Rehabilitacni_osetrovatelstvi

11.3.7 Hodnocení úspěšnosti

11.3.7 Hodnocení úspěšnosti
 
 
Management zařízení definuje oblasti sledování, které umožní efektivně měřit a hodnotit úspěšnost zavedené strategie. Zaměřuje se na hodnocení celkových výsledků. Předkládá směrnice pro zvýšení výkonnosti, pro lepší analýzu a celkové zefektivnění strategie snižování pádů. Zavádí také vyrovnávací měření sledující, zda nedochází současně ke snižování kvality v jiné oblasti v důsledku stanovení momentálních priorit v zařízení.
 
V praxi se setkáváme s pojmem četnost pádů (udává počet všech pádů v daném zařízení, oddělení, jednotce na 1000 ošetřovacích dnů).
Četnost pádů=(počet pádů/LD) x 1000
LD=počet lůžko-dní, skutečně obsazená lůžka ve sledované době
 
Příklad:
Na oddělení následné péče došlo v měsíci dubnu (30 dní) ke dvěma pádům. Kapacita oddělení je 30 lůžek, ale ve sledovaném období nebyla 2 lůžka obsazena vůbec a zbylých 28 denně. Jaká byla četnost pádů na tomto oddělení v měsíci dubnu?
Počet pádů……………………….2
LD…………………………………28x30=840
Četnost pádů= (2:840)x1000=2,38
Četnost pádů na oddělení následné péče v dubnu byla 2,38.
 
Pro vzájemná porovnávání se ale více užívá indikátor kvality péče (podíl zranění na 1000 ošetřovacích dnů), který neudává počet všech pádů, ale jen počet pádů, při kterých došlo ke zranění.
Indikátor kvality péče=(počet pádů se zraněním/LD) x 1000
LD=počet lůžko-dní, skutečně obsazená lůžka ve sledované době