Rehabilitacni_osetrovatelstvi

11.7.3 Doporučení zaměstnancům

11.7.3 Doporučení zaměstnancům
 
 
Také v průběhu pracovního procesu je třeba dbát prevence pádů a následných zranění. HSE (Health and Safety Executive) uvádí, že více než třetina pracovních úrazů je zapříčiněna zejména uklouznutím a zakopnutím. Pro prevenci je již zásadní bezpečné vybavení pracovních prostor (výběr podlahové krytiny, kvalitní osvětlení, správná dispozice místností, bezpečný nábytek, bezbariérovost). Velký důraz musí být kladen na úklid a údržbu prostor. Úklidové prostředky a pomůcky musí splňovat jak hygienické tak bezpečnostní požadavky. Podlahy je třeba udržovat čisté a suché. Nečistoty, zejména tekutiny musí být odstraňovány okamžitě. Pracovníci úklidu vždy zachovávají suchý pruh pro bezpečnou chůzi při úklidu chodeb, dodržují také vhodně zvolený čas úklidu. Používají výstražné tabulky a varují před kluzkým povrchem. Mokrý úsek nikdy nenechávají bez dozoru. Používají takové pomůcky, které zajistí, aby povrch po umytí byl co nejdříve suchý a neklouzavý. Úklid provádí při dobrém osvětlení. Zaměstnanci též dbají na vhodnou pracovní obuv.
 
Obrázek 1 – Výstražná tabulka
Zdroj: JAHODOVÁ, 2012