Teorie_osetrovatelstvi
-
Teorie_osetrovatelstvi
-
Nyní studovat1 Ošetřovatelství jako vědní disciplína
-
Nyní studovat2 Historie ošetřovatelství, osobnosti ošetřovatelství
-
Nyní studovat3 Paradigmata ošetřovatelství – koncepční modely a teorie
-
•3.1 Definice základních pojmů
-
•3.2 Vytváření modelů v ošetřovatelství
-
•3.3 Rozlišení mezi koncepčními modely a teoriemi
-
•3.4 Důvod vzniku ošetřovatelských modelů
-
•3.5 Hlavní prvky ošetřovatelských modelů
-
•3.6 Potřeba standardního ošetřovatelského modelu
-
•3.7 Model Marjory Gordonové – model funkčního zdraví
-
•3.8 Struktura NANDA taxomie II
-
-
Nyní studovat4 Vybrané koncepční modely a jejich charakteristika
-
•4.1 Cíle ošetřovatelských modelů a teorií
-
•4.2 Kategorie koncepčních modelů ošetřovatelství
-
•4.3 Dorothea Elizabeth Oremová - Koncepční model sebepéče
-
•4.4 Využití koncepčních modelů a teorií v praxi
-
•4.5 Adaptační model Callisty Royové
-
•4.6 Model interakčních systémů Imogene Kingové
-
•4.7 Komplementární model Virginie Henderson
-
•4.8 Koncepční model Idy Jean Orlandové
-
•4.9 Enviromentální teorie Florence Nightingalové
-
•4.10 Behaviorální systém modelu Dorothy Marie Johnsonové
-
•4.11 Koncepční model Madeleine Leiningerové
-
•4.12 Koncepční model Hildegard Elizabeth Peplauové
-
-
Nyní studovat5 Mezinárodní aktivity směřující k transformaci zdravotnictví a ošetřovatelské péče
-
Nyní studovat6 Primární zdravotní péče a prevence
-
Nyní studovat7 Metodologie ošetřovatelství – ošetřovatelský proces
-
Nyní studovat8 Uspokojování potřeb pacientů v ošetřovatelském procesu
-
Nyní studovat9 Regulační systém ošetřovatelské praxe
-
Nyní studovat10 Sesterské organizace a jejich význam pro rozvoj oboru ošetřovatelství
-
•10.1 Sesterské organizace a jejich význam
-
•10.2 České profesní organizace sester
-
•10.3 Mezinárodní organizace sester
-
•10.3.1 Mezinárodní rada sester (International Council of Nurses - ICN)
-
•10.3.2 Pracovní skupina evropských sester pracujících ve výzkumu (WENR - Workgroups of European Nurses Researches)
-
•10.3.3 Stálý výbor sester Rady Evropy (PCN - Permanent Committe of Nurses of the Europen Council)
-
•10.3.4 Evropská ošetřovatelská skupina (ENG - Europen Nursing Group)
-
•10.3.5 Severská federace sester (NNF - Northem Nurses Federation)
-
•10.3.6 Evropská asociace dialyzačních a transplantačních sester (EDTNA and ERCA - European Dialysis and Transplant Nurses Association & European Renal Care Association)
-
•10.3.7 Mezinárodní asociace pro společné evropské ošetřovatelské diagnózy, zákroky a výsledky (ACENDIO - Association for Common European Nursing Diagnoses Interventions and Outcomes)
-
•10.3.8 Evropská onkologická sesterská společnost (EONS - European Oncology Nursing Society)
-
-
-
Nyní studovat11 Výzkum v ošetřovatelství
-
Nyní studovat12 Multikulturní ošetřovatelství
-
Nyní studovat13 Vzdělání v ošetřovatelství
-
Nyní studovat14 Managment a řízení kvality v ošetřovatelství
-
Nyní studovat15 Komunitní péče
-
Nyní studovat16 Souhrnné testovací otázky
-
5.2 Evropská strategie péče o zdraví
5.2 Evropská strategie péče o zdraví
38 cílů evropské strategie péče o zdraví:
I. Zlepšení zdraví
1. Ekvita (spravedlnost) ve zdraví
2. Zdraví a kvalita života
3. Péče o zdravotně postižené občany
4. Omezení chronických nemocí
5. Omezení přenosných nemocí
6. Zdravé stáří
7. Zdraví dětí a mládeže
8. Zdraví žen
9. Omezení kardiovaskulárních nemocí
10. Zhoubné nádory
11. Úrazy
12. Omezení duševních poruch a sebevražd
II. A. Životní styl
13. Politika a zdraví
14. Rozvoj zdraví v místních podmínkách
15. Zdravotní kompetence
16. Zdravý život
17. Tabák, alkohol a psychotropní látky
II. B. Životní prostředí
18. Politika a životní prostředí
19. Řízení a životní prostředí
20. Kvalita vody
21. Kvalita ovzduší
22. Kvalita a bezpečnost potravin
23. Skládky a znečišťování půdy
24. Humánní ekologie a osídlení
25. Zdraví lidí v práci
II C. Vhodná péče o zdraví
26. Zaměření zdravotnických služeb
27. Zdroje zdravotnictví a řízení
28. Základní zdravotní péče
29. Nemocniční péče
30. Podíl společnosti na uspokojování zvláštních potřeb
31. Kvalita péče a přiměřená technologie
III. Rozvoj zdraví pro všechny
32. Zdravotní výzkum a rozvoj
33. Zaměření strategie ,,Zdraví pro všechny"
34. Řízení strategie "Zdraví pro všechny do roku 2000"
35. Informační systém ve zdravotnictví
36. Příprava a výchova lidí ke zdraví
37. Partnerství pro zdraví
38. Zdraví a etika
V roce 1986 se konala v Ottavě I. Mezinárodní konference "O podpoře zdraví" (Health Promotion), která se zaměřila na zdravý životní styl, chování a jeho význam pro zdraví.
