Zaklady_pedagogiky_a_edukace_v_osetrovatelstvi

7.1.1 Kognitivní oblast - Bloomova taxonomie

7.1.1 Kognitivní oblast - Bloomova taxonomie
 
  
Kognitivní oblast - Bloomova taxonomie (klasifikace vzdělávacích cílů):
1. Zapamatování – klient/pacient bude po skončení vzdělávání schopen reprodukovat faktické údaje, pravidla, postupy, zákony, termíny, kritéria a jiné poznatkové struktury.
2. Porozumění – klient/pacient bude schopen po skončení vzdělávání vysvětlit osvojované učivo ve formě pojmů, pouček, zákonů, pravidel, ilustrovat učivo na konkrétním příkladě, pravidle, formulovat poučku vlastními slovy.
3. Aplikace – klient/pacient bude po skončení vzdělávání schopen aplikovat pochopené poznatky při řešení zadaného problému, navrhnout postup jeho řešení, prokázat znalost pracovního postupu, plánovat postup řešení úkolu.
4. Analýza – klient/pacient bude po skončení vzdělávání schopen analyzovat problém na známé a neznámé prvky a nacházet vztahy mezi nimi.
5. Syntéza – klient/pacient bude po skončení vzdělávání schopen vytvářet poznatkové struktury, kombinovat jejich jednotlivé prvky, vyhledávat prvky z mnohých pramenů a funkčně je integrovat v souladu se zadaným problémem.
6. Hodnotící posouzení – klient/pacient bude po skončení vzdělávání schopen posoudit hodnotu myšlenek, tvůrčích metod práce, zhodnotit efektivnost racionalizačních opatření a nových pracovních postupů, porovnat vyřešený problém s normou a vyvodit odpovídající závěry pro jeho další optimalizaci.