Zdravy_zivotni_styl
-
Zdravy_zivotni_styl
-
Nyní studovat1 Základní zdravotní péče, ochrana a podpora veřejného zdraví
-
Nyní studovat2 Zdraví a determinanty ovlivňující zdraví
-
Nyní studovat3 Ukazatele zdravotního stavu populace
-
Nyní studovat4 Výchova ke zdravému životnímu stylu - zásady, cíle, metody
-
Nyní studovat5 Primární, sekundární, terciární a kvartérní prevence, podpora zdraví
-
Nyní studovat6 Zdravý způsob života a jeho složky - zdravá výživa, tělesná aktivita, legální návykové látky, ilegální návykové látky, gambling, stres, reprodukční zdraví
-
Nyní studovat7 Syndrom rizikového chování
-
Nyní studovat8 Doporučené postupy WHO - poradenství v oblasti zdravého životního stylu. Individuální a skupinová intervence
-
Nyní studovat9 Zdravotně výchovné akce pro veřejnost
-
Nyní studovat10 Problematika kardiovaskulárních onemocnění
-
Nyní studovat11 Problematika onkologických onemocnění, screeningové programy
-
Nyní studovat12 Problematika vybraných infekčních onemocnění
-
Nyní studovat13 Problematika vybraných metabolických onemocnění
-
Nyní studovat14 Prevence úrazů
-
Nyní studovat15 Výchova ke zdravému životnímu stylu v denní praxi zdravotnického pracovníka
-
Nyní studovat16 Podpora zdraví, projekty podporující zdraví
-
Nyní studovat17 Zásady efektivní primární prevence a hodnocení preventivních programů
-
Nyní studovat18 Souhrnné testovací otázky
-
4.2 Zásady efektivní výchovy ke zdravému životnímu stylu v komunitách
4.2 Zásady efektivní výchovy ke zdravému životnímu stylu v komunitách
Oslovení skupin v komunitě musí vycházet ze znalostí jejího demografického a sociálního složení (pohlaví, věk, zaměstnanost, vzdělání, národnost, etnická příslušnost).
Při předávání informací se využívá spíše obecnější rovina oslovení s vysokou mírou srozumitelnosti pro co nejširší spektrum populace.
Informace musejí navrhovat řešení a musejí zbavovat strachu a obav z nebezpečí Při poskytování rad a doporučení je nezbytné co nejvíce zdůrazňovat pozitiva přínosu než zápory (pozitivní motivace).
Pracovník realizující výchovu ke zdravému životnímu stylu musí být erudovaný odborník.
Komunikace a výchova ke zdravému životnímu stylu prostřednictvím médií
Umožňuje oslovovat velké množství lidí a doplňuje mezilidskou komunikaci (face to face), oslovuje i osoby v obtížně dostupných lokalitách, je relativně finančně méně náročná.
Problém je, jaké zprávy média preferují a jak jsou předávány (neověřené informace mohou vyvolat nežádoucí reakce).
-
Zdravy_zivotni_styl
-
Nyní studovat1 Základní zdravotní péče, ochrana a podpora veřejného zdraví
-
Nyní studovat2 Zdraví a determinanty ovlivňující zdraví
-
Nyní studovat3 Ukazatele zdravotního stavu populace
-
Nyní studovat4 Výchova ke zdravému životnímu stylu - zásady, cíle, metody
-
Nyní studovat5 Primární, sekundární, terciární a kvartérní prevence, podpora zdraví
-
Nyní studovat6 Zdravý způsob života a jeho složky - zdravá výživa, tělesná aktivita, legální návykové látky, ilegální návykové látky, gambling, stres, reprodukční zdraví
-
Nyní studovat7 Syndrom rizikového chování
-
Nyní studovat8 Doporučené postupy WHO - poradenství v oblasti zdravého životního stylu. Individuální a skupinová intervence
-
Nyní studovat9 Zdravotně výchovné akce pro veřejnost
-
Nyní studovat10 Problematika kardiovaskulárních onemocnění
-
Nyní studovat11 Problematika onkologických onemocnění, screeningové programy
-
Nyní studovat12 Problematika vybraných infekčních onemocnění
-
Nyní studovat13 Problematika vybraných metabolických onemocnění
-
Nyní studovat14 Prevence úrazů
-
Nyní studovat15 Výchova ke zdravému životnímu stylu v denní praxi zdravotnického pracovníka
-
Nyní studovat16 Podpora zdraví, projekty podporující zdraví
-
Nyní studovat17 Zásady efektivní primární prevence a hodnocení preventivních programů
-
Nyní studovat18 Souhrnné testovací otázky
-