Osetrovatelska_pece_o_dite

4.7 Metodika rozvíjení napodobivých her

4.7 Metodika rozvíjení napodobivých her
 
 
V první polovině druhého roku pracujeme s jedním až dvěma dětmi, které po nás napodobují velmi jednoduché činnosti s hračkami nebo předměty. Každou činnost jim předvedeme, doprovodíme ji jednoduchým slovním komentářem a vyzveme děti k opakování. Využíváme předměty, které se běžně používají (např. lžičky, nádobí, kbelík, hadr, hřeben apod.). Vhodnými činnostmi je např. téma ukládání do postýlky ke spánku, vaření kaše pro panenku. Ve druhé polovině druhého roku spojujeme jednotlivé činnosti tak, aby tvořily souvislou hru s určitým námětem: “Jak panenka ráno vstává“, Hra na prodavačku“, „Hra na zahradníka“…
Napodobivé hry zařazujeme ve formě výchovných zaměstnání nebo volných her. Děti získávají první zkušenosti, úkolem sestry/dospělého je připravit pomůcky, hru rozvíjet, vytvořit příjemnou atmosféru, dbát na vytváření sociálních vztahů se stimulací k rozvoji řeči. Při volné hře umožníme dětem, aby si hrály hru, kterou již znají nebo libovolnou. Dopřejeme jim samostatnost, činnost neusměrňujeme. Jen ji můžeme rozvinout vhodně načasovaným dotazem.