Zdravotnicke_pravo_ve_vztahu_k_osetrovatelstvi

11.2 Vyřizování stížností

11.2 Vyřizování stížností
 
 
Problematiku vyřizování stížností na činnost poskytovatelů zdravotních služeb upravuje zákon o zdravotních službách ve své VIII. části. Účelem této právní úpravy je zajistit jednotný postup při vyřizování stížností a současně posílit postavení pacienta v systému poskytování zdravotních služeb.
 
Podat stížnost proti postupu poskytovatele zdravotních služeb může nejen pacient či jeho zákonný zástupce, ale i osoba zmocněná k tomu pacientem a i osoba blízká v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel.
 
Stěžovatel může podat stížnost přímo poskytovateli zdravotní služby nebo příslušnému správnímu orgánu nebo příslušné komoře nebo zdravotní pojišťovně, u které je pojištěn.
 
Poskytovatel, proti němuž stížnost směřuje, musí tuto vyřídit do 30 dnů. Nemůže-li ji v této lhůtě vyřídit, musí o tom informovat stěžovatele. Prodloužit v takovém případě lhůtu k vyřízení může maximálně o dalších 30 dnů. Poskytovatel je dále povinen vést evidenci o podaných stížnostech a o způsobu jejich vyřízení.
 
Vyřizuje-li stížnost příslušný správní orgán, může k jejímu vyřízení ustanovit nezávislého odborníka nebo ustanovit nezávislou odbornou komisi.