Závěry jsou shrnuty v Ottavské chartě „O posilování a rozvoji zdraví" , která zahrnuje
podporu zdraví v pěti oblastech:
1. zdravotní politice,
2. příznivém životním prostředí,
3. rozvoji osobních schopností a dovedností,
4. široké společenské aktivitě,
5. nově orientovaných zdravotnických službách.
V mezinárodním měřítku byl takto poprvé položen hlavní důraz na zdraví, místo na nemoci, a na nejdůležitější podmínky jeho rozvoje.
Základní podmínkou je mír, vzdělání, potrava, příjem, stabilní ekosystém, dostatečné zdroje, rovnoprávnost.
-
Teorie_osetrovatelstvi
-
Nyní studovat1 Ošetřovatelství jako vědní disciplína
-
Nyní studovat2 Historie ošetřovatelství, osobnosti ošetřovatelství
-
Nyní studovat3 Paradigmata ošetřovatelství – koncepční modely a teorie
-
•3.1 Definice základních pojmů
-
•3.2 Vytváření modelů v ošetřovatelství
-
•3.3 Rozlišení mezi koncepčními modely a teoriemi
-
•3.4 Důvod vzniku ošetřovatelských modelů
-
•3.5 Hlavní prvky ošetřovatelských modelů
-
•3.6 Potřeba standardního ošetřovatelského modelu
-
•3.7 Model Marjory Gordonové – model funkčního zdraví
-
•3.8 Struktura NANDA taxomie II
-
-
Nyní studovat4 Vybrané koncepční modely a jejich charakteristika
-
•4.1 Cíle ošetřovatelských modelů a teorií
-
•4.2 Kategorie koncepčních modelů ošetřovatelství
-
•4.3 Dorothea Elizabeth Oremová - Koncepční model sebepéče
-
•4.4 Využití koncepčních modelů a teorií v praxi
-
•4.5 Adaptační model Callisty Royové
-
•4.6 Model interakčních systémů Imogene Kingové
-
•4.7 Komplementární model Virginie Henderson
-
•4.8 Koncepční model Idy Jean Orlandové
-
•4.9 Enviromentální teorie Florence Nightingalové
-
•4.10 Behaviorální systém modelu Dorothy Marie Johnsonové
-
•4.11 Koncepční model Madeleine Leiningerové
-
•4.12 Koncepční model Hildegard Elizabeth Peplauové
-
-
Nyní studovat5 Mezinárodní aktivity směřující k transformaci zdravotnictví a ošetřovatelské péče
-
Nyní studovat6 Primární zdravotní péče a prevence
-
Nyní studovat7 Metodologie ošetřovatelství – ošetřovatelský proces
-
Nyní studovat8 Uspokojování potřeb pacientů v ošetřovatelském procesu
-
Nyní studovat9 Regulační systém ošetřovatelské praxe
-
Nyní studovat10 Sesterské organizace a jejich význam pro rozvoj oboru ošetřovatelství
-
•10.1 Sesterské organizace a jejich význam
-
•10.2 České profesní organizace sester
-
•10.3 Mezinárodní organizace sester
-
•10.3.1 Mezinárodní rada sester (International Council of Nurses - ICN)
-
•10.3.2 Pracovní skupina evropských sester pracujících ve výzkumu (WENR - Workgroups of European Nurses Researches)
-
•10.3.3 Stálý výbor sester Rady Evropy (PCN - Permanent Committe of Nurses of the Europen Council)
-
•10.3.4 Evropská ošetřovatelská skupina (ENG - Europen Nursing Group)
-
•10.3.5 Severská federace sester (NNF - Northem Nurses Federation)
-
•10.3.6 Evropská asociace dialyzačních a transplantačních sester (EDTNA and ERCA - European Dialysis and Transplant Nurses Association & European Renal Care Association)
-
•10.3.7 Mezinárodní asociace pro společné evropské ošetřovatelské diagnózy, zákroky a výsledky (ACENDIO - Association for Common European Nursing Diagnoses Interventions and Outcomes)
-
•10.3.8 Evropská onkologická sesterská společnost (EONS - European Oncology Nursing Society)
-
-
-
Nyní studovat11 Výzkum v ošetřovatelství
-
Nyní studovat12 Multikulturní ošetřovatelství
-
Nyní studovat13 Vzdělání v ošetřovatelství
-
Nyní studovat14 Managment a řízení kvality v ošetřovatelství
-
Nyní studovat15 Komunitní péče
-
Nyní studovat16 Souhrnné testovací otázky
-