Zdravy_zivotni_styl

4.2 Zásady efektivní výchovy ke zdravému životnímu stylu v komunitách

4.2 Zásady efektivní výchovy ke zdravému životnímu stylu v komunitách
 
  
Oslovení skupin v komunitě musí vycházet ze znalostí jejího demografického a sociálního složení (pohlaví, věk, zaměstnanost, vzdělání, národnost, etnická příslušnost).
Při předávání informací se využívá spíše obecnější rovina oslovení s vysokou mírou srozumitelnosti pro co nejširší spektrum populace.
Informace musejí navrhovat řešení a musejí zbavovat strachu a obav z nebezpečí Při poskytování rad a doporučení je nezbytné co nejvíce zdůrazňovat pozitiva přínosu než zápory (pozitivní motivace).
Pracovník realizující výchovu ke zdravému životnímu stylu musí být erudovaný odborník.
 
Komunikace a výchova ke zdravému životnímu stylu prostřednictvím médií
Umožňuje oslovovat velké množství lidí a doplňuje mezilidskou komunikaci (face to face), oslovuje i osoby v obtížně dostupných lokalitách, je relativně finančně méně náročná.
Problém je, jaké zprávy média preferují a jak jsou předávány (neověřené informace mohou vyvolat nežádoucí reakce).