaměstnávání
Mary Reillyová, 1962: „Člověk prostřednictvím svých rukou, které jsou ovládány myslí a vůlí, může ovlivnit stav vlastního zdraví.“
Koncept: „Doing, being, becoming“
Doing – aktivita,
Being – stav zapojení do aktivity,
Becoming – stávají se něčím, čím chtějí být.
Hodnoty a přesvědčení, které ergoterapeuti sdílejí, definují pro oblast zaměstnání, osoby, prostředí, zdraví:
- zaměstnávání (dává životu smysl, je důležitou determinantou zdraví a celkové duševní pohody, určuje chování jedince, vyvíjí a mění se v čase, formuje prostředí a je jím zpětně formováno, má terapeutickou účinnost),
- osoba (aktivní bytost, jedinečná, má vnitřní důstojnost a hodnotu, má potenciál pro změnu, má různou schopnost zapojit se do činností, je přetvářena prostředím a sama je přetváří),
- prostředí (má kulturní, institucionální, fyzické a sociální součásti; výkon, uspořádání, volba a uspokojení při zaměstnávání jsou určovány vztahem mezi osobou a jejím prostředím),
- zdraví (je více než nepřítomnost nemoci, je silně ovlivněno možností volby a kontroly nad vlastními každodenními činnostmi, má osobní rozměr spojený se spirituálním smyslem a životní spokojeností v zaměstnávání a sociální rozměr spojený s rovnými příležitostmi a spravedlností v zaměstnávání).
Současná ergoterapeutická praxe je vedena přesvědčením, že hlavní oblastí zájmu a současně cílem i prostředkem intervence v ergoterapii je smysluplná činnost.
Adolph Meyer definoval pět základních předpokladů, na nichž je ergoterapie založena:
- existuje zásadní spojitost mezi zdravím a aktivitou,
- zdravá aktivita zachovává rovnováhu mezi bytím, myšlením a jednáním,
- existuje jednota těla a mysli,
- jestliže aktivita podporuje tělesné a psychické funkce, napomáhá současně návratu funkčních schopností,
- když dojde k narušení možnosti účastnit se aktivity, dochází ke zhoršování tělesných a psychických funkcí.
Současná praxe je zaměřena holisticky. Odklání se od medicínského modelu praxe a směřuje do komunity. Ergoterapeuti se soustředí na prevenci a zdravý životní styl. Stále více se stěhuje z nemocnic, klinik a ústavů do domácího prostředí, komunitních center.
Ústřední triádu ergoterapie tvoří vztah:
Osoba – prostředí - zaměstnání
Ergoterapeut má odborné znalosti, dovednosti, profesionální postoj, etickou odpovědnost. Z osobní charakteristiky terapeuta jsou důležité – schopnost náhledu, trpělivost, vitalita, smysl pro humor, upřímnost, respekt k jedinečnosti jedince, starostlivost při pečování. Ve vztahu terapeut klient je třeba budovat vzájemnou důvěru a respekt, profesionální blízkost (odstup), je třeba stanovit hranice terapeutického a osobního prostoru.
-
Rehabilitacni_osetrovatelstvi
-
Nyní studovat1 Rehabilitační ošetřování a ošetřovatelství
-
Nyní studovat2 Dechová cvičení a rehabilitace
-
Nyní studovat3 Polohy a polohování pacientů
-
Nyní studovat4 Vertikalizace a mobilizace pacienta
-
Nyní studovat5 Užití tepla a chladu
-
Nyní studovat6 Bazální stimulace
-
Nyní studovat7 Ochrana personálu před nadměrnou zátěží
-
Nyní studovat8 Rehabilitace
-
Nyní studovat9 Diagnostické postupy v rehabilitaci
-
Nyní studovat10 Terapeutické postupy
-
Nyní studovat11 Prevence pádů
-
•11.1 Úvod do problematiky
-
•11.2 Pády
-
•11.3 Pádový management
-
•11.3.1 Definice pádu
-
•11.3.2 Následky pádů
-
•11.3.3 Klasifikace příčin pádů a strategie jejich minimalizování či odstraňování
-
•11.3.4 Identifikace pacientů náchylných k pádu
-
•11.3.5 Posuzování rizikovosti prostředí
-
•11.3.6 Vytvoření programu k aktivnímu snižování pádů či následků pádu
-
•11.3.7 Hodnocení úspěšnosti
-
-
•11.4 Strategie vrcholného managementu
-
•11.5 Ošetřovatelský proces u pacienta s rizikem pádu
-
•11.6 Pády a zranění pacienta z hlediska ošetřovatelských diagnóz
-
•11.7 Diskuze a doporučení pro praxi
-
-
Nyní studovat12 Relaxační techniky
-
Nyní studovat13 Léčebná rehabilitace u bolestivých stavů
-
Nyní studovat14 Léčebná rehabilitace u interních chorob
-
•14.1 Rehabilitace u bronchiálního astmatu
-
•14.2 Rehabilitace u chronické obstrukční plicní nemoci
-
•14.3 Rehabilitace u pacientů s podporou dýchání
-
•14.4 Rehabilitace při operacích v oblasti hrudníku
-
•14.5 Rehabilitace v kardiochirurgii
-
•14.6 Léčebná rehabilitace u pacienta s ischemickou chorobou srdeční
-
•14.7 Léčebná rehabilitace při diabetes mellitus
-
•14.8 Léčebná rehabilitace u revmatických chorob
-
•14.9 Léčebná rehabilitace při osteoporóze
-
•14.10 Léčebná rehabilitace při lymfatickém otoku
-
-
Nyní studovat15 Léčebná rehabilitace v neurologii
-
Nyní studovat16 Léčebná rehabilitace v ortopedii
-
Nyní studovat17 Léčebná rehabilitace v traumatologii
-
Nyní studovat18 Léčebná rehabilitace v onkologii
-
Nyní studovat19 Léčebná rehabilitace v gynekologii
-
Nyní studovat20 Léčebná rehabilitace v porodnictví
-
Nyní studovat21 Léčebná rehabilitace u pacientů s poruchou kognitivních funkcí
-
•21.1 Rehabilitační ošetřování u imobilních dementních pacientů
-
•21.2 Kognitivní rehabilitace
-
•21.3 Kinezioterapie
-
•21.4 Taneční a pohybový program pro pacienty postižené demencí
-
•21.5 Arteterapie
-
•21.6 Muzikoterapie
-
•21.7 Aktivizační techniky
-
•21.8 Relaxační techniky
-
•21.9 Pet–terapie
-
•21.10 Aplikace světla
-
•21.11 Namaste
-
-
Nyní studovat22 Léčebná rehabilitace u popálenin
-
Nyní studovat23 Souhrnné testovací otázky
-