Teorie_osetrovatelstvi

14.4 Cíle managementu v ošetřovatelství

14.4 Cíle managementu v ošetřovatelství
 
 
Cíle managementu v ošetřovatelství
V ošetřovatelství, oboru z oblasti služeb, panuje vysoká intenzita práce, díky čemuž je řízení obzvláště náročné, neboť zaměstnanci ve zdravotnickém prostředí mají různou praxi a různé vzdělání.

Charakter práce i pracovníci vyžadují od sestry manažerky, aby vytvořila takové prostředí, v němž bude možné poskytovat kvalitní ošetřovatelskou péči v primární, sekundární a terciární sféře.

Sestra manažerka má vůči organizaci a personálu specifickou zodpovědnost. Personál má na oplátku zodpovědnost vůči organizaci a manažerce. Začínající sestra přispěje k úspěchu své jednotky, když si bude vědoma úlohy manažerky.
 
Cíle managementu v ošetřovatelství:
- plnění cílů organizace nebo oddělení ošetřovatelské péče,
- udržování kvality péče o pacienty v rámci finančních omezení organizace,
- zvyšování motivace zaměstnanců a spokojenosti pacientů,
- zvyšování schopnosti podřízených a kolegů přijímat změny,
- budování týmového ducha a zvyšování morálky,
- další profesní rozvoj personálu.
 
Manažer by měl přesně:
  • chápat cíle,
  • vztah mezi manažerem a zaměstnancem,
  • zvláštní schopnosti zaměstnanců a relevantní organizační a společenské faktory, které ovlivňují situaci
Při plnění cílů organizace pomůže analýza situace manažera a použití vhodných manažerských nástrojů.

Úlohou manažera je dělat dobrá rozhodnutí na základě řídícího procesu a s využitím funkcí managementu.